Agenda HR — 26 September 2013

…trebuie sa te cunosti mai intai pe tine cu bune si cu rele. Nu poti sa ai pretentia de a-i conduce si intelege pe cei din jurul tau cat timp nu esti constient de propriile valori, abilitati si convingeri. Aceasta a fost una dintre concluziile pe care le-am luat acasa dupa conferinta lui Daniel Goleman, o concluzie care, de altfel, nu surprinde, dar care merita sa fie interiorizata de fiecare dintre noi iar si iar si iar.

Realitatea din organizatii este cu mult diferita fata de realitatea desenata de teorie. In organizatii, cand presiunea cifrelor este exercitata din mai multe parti, pastrarea calmului si a concentrarii asupra fiecarui aspect al situatiei se poate dovedi o provocare… mai ales cand fiecare coleg ar avea nevoie de ajutorul tau pentru sarcina X si cand se presupune ca esti si multitasking.

Intra insa in ecuatie coeficientul de inteligenta emotionala. Practic, dincolo de portofoliul tau de abilitati si competente tehnice, dincolo de istetimea nativa, inteligenta emotionala pare sa fie un factor al succesului.

“Poti sa nu fii cel mai tare ca si nivel de cunostinte, poti sa nu ai cele mai mari note din clasa, inteligenta emotionala te duce mai aproape de succes. Asta nu inseamna ca IQ-ul nu conteaza, doar ca odata ce ai obtinut job-ul, esti pe acelasi palier cu ceilalti care lucreaza pe aceeasi pozitie. Si atunci partea umana intervine ca diferentiator”, a spus Daniel Goleman in cadrul evenimentului organizat pe 25 septembrie, la Bucuresti – “Leadership. The Power of Emotional Intelligence”.

El a vorbit unei audiente de circa 800 de persoane despre inteligenta emotionala ca instrument de leadership: cum putem noi, ca manageri, sa ne gestionam pe noi insine si cum putem sa gestionam relatiile cu ceilalti, vestea buna fiind faptul ca inteligenta emotionala poate fi dezvoltata oricand pe parcursul vietii.  Pentru asta putem incepe cu cine vrem sa fim, la ce visam, ce sperante avem si ce obiective. Apoi trebuie sa ne dam seama cum putem ajunge acolo si ce abilitati trebuie sa ne imbunatatim. Iar aici, secretul este sa luam fiecare abilitate pe rand. Dupa care urmeaza exercitiul – de fiecare data cand ai ocazia trebuie sa exersezi acea noua abilitate pana cand devine ceva firesc, normal.

“Ca lideri, trebuie sa ne putem gestiona propriile stari interioare. Daca tu esti stresat,si oamenii tai vor fi stresati, pentru ca ne influentam unii altora starile. Trebuie sa ne dezvoltam capacitatea de a ne reveni din stres, de a ne intoarce la pozitivism, adica in starea in care creierul nostru functioneaza la cote maxime”, a explicat Goleman.

Va invit sa cititi mai multe despre discursul lui Daniel Goleman in editia de octombrie a revistei HR Manager.

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(0) Readers Comments

Leave a Reply