Undeva pe la inceputul anului, news-feed-ul LinkedIn-ului era asaltat de un mini sketch intitulat „Corporate Dilemma – Investing in Employees”, ce infatisa doi manageri impacientati: „What if we train them and they leave?”, intreba unul din ei; „What if we don’t…and they stay?”, raspundea celalalt. Bineinteles, like-uri peste like-uri si share pana aproape de viral.
Training-ul incepe sa isi recastige statutul insa nu va mai fi niciodata in postura de dinaintea crizei, pur si simplu pentru ca varianta sa clasica nu va mai exista. Astazi, online-ul ataca cu tutoriale si cursuri gratuite, companiile isi dezvolta propriile echipe de traineri interni, iar programele de L&D incep sa fie asimilate in aria larga a Organisational Development-ului. Training-ul nu moare, training-ul se transforma (dupa cum spune si melodia ce are pe altcineva ca personaj principal). Ramane de vazut insa in ce conditii se va intalni cererea cu oferta, avand in vedere ca in ecuatie intra acum si noile tehnologii, interesul pentru inovatie si creativitate…dar si departamentul de achizitii care, potrivit unuia dintre principalii furnizori de training, are misiunea de a controla atent bugetele de L&D.
Va invit sa aflam impreuna cum se simte piata de training si cum i se arata viitorul, atat prin ochii furnizorilor, cat si prin cei ai specialistilor din companiile client.
Eu zic ca multi dintre noi am depasit faza dialogului din sketch-ul viral. Sa fim oare in punctul de „now what?”…
Roxana Maxim
Manager de proiect, HR Manager
Articol publicat in revista HR Manager, nr. 32, martie-aprilie 2014