Acasa Management Ce își doresc cel mai mult viitorii angajați?

Ce își doresc cel mai mult viitorii angajați?

19 min citire
0
0
631

Anul trecut, transformarea digitală s-a produs într-un mod accelerat în toate sectoarele. Companiile au fost puse față-n față cu provocări fără precedent. Modul de lucru cu care erau toți obișnuiți nu mai era valabil și au fost necesare luarea unor decizii care au schimbat totul la 180 de grade. Cu certitudine, pandemia a schimbat pentru totdeauna modul în care angajații văd și abordează munca. Anume perioada respectivă a contribuit la înțelegerea faptului că forța de muncă a unei companii este crucială pentru recuperarea și dezvoltarea afacerii. Cu alte cuvinte, oamenii din companie sunt cheia spre rezolvarea unor astfel de provocări. Dacă întreprinderile doresc să atragă și să păstreze talentul de care au nevoie pentru a merge mai departe, trebuie să înțeleagă mentalitatea și dorințele angajaților.

Astfel, în acest articol, noi cei de la RoCoach, ne propunem să evidențiem care sunt prioritățile de viitor ale angajaților și să venim cu niște sfaturi privind creșterea performanței pentru liderii din organizații testate în cei 18 ani de activitate, de la înființarea RoCoach.

Cum stau lucrurile de fapt în ceea ce privește managementul talentelor?

În anul 2020, a fost realizat un studiu numit Talent Accelerator de către organizația Citrix care și-a propus să înțeleagă care sunt atitudinile actuale atât ale managerilor de resurse umane, cât și ale lucrătorilor calificați în ceea ce privește forța lor de muncă viitoare. Acest studiu face parte din proiectul Citrix Work 2035, o examinare de un an a modelelor și planurilor de lucru globale concepute pentru a înțelege cum se va schimba munca și rolul pe care îl va juca tehnologia pentru a permite oamenilor să performeze la maxim. Studiul Talent Accelerator combină cercetarea a peste 2.000 de angajați în domeniul cunoașterii și 500 de directori de resurse umane din corporații mari și întreprinderi de piață medie cu cel puțin 500 de angajați cu sediul în Statele Unite. Ambele grupuri de profesioniști implicate în cercetare lucrau sub contracte permanente în prezent sau lucraseră recent de acasă ca urmare a restricțiilor Covid-19.

În urma acestui studiu care vizează viitorul managementului talentelor s-au conturat trei mari priorități în rândul angajaților:

  1. Angajații se așteaptă în mod covârșitor la opțiuni de muncă flexibile.

Potrivit studiului, 88% dintre lucrătorii din domeniul cunoașterii spun că atunci când caută o nouă poziție, vor căuta unul care să ofere o flexibilitate completă în ceea ce privește orele și locația lor. De asemenea, 83% prezic că, din cauza lipsei globale a talentelor calificate, companiile vor folosi modele de lucru flexibile pentru a ajunge la candidați potriviți indiferent unde locuiesc. Însă, dacă ne raportăm la managerii de resurse umane, doar 66% dintre aceștia simt același lucru.

De asemenea, 76% dintre lucrătorii chestionați consideră că angajații vor avea tendința să acorde prioritate intereselor familiale și personale în comparație cu proximitatea față de locul de muncă. Cu alte cuvinte, viitorii angajați vor căuta posturi de muncă în locații în care se pot concentra în egală măsură atât pe stilul lor de viață, cât și pe muncă chiar dacă acest lucru ar însemna reducerea salariilor.

Mai mult de atât, 83% dintre angajați consideră că vor fi mai predispuși să se mute din orașe și din alte locații urbane dacă pot lucra la distanță pentru majoritatea timpului, creând noi centre de lucru în zonele rurale.

  1. Angajații vor ca modul în care se măsoară productivitatea să fie modificat

În viitor, companiile vor trebui să regândească modul în care se măsoară productivitatea. Acest lucru este necesar deoarece valorile tradiționale și viziunea precum că munca reală nu poate fi realizată în afara biroului, nu o vor mai fi valabile. Potrivit studiului, angajații de astăzi vor să fie măsurați în funcție de valoarea pe care o livrează, nu de volumul muncii. Totodată, aceștia se așteaptă să li se acorde spațiul și încrederea de care au nevoie pentru a livra cele mai bune rezultate, oriunde s-ar afla. Mai mult de atât, 86% dintre angajați au declarat că ar prefera să lucreze pentru o companie care acordă prioritate rezultatelor decât producției. Ce presupune acest lucru? Noii angajați doresc să lucreze pentru o companie căreia îi pasă mai puțin de rezultatele de muncă calificate pe care sunt capabile să le producă și mai mult de impactul pe care îl pot oferi companiei într-un sens la nivel holistic. Viitorii angajați vor să vadă rezultatele muncii lor la nivel macro și nu doar la nivel micro. Însă, doar o proporție de 69% dintre managerii de resurse umane spun că compania lor funcționează în prezent în acest fel. De asemenea, doar jumătate dintre managerii de HR spun că organizația lor ar fi mai productivă în ansamblu dacă angajații ar considera că conducerea superioară a avut încredere în ei pentru a lucra fără să le monitorizeze progresul.

Deci, companiile orientate spre viitor se vor concentra pe reducerea decalajelor existente și vor proiecta strategii axate pe oameni. Respectiv, angajaților li se vor oferi spațiul de care au nevoie pentru a-și debloca întregul potențial și a oferi rezultate transformatoare.

  1. Angajații vor să lucreze cu o echipă diversă

Angajații doresc să lucreze pentru o companie care acordă prioritate diversității, însă managerii de HR sunt mai reticenți referitor la acest aspect. În urma studiului s-a constat că 86% dintre angajați și 66% dintre directorii de resurse umane consideră că o forță de muncă diversă va deveni și mai importantă pe măsură ce rolurile, abilitățile și cerințele companiei se vor schimba în timp.

Sfaturi pentru lideri

  1. Pune accent pe o viziune de ansamblu

Atunci când locația nu este restricționată, liderii din organizație au oportunitatea de a atrage și recruta noi talente care contribuie la creșterea creativității și productivității unei organizații. Spre exemplu, ei ar putea să atragă oameni care au plecat de pe din piața muncii pentru o perioadă din motivul că au devenit părinți și au pus cariera pe stand by. Ori, ar putea angaja oameni care s-au pensionat dar încă ar prefera să mai lucreze câteva ore pe săptămână. Acest mod de abordare a lucrurilor, ar înseamna să se angajeze mai mulți oameni cu fracțiune de normă sau chiar nu normă întreagă care vor acoperi niște goluri din organizația ta. Și, desigur, faptul de a nu fi necesară tradiționala „muncă de la birou” înseamnă căutarea de talente globale care ar putea locui de oriunde.

  1. Prioritizează învățarea și dezvoltarea

Noile modele de afaceri provocate de pandemie, schimbările de preferințe și nevoi ale clienților au dat naștere la roluri și oportunități noi pentru companii per ansamblu dar și pentru angajații acestora de a se dezvolta. În urma studiului, s-a constatat faptul că 82% dintre angajați și 62% dintre directorii de resurse umane consideră că lucrătorii vor trebui să-și perfecționeze abilitățile actuale sau să dobândească alte noi abilități cel puțin o dată pe an pentru a menține avantajul competitiv pe o piață globală a locurilor de muncă. Directorii de resurse umane consideră că asigurarea faptului că o organizație are cea mai recentă tehnologie care permite învățarea agilă este cel mai important factor în recrutarea și păstrarea celor mai buni talentați, iar 88% dintre angajați confirmă acest lucru.

La RoCoach noi avem rețeta perfectă pentru fiecare companie în parte care vrea să investească în performanța oamenilor din cadrul ei. Da, pentru că oamenii sunt pilonii de bază a succesului organizației. Programul de dezvoltare marca RoCoach este adresat companiilor care au identificat cu grad ridicat de performanță și îți doresc să le ofere susținerea necesară pentru ca aceștia să atingă cele mai înalte rezultate. Cu alte cuvinte, noi știm cum să valorificăm întregul potențial al oamenilor care la rândul lor, vor aduce plus valoare întregii organizații.

Ce presupune programul Călătorie spre performanță mai exact:

  • este un program de dezvoltare organizațională de tip blended-learning perfect adaptat contextului în care se află managerii, liderii de organizație și echipele lor.
  • constă într-o etapă de dezvoltare continuă care permite sedimentarea informațiilor și oferă rezultate sustenabile pe termen lung în care participanții la program vor fi asistați de un consilier dedicat în dezvoltare.
  • înglobează cele 4 caracteristici de bază ale unui sistem de dezvoltare performant: siguranță, diversitate, relevanță și

Pilonul de bază a programului „Călătorie spre performanță” este consilierul de dezvoltare. Consilierul este dedicat fiecărei persoane în mod personal, și asigură cele mai bune resurse în raport cu obiectivele programului setate de comun acord.

El leagă intr-un mod armonios și eficient toate resursele de dezvoltare din acest program de dezvoltare. Prin însoțirea permanentă pe tot parcursul întregului program acesta asigură un proces continuu de creștere în raport cu direcțiile de dezvoltare. RoCoach a pregătit 3 tipuri de pachete pentru: entry level managers; senior managers; top managers. Acestea contribuie la creșterea eficienței oamenilor din organizației, creșterea productivității în rândul angajaților, creșterea profitului și a cotei de piață, dezvoltarea capacităților de leadership a oamenilor.

Concluzie

Companiile care înțeleg și acceptă dorințele și nevoile angajaților nu numai că vor stimula motivația și angajamentul lucrătorilor lor existenți, ci vor câștiga atenția celor mai strălucitori și talentați recruți și își vor duce afacerea la noi culmi. Programul Călătorie spre performanță este instrumentul cu ajutorul căruia poți pune în valoare potențialul imens al tău dar și a oamenilor din echipă. Programează-ți o discuție complet pro bono cu unul dintre consilierii RoCoach pentru a începe Călătoria ta spre performanță.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Benoît CHERRÉ: Autenticitatea ca ideal etic în situații provocatoare

În universul provocărilor etice, managerii de resurse umane (HR) se află adesea la interse…