Agenda HR — 27 January 2017

Companiile care pun la dispoziția angajaților o bucătărie complet utilată se bucură de o reputație mai bună în rândul salariaților.

Un studiu realizat în 2010 de OfficeTeam a descoperit că 44% dintre angajați consideră că cel mai enervant lucru în bucătăria companiei în care lucrează este mizeria lăsată în urmă de ceilalți colegi. Bucătăria este un spațiu comun, așa că unii oameni cred că este responsabilitatea altora să mențină curățenia și organizarea în această încăpere.

Cele mai multe companii au personal responsabil cu păstrarea curățeniei, inclusiv în bucătărie, însă asta nu înseamnă că nu pot apărea discuții, în special la prânz, când toată lumea se adună pentru a lua masa. Iată câteva trucuri de organizare a bucătăriei, astfel încât toți angajații să vină la serviciu cu plăcere, iar haosul de la orele prânzului să dispară complet:

Oferă-le plăcerea de a descoperi lucruri noi

Angajații vor aprecia întotdeauna o companie care le pune la dispoziție lucruri inovatoare și inteligente. De exemplu, dacă angajații tăi preferă să își prepare prânzul la birou, un aparat de făcut sandvișuri va fi pe placul tuturor. Dacă ții însă la sănătatea angajaților tăi, cel mai potrivit este un astfel de aparat profesional, care îi ajută să treacă la o dietă mai sănătoasă și să își ia doza zilnică de vitamine și nutrienți. Toți angajații au de câștigat când compania îi ajută să adopte un stil de viață corect, iar ei în schimb devin mai productivi și mai fericiți. Așadar, avantaje există de ambele părți.

Stabilește niște reguli clare de ordine

Fiecare spațiu comun ar trebui să aibă niște reguli clare pentru toată lumea, despre cum se împart responsabilitățile și cum trebuie folosite aparatele electrocasnice, astfel încât bucătăria să fie  mereu curată și funcțională. Lista cu regulile poate fi lipită pe ușa bucătăriei sau prinsă cu un magnet de frigider, iar noii angajați pot primi și pe mail un set de instrucțiuni pentru folosirea spațiilor comune din companie.

Dacă firma nu are angajat un personal de serviciu, care să se ocupe cu spălarea veselei și cu menținerea curățeniei în bucătărie, un program prin rotație prin care fiecare angajat să se ocupe cu aceste lucruri va soluționa problema. În plus, o mașină de spălat vasele este indispensabilă în acest caz, întrucât nu vei vrea ca angajații să piardă timp spălând vesela, când se pot ocupa de sarcinile de serviciu.

Amenajează mobilierul astfel încât să încurajezi socializarea

Tot mai multe companii descoperă cât de utile sunt bucătăriile pentru a ridica moralul angajaților, pentru a încuraja colaborarea între colegi și pentru a impresiona clienții. Bucătăria nu este doar un loc pentru a lua masa, ci funcționează ca un spațiu pentru socializare, în care oamenii pot conversa despre subiecte care nu au legătură cu serviciul și pot forma legături mai strânse. Încurajarea interacțiunii între angajați contribuie la o productivitate mai mare a acestora și îi stimulează să fie mai creativi și să lucreze mai bine în echipă.

De aceea, o bucătărie amenajată corect facilitează socializarea și îi pune pe oameni față în față. Mesele lungi, situate în centrul încăperii, sau o masă rotundă sunt cele mai potrivite pentru a-i ajuta pe oameni să interacționeze cu ușurință.

Oferă-le angajaților opțiunea unor gustări sănătoase

Tot mai multe companii cumpără fructe proaspete pentru angajați sau gustări sănătoase, astfel încât oamenii să nu mai fie tentați să își ia snacks-uri pline de E-uri. Un astfel de obicei îi poate încuraja pe salariați să adopte un stil de viață mai sănătos, ceea ce are numeroase beneficii și pentru companie. Un angajat cu o sănătate de fier va avea nevoie de mai puține zile de concediu medical, absenteismul se va reduce, iar compania nu va mai plăti la fel de mult pentru acoperirea asigurărilor medicale.

O companie care le pune angajaților la dispoziție o bucătărie complet utilată, în care oamenii să poată interacționa cu plăcere, va reuși să creeze un mediu de lucru mai plăcut. Iar numeroase studii au arătat că angajații care sunt mulțumiți de mediul de la serviciu dau randament mai bun și își îmbunătățesc performanțele, un lucru pe care orice firmă și-l dorește.

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Nenad Aksic

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply