Agenda HR — 19 July 2012

General Electric, Procter & Gamble, IBM, Microsoft si Coca-Cola ocupa primele cinci locuri in clasamentul global al „Celor mai bune companii pentru leadership”, realizat de compania de consultanta in management Hay Group.

Studiul, ajuns la cea de-a saptea editie, analizeaza cum identifica si dezvolta companiile viitorii lideri. Potrivit reprezentantilor Hay Group, companiile din clasament dezvolta un mediu de lucru care impulsioneaza spiritul inovativ, astfel ca 90% din organizatiile prinse in top 20 au spus ca in cazul in care angajatii au o idee excelenta acestora li se permite sa o aplice fara teama unor consecinte negative din partea managementului superior.

„Multe companii pretuiesc inovatia, insa cele din topul Celor mai bune companii pentru leadership abordeaza acest subiect intr-o maniera disciplinata, prin construirea unor organizatii agile, promovarea colaborarii, sarbatorirea succesului si dezvoltarea unei culturi care incurajeaza pasiunea pentru inovatie”, a spus Rick Lash, director in cadrul Hay Group.

Totodata, reprezentantii Hay Group au subliniat faptul ca organizatiile din clasament isi incurajeaza angajatii sa-si extinda perspectiva asupra lucrurilor. Astfel, 95% din companiile din Top 20 au recunoscut ca liderii seniori isi dedica timpul invatarii celorlalti.

„Companiile din clasament se disting prin abilitatea lor de a dezvolta un talent echilibrat si multilateral in cadrul organizatiei. Pe masura ce inovatia devine un atu pentru companiile din intreaga lume, acestea fac eforturi pentru a-si forma si dezvolta oamenii, pentru a sustine diversitatea, recompensa spiritul de echipa si stabili un mediu propice inovarii, dezvoltandu-si astfel un avantaj competitiv in piata”, a spus Susan Snyder, senior principal in cadrul Hay Group, divizia Leadership and Talent.

Din top 20 mai fac parte: McDonald’s, Accenture, Wal-Mart Stores, Johnson&Johnson, Unilever, Toyota, Nestle, 3M Company, Southwest Airlines, Exxon Mobil, PepsiCo, Siemens, Shell, Dow Chemical, FedEx.

Studiul a fost realizat pe un esation de 7.000 de persoane, din 2.300 de organizatii din 103 tari (11% America de Nord, 35% Europa, 2% Orientul Mijlociu, 21% Asia/Pacific/Africa, 31% America Latina).

Comentarii

Share

About Author

hrmanager

(0) Readers Comments

Leave a Reply