Acasa Agenda HR FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI. Ediția a IX-a: This is the (New) Reality: The New Leadership

FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI. Ediția a IX-a: This is the (New) Reality: The New Leadership

20 min citire
1
0
7,460

Revista HR Manager, cu sprijinul Humanistic, a organizat în zilele de 2-3 iunie,  ediția a IX-a din seria de evenimente online FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI cu tema This is the (New) Reality: The New Leadership.

Procesul de adaptare continuă la noul normal durează deja de peste un an și fiecare zi confirmă, pe diferite căi, ideea că întoarcerea la normalul cunoscut înainte de pandemie nu mai este posibilă. În acest context, leadership-ul în organizații și accentul pe self-leadership pot reprezenta primul și cel mai important răspuns care să realizeze conexiunea cu viitorul.

Cum ne asigurăm însă că leadershipul – înțeles atât formal, prin acțiunile managerilor, cât și ca self leadership-ul tuturor angajaților, indiferent de rol și funcție – are impactul și viziunea pe care organizația le urmărește? În cadrul evenimentului online s-a discutat despre leadership și ce e cu adevărat esențial în modul cum se dezvoltă în organizație, dar și despre cum se pot crea contexte în care liderii să inspire și să crească alți lideri, alături de invitații ediției. Iată câțiva dintre aceștia: 

  • Madi Rădulescu Executive Coach, PCC, MBA, Managing Partner MMM Consulting
  • Carmen Dumitrache Chief HR Officer, Telekom Romania
  • Adela Jansen – Board Member CCIFER, Partener Druid AI
  • Luminița Florea Director People & Culture, Philip Morris România
  • Irina Verioti – Talent Acquisition Manager, Orange România
  • Lucia Iliescu Country HR Manager, Continental
  • Patricia Bazna – Industrial Relations Manager, Arctic
  • Philippe Cavat –EO, Alexander Hughes Human Capital
  • Andreea MinuțăDirector Divizia Abonamente, Reteaua de sanatate REGINA MARIA
  • Monica Zdrancotă– Director Resurse Umane, McDonald’s România
  • Manuela Gute –  HR Vice-President, Ipsos Interactive Services
  • Cristina Uleșan HR Director & Executive Board Member, BricoDepot România
  • Marius Ciurariu HR Director, Provident
  • Manuela Son HR Director, Avantor
  • Iulia Buciuman Managing Partner HUMANISTIC – Co-moderator
  • Mihai Zânt – Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC – Moderator.

Prima zi a evenimentului a început cu Iulia Buciuman, Manager Partner HUMANISTIC, co-moderatorul evenimentului, care a prezentat temele de discuție și invitații zilei. A prezentat un scurt video care a redat o situație de viață, ce înseamnă un lider bun și cum poate schimba un astfel de lider viețile angajaților.

Philippe Cavat – EO, Alexander Hughes Human Capital, a fost invitatul care a inceput conferința prezentând 10 tendințe in procesul de transformare a leadershipului. Cu mai bine de 35 de ani de experiență în domeniu, Philippe a împărtășit din experiența sa și drumul său spre succes. A vorbit despre potențialul oamenilor și despre hard și soft skills assessments.

În continuare, Lucia Iliescu – Country HR Manager, Continental, a vorbit despre adaptarea omului de HR, despre individ ca și lider, ca model de leadership, și de ce este important în Continental acest lucru. De ce este până la urmă important, vorbind la general, ca individul să aibă un anumit comportament și un anumit stil de leadership, o anumită conduită.

Următorul invitat a fost Andreea Minuță Director Divizia Abonamente, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, care a vorbit despre anul greu prin care am trecut si cum restabilim echilibrul și sănătatea emoțională a angajatilor. Cum ne asigurăm că protejăm pe termen lung, că angajator, sănătatea și siguranța psihologică a angajaților. Ce servicii au fost accesate cel mai mult în perioada pandemiei și nu numai si ce s-a schimbat in privința beneficiilor extra salariale ale angajatilor,

Prima zi a evenimentului s-a încheiat cu panelul evenimentului. La această discuție au participat  Marius Ciurariu – HR Director Provident, Manuela Gute – HR Vice-President, Ipsos Interactive Services , Manuela Son – HR Director, Avantor, Lucia Iliescu – Country HR Manager, Continental și Cristina Uleșan, HR Director & Executive Board Member, BricoDepot România. Discuția a început cu răspunsul la întrebarea „Ce înseamnă leadership-ul”.  Au urmat apoi întrebări precum „Care au fost inițiativele care au susținut procesul de leadership și angajașii în perioada pandemiei pentru fiecare companie în parte?”, „Cum au trecut prin pandemie?”, „Ce se va întâmpla pe viitor cu angajații?”, „Ne întoarcem la birouri, rămânem remote, se va aplica munca hibrid?”, „Care au fost strategiile de funcționare, de comunicare în perioada pandemiei?”, „Liderii au grijă de angajați, dar cine are grijă de lideri?”.

PUTEȚI URMĂRI AICI ÎNREGISTRAREA PRIMEI ZILE A EVENIMENTULUI.

Cea de-a doua zi a evenimentului a început cu o provocare lansată de moderatorul evenimentului, Mihai Zânt, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC. Participanții au fost îndemnați să scrie în chat-ul evenimentului ce au auzit cel mai des în organizații, în companiile în care lucrează. Câteva exemple au fost: Ne pleacă oamenii, Nu mai avem timp nici să ne luăm un pahar cu apă, Lucrăm mai mult decât la birou, Nu știu să păstrez echilibrul dintre viața profesională și viața personală, Se cere volum de lucru mai mare de la aceeași angajați… și altele de acest gen. Mihai Zânt a vorbit despre lecțiile învățate în pandemie, tehnologii, strategii, instrumente de lucru, time management, wellbeing, cum te prezinți în online ca lider și nu numai.

Invitatul care a deschis ziua a doua a fost Madi Rădulescu, Executive Coach, PCC, MBA, Managing Partner MMM Consulting, care a vorbit despre Leadership à la carte și fine cuisine-ul nevoilor umane. – Apariția noilor tipologii de leadership marchează un proces de transformare a mediului social în care lucrăm. Presupune aceleași dificultăți de transformare, uneori temeri, și necesită multă dezvoltare personală. Acum arta conducerii trebuie să se adapteze fiecărei nevoi în parte, fiecărui om, parte a organizației. Ce fel de leadership ne dorim să abordăm, cum ne încadrăm pe direcția de dezvoltare și transformare personală și cum putem deveni eficienți având, permanent, în minte gândul: „ai grijă de oamenii tăi”.

Patricia Bazna, Industrial Relations Manager, Arctic, a abordat tema Noua realitate, Adaptare la un stil diferit de muncă.  – „În aceste vremuri când toate companiile încearcă să se adapteze la o nouă realitate, și noi, Arctic România, încercăm să ne adaptăm la o piață a forței de muncă greu încercată de noua realitate socio-economică, o nouă cultură de lucru și un nou stil de leadership. Tranziția nu a fost ușoară, este un proces continuu de dezvoltare pentru noi toți ca și angajați, pentru business, pentru vânzări și în mod special pentru interacțiunea umană dar și profesională. Cu toate acestea, noi ca și Angajator, ne-am focusat atât pe nevoile angajaților cât și pe crearea unui mediu de lucru adaptat contextului actual prin implementarea unui system complex de măsuri anti Covid, cât și a unui program hybrid de lucru acolo unde s-a putut.”

Liderii care ne inspiră: redefinirea leadership-ului – vulnerabilitate și empatie a fost tema abordată de Carmen Dumitrache, Chief HR Officer, Telekom Romania. -„ În perioada pandemiei mediul de business a trecut prin schimbări majore, într-un ritm accelerat. În momentele dificile precum acestea, s-a observat că liderii autentici – cei ce se exprimă în conformitate cu gândurile și sentimentele lor și care, în același timp, arată grijă și empatie față de ceilalți – sunt cei care reușesc. Vulnerabilitatea, prin capacitatea de a o manifesta, presupune curaj. A fi un lider vulnerabil nu înseamnă a arăta slăbiciune. Ci este puterea de a arăta că există imperfecțiuni, ceea ce permite predictibilitate în comportament pentru cei din jur. Un lider ce devine astfel „înțeles”, va permite echipei să câștige în fața incertitudinii, care îi apasă din toate direcțiile. Mai mult, exprimarea cu sinceritate a vulnerabilității generează creșterea gradului de încredere unii în ceilalți. Potrivit lui Rohit Kumar (Director Talente la General Mills), sentimentul de vulnerabilitate este des asociat cu fapte importante, cele în care alegi să ieși din zona de confort, să acționezi împotriva cursului normal al lucrurilor, să provoci schimbarea. Acestea sunt momentele cheie în care un lider se va simți vulnerabil dar și în care va aduce mai multă valoare și inspirație echipei. Printre schimbările aduse de această perioadă se regăsește și cea legată de regândirea profilului de leadership pentru succesul organizației.”

Cea de-a doua zi s-a încheiat cu panelul care a avut ca temă de discuție This is the (New) Reality: The New Leadership. Speakerii din panel au fost Luminița Florea, Director People & Culture, Philip Morris România,  Irina Verioti, Talent Acquisition Manager, Orange România,  Adela Jansen, Board Member CCIFER, Partener Druid AI,  Monica Zdrancotă, Director Resurse Umane, McDonald’s în România. Discuția a fost moderată de Mihai Zânt, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC.

De unde vă uitați la noua realitate și care sunt perspectivele? A fost întrebarea cu care a început discuția. Fiecare invitat din panel a spus cum s-a desfășurat totul în perioada pandemiei, care au fost strategiile de funcționare, ce inițiative au avut în organizație, ce s-a întâmplat cu comunicarea interdepartamentală, ce aplicații au dezvoltat pentru buna funcționare a companiei și care sunt planurile de viitor, cum văd munca pe viitor: remote sau hibrid? Cum a fost parcursul adaptabilității? Cum pregătim managerii de a trece de la un exercițiu al managementului remote la munca hibrid? Cultura organizațională a viitorului. Ce tip de acțiuni ar trebui realizate, care ar fi modurile de lucru ale viitorului acceptate de lideri, care au fost soluțiile.oportunitățile oferite de pandemie? S-a schimbat percepția angajaților? Există un model de business general valabil? Este timpul să ne așezăm într-o nouă realitate? Am trecut de managementul de criză? Acestea sunt câteva întrebări la care au răspuns invitații noștri din panel.

PUTEȚI URMĂRI AICI ÎNREGISTRAREA CELEI DE-A DOUA ZI A EVENIMENTULUI.

În zilele următoare vom publica materiale aferente fiecărui invitat cu ideile principale și tema abordată de aceștia. Rămâneți aproape pentru a descoperi subiectele abordate de fiecare invitat în parte și pentru a urmări varianta video a discuției.

Mulțumim tuturor partenerilor pentru sprijinul acordat în realizarea evenimentului: 

Parteneri:  MMM, Continental, Arctic, Orange, Phillip Morris, Alexander Hughes, Mc Donald’s in Romania, Regina Maria, Telekom România

Partener academic: BBS, EMBA, EMBA Româno-Canadian, INDE MBA

Parteneri media: Revista CARIERE, RePatriot, Biz, Asociatia Romana Pentru Smart City, Doing Business, Jurnalul de Afaceri, HR Club, Portal HR, Financial Intelligence, CONAF, Psychologies, MarketWatch, SpotMedia, Hipo, Wall-Street, Learning Network, Professional Women’s Network.

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Dezvoltarea brandului de companie și de angajator cu ajutorul internetului și al rețelelor de socializare

Strategiile de marketing joacă un rol crucial în determinarea succesului unei companii. El…