Acasa Performance Transformarea digitală la nivel de companie accelerează implicit evoluția profesională treptată a angajaților săi

Transformarea digitală la nivel de companie accelerează implicit evoluția profesională treptată a angajaților săi

10 min citire
0
0
722

Dezvoltarea abilităților digitale ale angajaților nu este o opțiune, ci o necesitate pentru a rămâne competitivi pe piața muncii dinamică și complexă în care trăim. HR-ul are un rol esențial în acest proces, care presupune o viziune strategică, o abordare integrată și o colaborare strânsă cu toate părțile implicate: managementul organizației, furnizorii externi de formare și dezvoltare, partenerii sociali și nu în ultimul rând angajații înșiși. Despre abilitățile digitale am vorbit cu Cătălina Stancu, Learning and Training Specialist NESTLÉ ROMÂNIA, în Revista HR Manager cu numărul 74.

Cum poate dezvoltarea competențelor digitale ale angajaților să aducă valoare adăugată organizației și să îmbunătățească performanța companiei?

Nestlé are în ADN-ul său inovația și dezvoltarea continuă. Transformarea digitală la nivel de companie accelerează implicit evoluția profesională treptată a angajaților săi, contribuie la menținerea competitivității pe termen lung și în același timp la accelerarea progresului economic și social. Angajații vor fi pregătiți să gestioneze schimbările rapide care se întâmplă în mediul de business, campaniile noastre vor fi vizibile și relevante și pentru generațiile noi, tot mai digitalizate. Avem proiecte extraordinare în zona de CSR pentru care ne dorim să rămânem conectați cu consumatorii, să continuăm să fim un exemplu de urmat pentru aceștia, să „facem bine pentru planetă“.

Ce programe de formare și dezvoltare a abilităților digitale aveți în vigoare și cum vă asigurați că acestea sunt relevante și eficiente pentru angajați?

Angajații noștri au acces la o serie de sesiuni de învățare de tip e-learning și nu numai, înglobate în academii. Acestea sunt în mod constant updatate astfel încât să fie cât mai relevante pentru momentul actual. De asemenea, organizăm în mod regulat evenimente cu focus pe diverse subiecte/trenduri digitale, atât cu parteneri externi, cât și cu experți din companie. Și asta nu este tot.

Cum vă asigurați că toți angajații, indiferent de nivelul de experiență sau departamentul în care lucrează, au acces la oportunități de dezvoltare a abilităților digitale?

Toate resursele de învățare sunt disponibile pentru absolut toți angajații indiferent de vechimea în companie sau de rolul pe care îl exercită. Acestea se regăsesc în platforma de learning internă care poate fi accesată de către colegii noștri oricând, inclusiv de pe dispozitive mobile. O parte dintre ele au fost introduse în curricula standard de învățare a angajaților. Noutățile în materie de resurse de învățare sunt anunțate către toți angajații în newsletterul nostru intern de Learning & Training, care este o dovadă clară a abilităților digitale pe care le au colegii noștri, acesta fiind creat cu ajutorul unui „tool“ digital disponibil intern și livrat într-o formă inovatoare care să trezească interesul audienței.

Cum puteți utiliza noile tehnologii pentru a îmbunătăți procesele de recrutare și selecție a angajaților cu abilități digitale avansate?

Au apărut multe schimbări în plan digital și ne dorim să integrăm în procesul de recrutare soluțiile digitale care să ne ajute să fim mai eficienți și să creăm o experiență pozitivă pentru candidați. Acestea pot varia, de la optimizarea site-ul de cariere și crearea unui proces de aplicare rapid, care să nu solicite informații repetitive, la interviuri video care să asigure o flexibilitate mai mare, la chatbots pentru procesul de screening sau chiar pentru discuțiile inițiale cu candidații. De asemenea, în funcție de profilul rolului și al candidatului, testăm posibilitatea de a avea procese de recrutare bazate pe gamification.

Cum gestionați provocările automatizării/dezvoltării tehnologiilor?

„Head on“ (râde – n.red.). Într-o notă mai serioasă, fiind la curent cu tot ce este nou, inovând, investind în pregătirea angajaților noștri.

Cum putem utiliza Inteligența Artificială pentru a optimiza procesele de lucru și a îmbunătăți eficiența la locul de muncă?

Aș vedea folosirea AI în cazul acelor procese repetitive, simple, care nu necesită luarea unor decizii complexe.

Care sunt competențele viitoare importante (inclusiv digitale, dacă există) pentru sectorul dv. de activitate și cum vă pregătiți angajații pentru a le îndeplini?

Design thinking, gândire critică, inovație, agilitate, business intelligence, ecommerce/ebusiness. Prin toate cele menționate la întrebările anterioare. Ce alte programe sau inițiative de formare și dezvoltare a angajaților aveți în vedere pentru a-i pregăti pentru schimbările tehnologice viitoare? Pe lângă cele menționate mai sus, credem cu tărie că „learning on the job“ este cea mai eficientă formă de învățare. Astfel, le creăm angajaților noștri oportunități de dezvoltare, posibilitatea de a colabora multi-funcțional în diverse proiecte, programe de mentoring, participarea la diverse evenimente externe pentru a fi la curent cu noutățile din piață.

Ce doriți să adăugați și nu v-am întrebat?

Deși trăim în era digitalizării și este important să fim relevanți pentru consumatorii noștri, să ne updatăm constant, să nu uităm să ne detașăm de tehnologie din când în când, să ne conectăm cu natura, cu noi înșine, cu acele persoane care ne încarcă cu energie pozitivă.


Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 74.

Pentru un scurt preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Recrutarea și managementul talentelor nu se schimbă. Se transformă

Perspective și soluții pentru companiile din ROMÂNIA Piața muncii din România este supusă …