Acasa Talent Joblandia – portalul către succes în carieră pentru liceeni și studenți

Joblandia – portalul către succes în carieră pentru liceeni și studenți

14 min citire
0
0
652

Suntem mereu întrebați ce vrem să ne facem când vom fi mari, dar nimeni nu ne arată ce fac ceimari.“ „Vreau să văd oameni fericiți că merg la serviciu,nu doar pe cei care se plâng că merg la «scârbici».“ Aceste fraze sunt rostite foarte des de membrii generațiilor Z și Alfa, ca reacție la incertitudinea, lipsa de ghidare și ritmul năucitor al schimbărilor de tot felul din momente-cheie ale vieții lor.

Platforma Joblandia.ro a luat naștere în think tank-ul asociației profesionale HR Club și a venit ca răspuns la date îngrijorătoare legate de elevi, studenți și tineri profesioniști din România:

▶ 22,4% dintre tinerii între 16 și 24 de ani nu frecventează nicio școală și nu au un loc de muncă.
▶ Cel mult 50% dintre studenții care încep o facultate finalizează studiile.
▶ Șomajul în rândul tinerilor este mai ridicat față de nivelul național.
▶ La început de drum profesional, gradul de constanță și reziliență al tinerilor este scăzut.

„În HR Club, viziunea noastră este aceea că suntem creatori de viitor. Dacă prezentul este reprezentat de datele de mai sus, am înțeles cât este de urgent să acționăm. Astfel, la finalul anului 2022, echipa HR Club a imaginat proiectul Joblandia cu trei paliere: Săptămâna Joblandia – o variantă activă pentru Săptămâna Școala Altfel –, facilitarea de vizite ale liceenilor în companii, Experiența Joblandia – crearea de oportunități de mentorat și practică pentru studenți, astfel încât studiul în facultate să capete sens și ei să aibă mai multe șanse de a-și finaliza studiile, și Spațiul Virtual Joblandia – un spațiu digital în care liceenii, studenții și tinerii profesioniști să găsească resurse actuale și de folos pentru carieră“, descrie Dana Cavaleru, Director Executiv HR Club, începuturile proiectului Joblandia.

Un cunoscut proverb african spune că „dacă vremsă ajungem undeva repede, să mergem singuri, dar dacă vrem să ajungem departe, să mergem împreună“.

Primul partener de încredere al proiectului Joblandia a fost Banca Comercială Română. Andreea Voinea, CHRO BCR, remarcă faptul că banca pe care o reprezintă „a contribuit cu resurse financiare, de strategie și de creație la arhitectura acestei soluții de inovație în educație“. De ce? Foarte simplu: „BCR crede în proiectele care aduc oamenii, și mai ales comunitățile, împreună; în proiectele care îi ajută pe tineri să aibă încredere în viitor, prin îndrumare și prin experiențe relevante. Joblandia integrează printr-o platformă inovatoare două comunități foarte importante pentru noi: Gen Z și comunitatea de business. Pentru noi, Joblandia este o inițiativă care se înscrie în strategia băncii noastre de a se adresa generațiilor tinere și de a educa financiar România“, completează Andreea Voinea.

În scurt timp, proiectului Joblandia i s-au alăturat alți parteneri de nădejde: OMV Petrom și Kaufland – cu toții preocupați de sprijinirea viitoarei forțe de muncă. Conștiente că liceenii și tinerii studenți de azi le sunt angajații și colegii de mâine, toate aceste mari companii sprijină proiectul Joblandia financiar, cu informații și resurse precum și prin oferirea de vizite în diferite orașe de pe teritoriul României. În luna ianuarie a anului curent, se creionaseră deja platforma Joblandia, modul în care liceele vor putea programa vizite și cel în care companiile vor putea intra în legătură directă cu profesorii.

Unul dintre suporterii proiectului încă de la în- ceputuri a fost Ministerul Educației, care a informat inspectoratele chiar de la lansarea Joblandia în legătură cu această oportunitate pentru învățare în afara clasei. În toate mediile de muncă, de educație formală sau informală, se discută despre nevoia de orientare profesională ca parte integrantă a procesului educațional din România.

Joblandia oferă cadrelor didactice interesate în a extinde orizontul elevilor lor o oportunitate de învățare altfel, interactivă, angajantă și cu impact.

La mai puțin de trei luni de la conturarea ideii inițiale, platforma Joblandia este o realitate: aproximativ 40 de companii au conturi în platformă și au planificat vizite pentru liceeni. Peste 60 de licee au intrat în contact cu echipa Joblandia pentru a planifica vizite, multe dintre acestea având deja loc până la momentul scrierii acestor rânduri.

Echipa Joblandia estimează că până la finalul programului Săptămâna Școala Altfel, aproximativ 2.000 de elevi vor fi participat la vizite în companii.

Octavia Popescu Gavrilă, profesoară de limba germană la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu“, descrie vizitele în cadrul proiectului Joblandia ca pe „un parteneriat educațional în adevăratul sens al cuvântului“. Doamna profesoară spune: „Într-o lume în care suntem înconjurați de «teorie», proiectul Joblandia vine în sprijinul elevilor cu partea de «practică». Elevii au ocazia să vadă direct și să experimen- teze preț de câteva ore ce înseamnă să lucrezi în di- verse industrii, descoperindu-și astfel interesele și, de ce nu, poate un job la care să țintească și la care poate nu s-ar fi gândit până la momentul vizitei!“.

Elevii numeroaselor licee care au solicitat vizite în cadrul programului Joblandia au programat și au efectuat vizite în companii de renume precum BCR, BNR, KPMG, ProTv, Capgemini sau OMV Petrom.

Alături de Avon România, Joblandia a organizat la începutul lunii mai și un workshop online denumit Școala de In’uenceri, la care au participat aproxi- mativ 60 de tineri. Ei au aflat de la specialiști ce înseamnă crearea de conținut, care sunt secretele acestei noi meserii și la ce provocări se pot aștepta.

Proiectul Joblandia se află acum într-un punct de evaluare și de creștere. Echipa privește în urmă într-un exercițiu de re’ecție și învățare cu speranța că în anul școlar viitor peste 5.000 de liceeni vor avea ocazia să participe la cât mai multe vizite în companii, creându-și astfel idei realiste atât despre tipul de cariere pe care le doresc, cât și despre cele pe care nu le doresc. În același timp, la finalul lunii mai, echipa Joblandia demarează planificarea Experienței Joblandia prin evenimente care să pună la aceeași masă studenții și mentorii, astfel încât să poată decide împreună ce le este folositor pe mai departe.

În luna septembrie 2023, Joblandia demarează a doua etapă, continuând să faciliteze vizite în companii și adăugând opțiuni de orientare profesională pentru studenți. Echipa Joblandia speră să aibă alături cât mai multe cadre didactice fără de care acest proiect nu s-ar putea desfășura.

Accesarea de vizite în proiectul Joblandia este deosebit de simplă: profesorii aleg împreună cu elevii companiile din zona lor care prezintă interes, accesând platforma Joblandia și notifică atât compania, cât și echipa Joblandia prin selectarea opțiunii „Vreau să programez o vizită“. Ei sunt apoi contactați de compania la care doresc să meargă împreună cu elevii și sunt stabilite toate detaliile vizitei.

„Suntem onorați să oferim cadrelor didactice care ajută elevii la efectuarea vizitelor în companii diplome prin care să atestăm contribuția lor la orientarea profesională a elevilor. Și sperăm ca ele să facă diferența în profilul acestor profesori. Pasiunea și dedicarea profesorilor este cheia pentru crearea unui viitor mai bun în școală, iar noi, profesioniștii în HR, le suntem alături cu toate resursele noastre“, concluzionează Dana Cavaleru.

Platforma Joblandia este deschisă tuturor angajatorilor care doresc să fie creatori de viitor alături de HR Club. Sperăm ca din ce în ce mai multe compa- nii să se alăture acestui demers, astfel încât să oferim tinerilor o orientare profesională interesantă și folositoare.

Pentru detalii și sprijin, contactați echipa Joblandia la office@joblandia.ro.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Talent

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Ce cred românii despre săptămâna de lucru de 4 zile

Conform Eurostat, în 2020, cele mai lungi săptămâni de lucru au fost în Grecia, Austria și…