Acasa Agenda HR A fi un lider vulnerabil înseamnă să ai puterea de a arăta că există imperfecțiuni

A fi un lider vulnerabil înseamnă să ai puterea de a arăta că există imperfecțiuni

6 min citire
1
0
4,799

Revista HR Manager, cu sprijinul Humanistic, a organizat în zilele de 2-3 iunie,  ediția a IX-a din seria de evenimente online FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI cu tema This is the (New) Reality: The New Leadership.

Procesul de adaptare continuă la noul normal durează deja de peste un an și fiecare zi confirmă, pe diferite căi, ideea că întoarcerea la normalul cunoscut înainte de pandemie nu mai este posibilă. În acest context, leadership-ul în organizații și accentul pe self-leadership pot reprezenta primul și cel mai important răspuns care să realizeze conexiunea cu viitorul.

Cum ne asigurăm însă că leadershipul – înțeles atât formal, prin acțiunile managerilor, cât și ca self leadership-ul tuturor angajaților, indiferent de rol și funcție – are impactul și viziunea pe care organizația le urmărește? În cadrul evenimentului online s-a discutat despre leadership și ce e cu adevărat esențial în modul cum se dezvoltă în organizație, dar și despre cum se pot crea contexte în care liderii să inspire și să crească alți lideri, alături de invitații ediției.

Începem suita materialelor post event în care pictăm ideile principale ale fiecărui invitat cu Carmen Dumitrache, Chief HR Officer, Telekom România. Tema abordată de aceasta a fost „Liderii care ne inspiră: redefinirea leadership-ului – vulnerabilitate și empatie.

„În perioada pandemiei mediul de business a trecut prin schimbări majore, într-un ritm accelerat. În momentele dificile precum acestea, s-a observat că liderii autentici – cei ce se exprimă în conformitate cu gândurile și sentimentele lor și care, în același timp, arată grijă și empatie față de ceilalți – sunt cei care reușesc. Vulnerabilitatea, prin capacitatea de a o manifesta, presupune curaj. A fi un lider vulnerabil nu înseamnă a arăta slăbiciune. Ci este puterea de a arăta că există imperfecțiuni, ceea ce permite predictibilitate în comportament pentru cei din jur. Un lider ce devine astfel „înțeles”,  va permite echipei să câștige în fața incertitudinii, care îi apasă din toate direcțiile. Mai mult, exprimarea cu sinceritate a vulnerabilității generează creșterea gradului de încredere unii în ceilalți. Potrivit lui Rohit Kumar (Director Talente la General Mills), sentimentul de vulnerabilitate este des asociat cu fapte importante, cele în care alegi să ieși din zona de confort, să acționezi împotriva cursului normal al lucrurilor, să provoci schimbarea. Acestea sunt momentele cheie în care un lider se va simți vulnerabil, dar și în care va aduce mai multă valoare și inspirație echipei. Printre schimbările aduse de această perioadă se regăsește și cea legată de regândirea profilului de leadership pentru succesul organizației”.

Iată care au fost ideile principale ale discuției:

  • Munca unui lider
  • Ce anume se întâmplă, care sunt experiențele care se întâmplă – Observare
  • Beneficiile imperfecțiunii – un lider bun este un lider puternic. Dar ce înseamnă puternic?
  • Leadershipul în diferite medii
  • Ce au căutat oamenii/angajații să vadă în liderul lor
  • Cum au reacționat liderii în perioada pandemiei și după
  • Comportamentul observat al echipei
  • Nevoile echipelor de lucru
  • Vulnerabilitatea și empatia liderului
  • Ce culegem din aceste experiențe, fără precedent – Conceptualizare
  • Redefinirea leadershipului într-o companie
  • Ce facem practic – promovarea comportamentului de leadership, crearea cadrului
  • Programul Talking to people
  • Drumul unui lider
  • Planurile de viitor ale companiei Telekom România.

Puteți urmări aici înregistrarea integrală cu prezentarea oferită de Carmen Dumitrache, Chief HR Officer, Telekom România.

Pentru mai multe detalii despre eveniment și opiniile invitaților noștri, găsiți aici înregistrarea evenimentului.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Dezvoltarea brandului de companie și de angajator cu ajutorul internetului și al rețelelor de socializare

Strategiile de marketing joacă un rol crucial în determinarea succesului unei companii. El…