Agenda HR — 10 April 2017

Un studiu BestJobs efectuat în rândul angajatorilor confirmă popularitatea de care se bucură recrutarea pe bază de recomandări/referințe.

Astfel, studiul, care a fost realizat pe un eșantion de aproximativ 1000 de companii, a arătat că 55,83% dintre respondenți folosesc în mod activ recrutarea pe bază de referințe. Printre aceștia se numără atât companii cu personal de 1-10 sau 11-50 de persoane, cât și companii cu peste 100 sau 500 de angajați.

Angajatorii care se declară mulțumiți sau foarte multumiți de rezultatele acestui tip de recrutare caută îndeosebi candidați pentru poziții de vânzări (19,74%), producție (15,02%), software (14,59%), servicii (8,58%), servicii clienți (7,30%), resurse umane (5,15%) sau inginerie (4,29%). Urmează apoi cei care recrutează pentru poziții de logistică (4,29), financiar/contabil (3,86%) și marketing (3,86%).

În ceea ce privește particularitățile în funcție de mărimea companiei, companiile mici (1-50 angajați) recrutează eficient bazându-se pe recomandările interne sau externe, chiar dacă nu au o procedură bine definită pentru acest proces.  Acestea privesc de cele mai multe ori site-urile de recrutare ca fiind o opțiune secundară.

Recrutarea bazată pe recomandări se află și în topul companiilor medii sau mari (>50 angajați), imediat după site-urile de recrutare. Acestea, spre deosebire de companiile mici, au implementat un program pentru acest tip de recrutare și au alocat o sumă fixă pentru orice angajare.

Sondajul a mai arătat că angajatorii nu acordă o foarte mare importanță tacticilor de motivare a angajaților actuali, employer branding-ului, agențiilor de recrutare sau evenimentelor (offline) de carieră, prin urmare aleg să investească mai puțin în aceste direcții.

Majoritatea companiilor (76,2%), indiferent de mărime, folosesc banii ca remunerație în cazul recrutării bazate pe recomandări, urmate de cele care aleg alte tipuri de stimulente (23,8%): produse, abonamente la diferite servicii, tichete de masă, excursii, bonusuri.

Majoritatea angajatorilor (56,7%) plătesc între 100-300 euro, 31,3% plătesc diferențiat, în funcție de profilul candidatului dorit, iar 8,5% plătesc între 300-500 euro pentru o recomandare care se dovedește a fi potrivită. Există companii care alocă și peste 500/1000 euro/referință dacă atragerea candidațiilor potriviți pentru postul disponibil se dovedește a fi o provocare. Aici e vorba îndeosebi de pozițiile Senior sau cele Executive.

Astfel, 60% dintre angajatorii respondenți spun că banii ajung la persoana care a făcut recomandarea după ce persoana angajată își încheie cu succes perioada de probă, în timp ce 20% apelează la diverse alte metode: jumătate din sumă la angajarea persoanei recomandate, iar jumătate după ce candidatul își încheie cu succes perioada de probă.

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply