Agenda HR — 23 October 2017

Orice specialist în HR știe că angajații cu adevărat valoroși nu sunt ușor de găsit, iar odată ce îi ai, trebuie să te străduiești să-i păstrezi. Iată câteva lucruri care vor fi de folos în acest sens.

Asistăm în prezent la o adevărată criză de forță de muncă în anumite domenii, iar angajații talentați și care contribuie în mod activ la succesul companiei au nevoie de motivații puternice pentru a rămâne în firmă. Măririle salariale nu reprezintă un motiv suficient de puternic și nu funcționează decât pe termen foarte scurt, așa că e nevoie de alte strategii, mai bine gândite. Iată câteva idei care sigur vor da roade:

 

  • Alegerea unor beneficii cu care să rezoneze cei mai mulți angajați. Cum poți face asta

 

Există pachete de beneficii pe care le oferă aproape toți angajatorii – cu tichete de masă, telefoane de serviciu, abonamente la clinici private etc. – și pachete care cuprind ceva mai mult. Programele de wellbeing sunt foarte utile pentru a concepe un pachet cu beneficii care să fie apreciat cu adevărat de fiecare angajat.

Cel mai bine ar fi să iei în calcul și câteva idei out of the box, ateliere și cursuri care să nu se găsească în pachetele de beneficii ale tuturor celorlalți angajatori. Atelierele care să îi ajute să învețe lucruri noi, să-și pună în practică hobby-urile și să-și cultive creativitatea reprezintă o idee excelentă. Ce angajat nu ar participa cu entuziasm la un astfel de atelier, de exemplu? Este perfect atât pentru angajații din departamentele de creație, cât și pentru cei care pur și simplu caută o metodă constructivă de a se destinde. În plus, este un exemplu ideal de beneficiu pe care nu-l vor găsi în prea multe locuri și care te individualizează în marea de angajatori.

 

  • Oportunitățile de evoluție, cele mai importante pentru angajații conștienți de valoarea lor

 

Oamenii nu își mai doresc în prezent un loc de muncă și atât, vor o carieră, vor să evolueze, să învețe lucruri noi și să crească alături cot la cot cu angajatorul lor. Aici nu intră doar creșterile salariale periodice sau preluarea unor funcții cu nume pompoase, dar fără atribuții și provocări noi, ci preocuparea efectivă a organizației pentru parcursul carieristic al angajaților.

Un salariat care își cunoaște valoarea va pleca foarte repede la un alt angajator, dacă nu i se oferă oportunități să învețe mai mult. În vreme ce altă companie îi poate oferi pentru moment un salariu mai generos, tu, angajatorul curent, poți deveni partenerul său în parcursul său profesional, un lucru mult mai de preț decât un salariu mai mare.

Ce înseamnă oportunități de evoluție? În afară de promovări efective, nu doar cu numele sau cu fluturașul de salariu, ele mai înseamnă și cursuri de perfecționare și conferințe de specialitate.  

 

  • Crearea unui mediu competitiv și deschis

 

Dacă lucrezi în domeniul Resurselor Umane probabil ai auzit foarte des sintagma care spune că oamenii nu părăsesc organizațiile, își părăsesc managerii. Este o realitate pe care organizația nu o poate ignora și pe care trebuie să o tratateze ca atare. Echipa și liderul echipei sunt în prezent chiar mai importante decât salariul și beneficiile la un loc. Un mediu competitiv, un lider de la care să aibă ce să învețe, un mediu în care să i se asculte părerile și o echipă bine închegată sunt lucruri extrem de importante pentru un angajat și motivații suficient de puternice să rămână la angajatorul care i le oferă.

Compania și departamentul de HR nu ar trebui să trateze departamentele ca pe entități singulare, care se creează și evoluează singure, ci ca structuri care trebuie construite cu alegerile cele mai potrivite și ghidate de o mână fermă și cu viziune.

Ce părere ai despre aceste strategii? Crezi că pot fi puse în practică în compania în care lucrezi?

Sursa foto: Shutterstock   

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply