Acasa Performance De ce ar fi buna o doza de egoism

De ce ar fi buna o doza de egoism

6 min citire
0
0
246

de MARIUS NICOLAE

Jim Bagnola, un american cu suflet de roman, consultant si speaker international de renume, a dezvoltat o relatie stransa cu tara noastra, lucrand pentru multe companii de la noi. Primul lui contact cu Romania a fost cand s-a imprietenit cu un autostopist roman, originar din Iasi, pe nume Yehudi.

Jim ne invata in cartea „De profesie OM” sa fim egoisti, in sensul ca orice bine pe care il faci altcuiva, ti-l faci tie! Ii iertam pe ceilalti ca sa ne eliberam pe noi. „Atunci cand esti furios, e ca si cum ai bea otrava sperand ca altcineva sa moara”. Totul poate fi privit din perspectiva egoista, chiar si atunci cand ii ajuti pe altii, de fapt, capeti lectii de viata. Reducand furia si stresul nu faci decat sa iti prelungesti viata si sanatatea si sa eviti Karoshi (moartea prin suprasolicitare). Schimbarea paradigmei in care traim ne poate face „nemuritori”.

Cartea debuteaza cu o poveste impresionanta despre un lustrangiu de culoare, in varsta de 72 de ani, care isi vedea viata si meseria altfel decat majoritatea. El era fericit si implinit, si afisa acest lucru tot timpul, atragand astfel mai multa fericire si performanta. In acesta epoca in care suntem obsedati de munca, de titulaturi, de business si in care tindem catre o usoara dezumanizare, exemplul unui lustrangiu care se autointituleaza „technician in piele” impresioneaza prin simplitatea sa si printr-un Weltanschauung (viziune comprehensiva asupra lumii si vietii-n.r) care duce la pace interioara si fericire de invidiat.

„Omul Profesionist” este, in viziunea scriitorului, acela care stie cum sa-si gestioneze emotiile, trairile, dorintele si munca, traindu-si viata cu adevarat si generand un anumit impact in jurul sau.

A te simti mai implinit
Am fost placut surprins sa vad ca subiectele sunt tratate dintr-o perspectiva stiintifica si nu una de tip „spirala”, cu „energii” care se pogoara asupra noastra. Exemplele si citatele emotioneaza printr-o nota foarte contrastanta, pornind de la povestiri despre Budha si continuand cu citate din melodiile formatiei U2 sau filme cu Denzel Washington. Autorul pune un accent deosebit pe legatura dintre minte si corp, aratand ca orice gandim ne influenteaza organismul, comportamentul si simtirile.

„De profesie OM” este un tratat despre umanitate, usor de citit, cu povesti extraordinare din viata autorului, povesti care te determina sa iti privesti sufletul. Desprindem tehnici de management al stresului si al schimbarii, tehnici de customer care, de inteligenta emotionala, plus alte subiecte la moda, toate privite dintr-o perspectiva cat se poate de Zen. In esenta, intreaga carte poate fi redusa la urmatorul deziderat: cum sa-ti faci viata mai usoara si mai frumoasa, cum sa traiesti cu adevarat!

Umanitatea si orientarea catre client sunt elemente cheie ale oricarui business. Autorul pur si simplu respira acest „customer service excellence”. De fiecare data cand face referire la un client pentru care a facut consultanta, acesta este denumit „prietenul meu”.

Plecand de la unele exemple  si povestiri din carte, impreuna cu colega mea de training, am construit un curs sub titulatura „Impact Personal Pozitiv”, concentrandu-ne pe ideea de a te simti implinit, de a face lucurile mai bine si frumos cu rezultate pe masura.

Multumim, Jim!

 

Marius Nicolae
Specialist instruire/dezvoltare, Training, Romtelecom

Articol publicat in revista HR Manager, nr. 31, februarie  2014. Va asteptam sa va abonati la revista HR Manager.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…