Strategic HR — 31 October 2013

 HR-ul trebuie (nu mai este de mult o optiune) sa fie familiarizat cu Social Media. Si nu doar din punct de vedere al inlesnirii recrutarii! Social Media este si un bun instrument de branding (atunci cand vrem sa ne pozitionam si sa ne promovam ca angajator pentru o anumita categorie de talente) si de crestere a engagement-ului. Si nici nu trebuie sa mai mentionam functia de „monitorizare” (nu suna frumos, dar se intampla si asta).

Altfel spus, HR-ul trebuie sa mearga acolo unde sunt talentele. Iar in 2013, talentele sunt in Social Media (vom povesti despre subiect si la HR Tech pe 21 noiembrie). Si asa ajung la studiul Social media si mediul de afaceri romanesc, prezentat astazi de EY Romania (Ernst&Young), din care aflam cum utilizeaza companiile romanesti aceasta resursa inedita (informatii la capitolul „good to know”):

  • 78% dintre companiile romanesti utilizeaza retelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumatate dintre companii utilizeaza marketing-ul pe retelele de socializare de 1-3 ani. Aproape jumatate dintre aceste companii au o frecventa zilnica a postarilor si considera ca utilitatea retelelor de socializare pentru companie va creste in viitorul apropiat.
  • Cele mai utilizate retele sunt Facebook cu 93% rata de utilizare, YouTube cu 43% si LinkedIn cu 43%.
  • Pentru a se promova in social media, 39% dintre companiile romanesti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece considera in proportie de 83% retelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapida si eficienta de a prezenta noile produse si servicii.
  • Faptul ca 78% dintre respondenti utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea companiei arata un nivel mare de constientizare a potentialului acestor canale de comunicare si a favorabilitatii pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totusi acest nivel se situeaza sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%.
  • Daca Facebook-ul este utilizat de 93% dintre respondenti, Twitter are o rata de utilizare de 26%, in timp ce LinkedIn marcheaza o rata de utilizare de 41% in Romania. Majoritatea respondentilor aloca pentru marketing-ul pe social media intre 1-5 ore, in timp ce 30% aloca peste 10 ore in fiecare saptamana. Frecventa postarii variaza si ea, cu 49% dintre respondenti postand zilnic, 15% o data la 2-3 zile, 21% saptamanal, iar 15% lunar sau o data la cateva luni.
  • Scopurile cele mai des intalnite in utilizarea retelelor de socializare sunt comunicarea de brand, in proportie de 87%, si marketing/vanzari, in proportie de 85% dintre respondenti. Retelele sociale sunt utilizate si pentru recrutare, networking, analiza competitiva si cercetare, dar intr-o masura mai mica.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 173 de respondenti, reprezentanti ai unor companii romanesti din diverse industrii. Chestionarul a fost aplicat in perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenti sunt reprezentanti ai unor companii cu venituri anuale care depasesc 10 milioane de euro.

 

 

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(0) Readers Comments

Leave a Reply