Acasa Performance Înțelegerea modului în care putem utiliza tehnologia poate face o diferență semnificativă în productivitatea angajaților

Înțelegerea modului în care putem utiliza tehnologia poate face o diferență semnificativă în productivitatea angajaților

8 min citire
0
0
637

Dezvoltarea abilităților digitale ale angajaților nu este o opțiune, ci o necesitate pentru a rămâne competitivi pe piața muncii dinamică și complexă în care trăim. HR-ul are un rol esențial în acest proces, care presupune o viziune strategică, o abordare integrată și o colaborare strânsă cu toate părțile implicate: managementul organizației, furnizorii externi de formare și dezvoltare, partenerii sociali și nu în ultimul rând angajații înșiși. Despre abilitățile digitale am vorbit cu Andreea Mihnea, Chief People Officer FIRSTBANK, în Revista HR Manager cu numărul 74.

Cum poate dezvoltarea competențelor digitale ale angajaților să aducă valoare adăugată organizației și să îmbunătățească performanța companiei?

Pe măsură ce activitatea companiilor integrează tot mai mult tehnologia, automatizarea și inteligența artificială, angajații sunt expuși unei complexități tot mai mari de platforme, rețele și mai ales date. Înțelegerea modului în care putem utiliza toate aceste instrumente și mai ales modul în care angajații pot controla și organiza datele cu care lucrează pot face o diferență semnificativă în productivitatea acestora.

Ce programe de formare și dezvoltare a abilităților digitale aveți în vigoare și cum vă asigurați că acestea sunt relevante și eficiente pentru angajați?

Dincolo de programele de formare care răspund unor nevoi concrete de business, în fiecare an introducem un element de învățare din categoria competențelor viitorului, competențe ce pot fi transferabile indiferent de industrie sau rol. În anii precedenți ne-am concentrat pe zona de Design (inking și dezvoltarea abilităților de Digital Strategy and Leadership Skills. Anul acesta punem la dispoziția angajaților instrumente de Data Literacy și înțelegere a fundamentelor AI pentru a pregăti angajații pentru noile cicluri de evoluție profesională inevitabile în carierele lor. În zona de date urmărim o experiență de învățare care să creeze awareness: Data fundamentals, Data Informed Decision Making, Data Storytelling, Analytical Techniques, până la Statistical Methodologies.

În zonele specializate, ajungem evident la dezvoltarea de competențe SQL, Python, Power BI. În zona de AI dorim să îi acomodăm cu conceptele de bază și să se „împrietenească“ cu fenomenul, pentru a-l utiliza în avantajul lor, prin înțelegerea tehnologiilor de pattern recognition, neural networks, ML problem solving prin AI etc.

Inclusiv ChatGPT poate ajuta, până la un punct, prin oferirea unor soluții tehnice instantanee pe anumite aspecte, creare de conținut care poate fi rafinat, lăsând mai mult spațiu pentru creativitate și mai puțin pentru un research inițial.

Cum vă asigurați că toți angajații, indiferent de nivelul de experiență sau departamentul în care lucrează, au acces la oportunități de dezvoltare a abilităților digitale?

Așa cum am menționat și anterior, prin faptul că introducem anual câte un concept de învățare transversal și transferabil, din categoria competențelor viitorului, la care colegii au access on-demand.

Cum gestionați provocările automatizării/dezvoltării tehnologiilor?

Provocarea principală în adoptarea tehnologiilor și a automatizării o reprezintă mentalitatea individuală sau colectivă care nu este axată pe creștere și care rămâne fixată în percepția unui mod de lucru împământenit, ca la carte și conform procedurilor testate în timp.

Această mentalitate este și mai greu de zdruncinat în medii reglementate puternic, unde a introduce o tehnologie nouă presupune aproape concomitent o aliniere procedurală și de guvernanță, care este în general mai greoaie și induce angajaților o teamă mai mare de a experimenta.

Abordarea acestui impediment presupune o bună aliniere la nivel de top în prima fază asupra obiectivelor vizate prin tehnologii sau automatizare, tocmai pentru că adopția acestora depinde de o transformare mai profundă a proceselor, politicilor și a definirii așteptărilor managementului de la angajați.

Care sunt competențele viitoare importante (inclusiv digitale, dacă există) pentru sectorul dv. de activitate și cum vă pregătiți angajații pentru a le îndeplini?

Cele mai importante competențe digitale în sectorul bancar pot fi considerate următoarele: Problem Solving în mediul digital, Data Entry and Processing, Analytical Skills, Digital Strategy Skills.


Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 74.

Pentru un scurt preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Recrutarea și managementul talentelor nu se schimbă. Se transformă

Perspective și soluții pentru companiile din ROMÂNIA Piața muncii din România este supusă …