Acasa Agenda HR Cum sa-ti cunosti mai bine viitorul sau actualul angajat

Cum sa-ti cunosti mai bine viitorul sau actualul angajat

7 min citire
0
0
182

de MIRELA GRUIA

Soft skills si capabilitati… in balanta cu experienta profesionala? Iata doar una dintre intrebarile pe care ni le adresam atunci cand vine vorba de recrutarea sau retentia de talente (si nu numai! semnul de intrebare apare si cand este vorba despre canalizarea unui angajat pe o traiectorie care sa il multumeasca, care sa i se potriveasca si de-a lungul careia sa poate avea ocazia de a oferi tot ce are mai bun).

Si da, capabilitatile nu pot fi intotdeauna cuantificate, desi sunt din ce in ce mai importante. Capabilitatile trecute in CV-urile clasice, de exemplu, sunt cele pe care simtim ca am vrea sa le verificam mai atent…pentru ca vrem o informatie in plus. Doar ca timpul nu este cel mai bun prieten al unui recruiter si nici al unui manager care isi doreste pur si simplu sa-si completeze cat mai repede echipa (si desigur, cu cel mai bun om!).

Despre astfel de preocupari si nevoi am discutat miercuri in cadrul workshop-ului „Growing a High-Performance Culture – Talent Management&Recruiting at its best”, organizat de ROMSYS si revista HR Manager, in parteneriat cu Oracle Romania.

„Acum cativa ani, nu multi, intrebarea – jobul este cel necesar pentru mine ca sa ma dezvolt? -avea un anume tip de raspuns. Astazi, recrutorii si managerii de resurse umane primesc alt raspuns, iar intrebarea insasi are alta profunzime. Si contextul este complet diferit. Dintr-odata, termenul de motivare care era putin mai jos in prioritatile noastre, astazi il regasim primul pe lista. Cum imi mentin oamenii motivati, ce pot face pentru ca atunci cand vin la munca sa lase deoparte vestile, uneori deprimante, din presa si din viata lor personala si sa munceasca la cotele asteptate. Iata provocarea!”, a spus Anca Podoleanu, HR Director New Frontier Group, unul dintre speakerii evenimentului.

Cand balanta inclina spre „soft”
In deschiderea atelierului, Iulia Alecu, Consultancy Director in cadrul ROMSYS, a punctat faptul ca „in contextul curent, cand procesul de recrutare trebuie aliniat la strategia companiei, munca de HR s-a tranformat intr-o activitate strategica”, astfel ca este important sa stim care sunt cele mai utile si cele mai la indemana mecanisme de identificare a talentelor.

Iar contextul este completat de aparitia in scena a Generatiei Y, ai carei reprezentanti aduc in fata companiilor o serie de provocari, printre care nevoia de flexibilitate si aceea ca managerul sa fie mai degraba mentor decat o persoana mai bine pregatita. Astfel, s-a pus problema timpului si a resurselor alocate de catre HR pentru crearea unei pepiniere de angajati ale caror soft skills sa fie bine dezvoltate, uneori mai bine decat anumite competente tehnice.

Asadar, avem informatie multa si diversa, CV-uri sute si chiar mii, toate asteptand sa fie descoperite si valorificate, restrictii de timp si presiuni la nivel de productivitate. Iar diferentele de skills intre candidatii interni si cei externi sunt uneori mari, dificil de ponderat.

De la cantitate la calitate
Cosmin Dodoc, HCM Applications Sales Manager la Oracle, a vorbit in timpul workshop-ului despre una dintre solutiile tehnologice ce se adapteaza nevoilor actuale din departamentul de HR: programul de Talent Management TALEO, de la Oracle, care ofera sprijin atat pentru gasirea talentului potrivit, cat si pentru retinerea lui in companie.

Despre utilitatea practica a acestei aplicatii a povestit Silvia Micu, HR Manager in cadrul ROMSYS, care a oferit o expunere si o demonstratie practica a experientei personale cu acest program.

Una dintre solicitarile cele mai des intalnite este aceea de a gasi omul potrivit… daca nu azi, atunci macar maine! A gandi intr-un mod proactiv pentru zona de planificare a personalului pentru nevoile organizatiei a devenit un must have. Iar trecerea de la cantitativ la calitativ se intampla si in zona de KPIs: cati candidati am avut, cati pot pastra pentru viitoare poztii cheie in companie, cati au ramas in companie… urmeaza… cum ii pastrez.

Evenimentul a continuat cu o sesiune prelungita de demonstratii practice, dezbateri si schimb activ de experienta.

Mirela Gruia, director editorial Cariere

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…