Acasa Management 10 idei istețe pentru a promova munca în echipă în firma ta

10 idei istețe pentru a promova munca în echipă în firma ta

8 min citire
0
0
1,166

Succesul afacerii tale ține de câteva aspecte cheie. O linie clară de business, surse stabile de venit, obiective, plan de acțiune și, poate mai important decât toate acestea la un loc, munca în echipă. Un grup unit de lucru poate transforma o firmă cu probleme într-un business energic, cu inițiativă, ambiție și foame de performanță. Însă munca în echipă nu este ceva dat, ci un lucru pe care trebuie să îl construiești de la zero. Gândește-te că mulți angajați pe care i-ai avut din prima zi au plecat, iar tu ai fost nevoit să duci treaba mai departe cu oameni noi, cu stiluri noi, cu idei noi și mereu diferite. Cum le aduni pe toate într-un grup unit?

10 idei istețe ca să promovezi munca în echipă în firma ta:

  1. Încurajează activitățile colective

Un grup adevărat nu se construiește doar prin munca zilnică, repetitivă, obositoare, poate uneori plictisitoare și, în mod clar, stresantă. Oferă-le angajaților tăi astfel de oportunități să se descopere unii pe ceilalți și într-un alt context care le va oferi o gură proaspătă de oxigen, le va canaliza energia într-un mod pozitiv și îi va învăța să își depășească în fiecare zi limite pe care nu le-ar fi văzut niciodată doborâte.

  1. Fii colegul lor, nu șeful lor

Un business de succes înseamnă colegialitate, nu ierarhizare exagerată. Trebuie să fii un lider pentru ei, nu un șef, un coleg, nu un critic, un om cu care să se înțeleagă și alături de care să poată lucra deschis, nu cu teama de a comite greșeli.

  1. Promovează discuțiile libere

Un grup unit și performant este un grup care acceptă ideile și caută metode constructive de a le transforma în linii de succes pentru firmă. Dacă angajații vor simți că ideile lor sunt ascultate, că se pot exprima în orice moment, chiar dacă vin în contradictoriu, atunci succesul este doar o chestiune de timp. Un proces sănătos de formare a unui grup pleacă de la acceptarea și implicarea tuturor celor aflați la masă, nu prin excluderea celor care gândesc diferit.

  1. Roluri și responsabilități clare

Evită confuzia între angajați. Nu va face decât să sporească o competitivitate negativă care va afecta activitatea de zi cu zi. Trasează roluri și responsabilități clare pentru toată lumea. Fiecare trebuie să știe ce are de făcut, cu cine trebuie să lucreze pentru un proiect și în fața cui răspunde.

  1. Autonomie

Nu căuta să conduci fiecare aspect al firmei tale. Acest lucru nu va face decât să diminueze capacitatea de decizie a altora și astfel și cei din jur își vor pierde încrederea în ei. Fiecare zonă a businessului trebuie să fie autonomă. Au ținte clare de atins, iar procesul, punct cu punct, prin care vor face asta, le aparține lor.

  1. Obiective pe care toți angajații le înțeleg și acceptă

Transmite-ți ideile și planurile clar, concis, fără loc de interpretare. Asigură-te că fiecare angajat știe ce vrei și astfel cu toții vor putea lucra în grup pentru același lucru.

  1. Recompensează munca

Nu există un grup real într-o afacere, dacă munca nu este recompensată sau sancționată în mod egal. Dacă vei naște discrepanțe între angajați, fără criterii clare pentru toată lumea, vei rupe echipa.

  1. Fii mediator

Nu vei putea evita conflictele. Până la urmă este vorba despre un loc de muncă unde există stres și presiune. Fii de fiecare data mediator, ascultă toate părțile și ia o decizie clară, pe care o poți comunica în cuvinte simple și sincere.

  1. Scoate-i din mediul clasic

Construiește mai mult decât o echipă, o familie. Organizează ieșiri în oraș sau plecări scurte în vacanțe cu tot grupul de la firmă. Du-i într-un mediu în care pot fi mai deschiși decât ar fi vreodată la locul de muncă.

  1. Formează o cultură a firmei

Tradițiile și obiceiurile firmei pot fi o metoda inteligentă de a forma un grup unit. Dincolo de munca de zi cu zi, e important să-i mai lași uneori să se și distreze puțin.

Un grup puternic și strâns legat va aduce și rezultate pe termen lung pentru businessul tău. Dar modul în care acest colectiv chiar se transformă într-o mică familie ține în primul rând de tine.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright nd3000

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…