Acasa Agenda HR Leadership Reset: Accelerarea schimbării și noi frontiere. Ce ne forțează limitele?

Leadership Reset: Accelerarea schimbării și noi frontiere. Ce ne forțează limitele?

11 min citire
0
0
355
leadership

Evenimentul Leadership Reset, organizat de Revista CARIERE și MMM Consulting în data de 6 iunie 2024, a avut ca temă principală „Accelerarea schimbării, noi frontiere„. Liderii din mediul de afaceri s-au confruntat în 2023 cu un ritm al schimbărilor fără precedent, iar prognozele indică o intensificare a acestui ritm în 2024, conform Pulse of Change: 2024 Index, publicat în cadrul reuniunii anuale a Forumului Economic Mondial de la Davos.

Contextul schimbării

În 2024, liderii vor fi nevoiți să găsească modalități de a se alinia în fața unei schimbări accelerate, acceptând că intențiile pe termen lung le modelează deciziile curente, chiar dacă nu pot estima cu exactitate rezultatele și efectele potențiale. Este ca un dans pe sârmă către noi frontiere.

Factori de schimbare

Dintre cei șase factori de schimbare care afectează afacerile, Tehnologia și Talentele ocupă primele două locuri, bazate pe indicatori cheie precum productivitatea muncii și cheltuielile IT. Perturbarea tehnologică, stimulată de progresele în inteligența artificială generativă, este principala cauză a schimbării. Talentul, inclusiv deficitul de competențe și lipsa de implicare a angajaților, este al doilea factor major de schimbare, provocând dificultăți în adaptarea organizațiilor la noile realități.

Prioritizarea strategiei axațate pe oameni

Aceste realități subliniază importanța prioritizării unei strategii axate pe oameni, mai ales în contextul necesității de a valorifica potențialul noilor tehnologii. Prioritizarea bunăstării și a dezvoltării angajaților este esențială pentru a face față provocărilor schimbării rapide.

La începutul pandemiei, după ce am depășit șocul inițial, am anticipat o schimbare fundamentală în modul de muncă, business și organizații. Privind în urmă, realizăm cât de dificilă a fost ieșirea din cocon, dar odată ce fluturele și-a desfăcut aripile, a început să genereze schimbare după schimbare.

Deciziile, strategiile și tehnologiile adoptate au creat valuri de impact, extinzându-se la nivel global. Munca hibridă, comunicarea online, colaborarea la distanță, digitalizarea fără precedent și acum implementarea AI sunt fenomene care au provocat transformări semnificative, declanșând un efect de domino.

Am observat cum fiecare acțiune și gest au ecouri care se răspândesc mult dincolo de granițele noastre imediate, un efect butterfly în care schimbările aparent neînsemnate pot avea consecințe semnificative și imprevizibile.

Cum navigăm prin aceste schimbări accelerate? Care este rolul liderilor în acest peisaj în continuă schimbare? Cum ne menținem reziliența și rămânem productivi și sănătoși, atât fizic, cât și psihic și financiar? Despre toate acestea s-a discutat sincer și deschis în cadrul evenimentului moderat de Cati Lupașcu, redactor-șef Revista CARIERE.

Accelerarea schimbării – Ce ne forțează limitele?

Madi Rădulescu – Managing Partner MMM Consulting, MCC, Executive Coach susține că este nevoie de un scop care să inspire oamenii, iar transformarea trebuie să fie clar definită și accesibilă. Schimbarea accelerată forțează limitele rezilienței angajaților și liderilor, generând nevoia unei empatii digitale și atenție la sănătatea mintală și organizațională. În 2024, provocarea este de a găsi modalități prin care să se alinieze atunci când schimbarea se accelerează și de a accepta că intențiile pe termen lung le modelează deciziile curente fără a ști să estimeze foarte corect rezultatele și efectele potențiale, mdansând ca pe sârmă către noi frontiere.

CEO’s Voice. Lideri în caruselul schimbării a fost primul panel al zilei, moderat de Madi Rădulescu. Mirela Iordan (Country Manager, Pfizer Romania), Liviu Dobre (CEO, Agricover Holding), Ștefan Vayna (CEO, MasterBuild) și Laurențiu Mandu (Managing Director, Market Segment Romania, Capgemini) au fost protagoniști și au discutat despre identificarea momentului potrivit pentru decizii esențiale, promovarea unei culturi a învățării continue și inovației, utilizarea eficientă a tehnologiei pentru conectarea echipelor și investiția în dezvoltarea talentelor.

Cele cinci dimensiuni ale wellbeingului organizațional au fost prezentate de către Alexandru Răduță, Key Account Manager Edenred. Care sunt cele 5 dimensiuni ale wellbeingului organizațional? Fizic, emoțional, financiar, profesional și spiritual. Alexandru Răduță a subliniat și explicat cum companiile pot răspunde nevoilor angajaților pentru a crește nivelul general de bunăstare.

HR POWER – rolul esențial al relației HR-CEO în contextul schimbărilor accelerate, al doilea panel al zilei, a fost moderat de către Diana Voicu, Senior Consultant Learning Architect, MMM Consulting.

Invitații panelului doi au fost Alina Rusei (Head of People Services, ING Bank Romania), Diana Tintea (Director Resurse Umane, Keysight Technologies), Raluca Gădiuță (People & Organization Leader, MSD Romania), Alina Maciac (HR Business Partner Team Leader, Continental Sibiu) și Mădălina Meghișan (Prodecan, Bucharest Business School – ASE)

Am aflat informații utile despre cultivarea rezilienței, crearea unei povești convingătoare pentru echipe, stăpânirea „prezenței în absență” în mediul de lucru hibrid și crearea unei culturi a conectării.

Crizele și Percepția Iluzorie a Realității; Tehnici pentru Gestionarea Schimbării Dezvoltate de Neuroștiințe, prezentate de Dragoș Cîrneci – Doctor în psihologie, specializat în neuroștiințe. În situații de criză, liderii trebuie să adopte un stil de conducere facilitator, să înțeleagă nevoia de control și să evite percepțiile iluzorii ale realității. Soluțiile din neuroștiințele cognitive pot ajuta liderii să abordeze crizele cu succes, oferind resurse și îndrumare echipelor lor.

Evenimentul Leadership Reset a subliniat importanța adaptabilității și a capacității de a gestiona schimbările rapide în mediul de afaceri. Liderii trebuie să prioritizeze strategiile axate pe oameni și să investească în dezvoltarea talentelor pentru a face față provocărilor viitoare. Utilizarea eficientă a tehnologiei și crearea unei culturi a conectării sunt esențiale pentru succesul pe termen lung al organizațiilor.


Mulțumim tuturor partenerilor care au fost alături de noi și de această dată!

Partenerului nostru principal  – MMM Consulting

Partenerilor de organizare: Edenred și  Bucharest Business School, cu programele de MBA: International Executive MBA Romano-Canadian și INDE Profesional MBA Romano-Francez – partener academic.

Parteneri media: Revista HR Manager, BIZ, HR Club, Doingbusiness.ro, Jurnalul de Afaceri, Hipo.ro, Portal HR, Psychologies, Spotmedia, Wall-Street, RisCo, Revista Patronatului Român, PWC

Pentru a urmări întreg evenimentul accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Armonizarea Resurselor: Oameni, Profit, Tehnologie

Este în ADN-ul nostru, al profesioniștilor de HR, convingerea că fără oameni nu se poate! …