Resursa umană este esențială pentru orice companie atunci când vorbim de atingerea obiectivelor de business, iar strategiile de HR au în vedere sisteme complexe de atragere si de retenție a angajaților care să se identifice cu valorile companiei și prin care sa fie obținute rezultatele dorite in organizație.
Procesul prin care o companie se promovează ca angajator către un grup-țintă se numește brand de angajator. Pentru construirea acestui tip de brand sunt elaborate planuri de comunicare și de acțiune pentru a atrage, a recruta și a reține candidații ideali. Când nu există un astfel de plan strategic pentru a influența și a coordona imaginea brandului, aceasta oscilează în funcție de opiniile și de discuțiile celorlalți, fără a avea un control asupra ei. Brandul de angajator există chiar și atunci când acesta nu este gestionat de companie, însă – în acest caz – există riscul ca acesta sa acționeze opus rezultatelor dorite de departamentul de resurse umane.
Pentru ca brandul de angajator să fie eficient e important sa fie credibil, aspirațional și să comunice transparent valorile și eforturile companiei pentru bunăstarea angajaților. Există mai mulți factori care influențează acest tip de brand, începând cu misiunea, viziunea și valorile companiei, comunicarea și proiectele acesteia și terminând cu sistemul de remunerare și beneficii pe care organizația îl adoptă. În pachetul de beneficii intră și grija angajatorului pentru sănătatea angajaților săi și, tocmai din acest motiv, asigurările private de sănătate sunt din ce în ce mai prezente în pachetul de beneficii extra-salarial oferit in momentul angajării.
Iată cum poate influența asigurarea privată de sănătate brandul de angajator:
1. Adaptarea asigurării în funcție de nevoile companiei și ale angajaților – flexibiliatea asigurării private de sănătate permite adaptarea acoperirilor în funcție de specificul unei companii. Astfel, departamentul de resurse umane are posibilitatea să includă în pachetul de beneficii acele module care protejează cel mai bine grupul, in funcție de profilul companiei și de activitatea desfășurată de fiecare sub-grup.
2. Influențarea percepției angajaților asupra companiei – asigurarea privată de sănătate este – în primul rând – o modalitate prin care angajatorul încurajează tratarea la timp a problemelor de sănătate, costurile fiind acoperite in clinici medicale private. Este o modalitate prin care angajatorul își demonstrează preocuparea față de starea de bine a angajaților și suportul pentru situații și costuri neprevăzute, generate de problemele de sănătate.
3. Control eficient asupra problemelor de sănătate apărute – e important ca în momentul apariției unei probleme de sănătate să te poți duce la medicul specialist fără să ai teama unui dezechilibru financiar, din cauza costurilor ridicate. Prin intermediul asigurării, angajații au posibilitatea sa acceseze servicii medicale în sistem privat fără sa plătească costul acestora sau sa primească banii înapoi – prin procesul de rambursare – atunci când accesează servicii medicale în afara rețelei de furnizori parteneri.
4. Comunicare aprofundată cu angajații pe tema beneficiilor extra-salariale – asigurarea de sănătate pentru anagajați poate influența și genera schimbul de opinii asupra nevoilor angajaților, percepția internă asupra sistemului de recompensare utilizat de companie precum și optimizarea pachetului pentru a corespunde nevoilor angajaților.
5. Parteneriat pentru înțelegerea nevoilor având ca rezultat un nivel crescut de satisfacție – în urma discuțiilor interne, compania are posibilitatea sa construiască alături de asigurator un pachet de beneficii care să corespundă cerințelor și care să ajute grupul de angajați să ințeleagă și să găsească cele mai eficiente soluții de accesare a serviciilor.
Astfel, asigurarea privată de sănătate poate să contribuie la construirea și la promovoarea brandului de angajator, influențând nivelul de satisfacție al angajaților și acționând în același timp ca un element de atracție pentru publicul țintă: viitorii angajați.