Acasa Staffing Regulile comunicării eficiente cu colegii și nu numai

Regulile comunicării eficiente cu colegii și nu numai

9 min citire
0
0
3,650

Orice loc de muncă ai avea, de cele mai multe ori, acesta presupune interacțiunea cu alte persoane – fie că vorbim de cele din cadrul companiei sau al proiectului, fie din afara organizației.

Comunicarea este o strategie cheie atunci când dorești să transmiți clar un mesaj, indiferent de interlocutor. La fel și modul în care rezolvi taskurile de la muncă și tot ceea ce ține de domeniul în care activezi.

Foarte important este să fii mereu la curent cu ceea ce este nou în acesta și să ții legătura cu alți experți din domeniu. Acest lucru se poate face foarte ușor dacă participi la cursuri acreditate de administrație publică, atât pentru domeniul în care activezi, cât și pentru altele conexe. Să știi informații din cât mai multe arii poate doar să te ajute, atât la nivel personal, cât și la nivel profesional.

Comunicarea face parte din normalitatea fiecărei zi, fie că vrei sau nu. Așadar, este bine să faci diferența între diverse tipuri de comunicare și cum să îl abordezi pe fiecare în parte. Astfel vei reuși să transmiți mesajul dorit mult mai ușor și acesta va fi mult mai bine înțeles de către audiență.

Tipuri de comunicare și de audiențe și cum să le abordezi

Știind cum să faci diferența între tipurile de comunicare și, mai ales, să citești audiența pe care o ai, vei fi mult mai încrezător să îți transmiți mesajul.

1. Comunicarea verbală și nonverbală

Este cea mai des întâlnită formă de comunicare, mai ales când interlocutorii se află în același spațiu, deși, de când cu telefoanele smart și cu tehnologia, și mesajele sau imaginile au devenit o formă tot mai des întâlnită de comunicare.

Aceasta presupune transmiterea unui mesaj direct, nemijlocit de tehnologie, către o audiență, cu ajutorul vocii și a corpului. Pentru a putea comunica într-un mod cât mai eficient, trebuie să înveți să și asculți ceea ce interlocutorii transmit, pentru a le putea răspunde la obiect.

Alături de comunicarea verbală și strâns legată de aceasta este și comunicarea non-verbală: adică tot ceea ce e legat de limbajul trupului, mimică și gesturi. Uneori cuvintele pot să transmită un anume mesaj și restul corpului unul diferit.

Ai mereu grijă ca acestea două să fie în concordanță atunci când tu te adresezi unei audiențe și, astfel, vei fi mai bine înțeles.

De asemenea, e important să elimini orice zgomot ar putea îngreuna receptarea mesajelor tale, deci alege spații, pe cât posibil izolate fonic, atunci când ai ceva important de comunicat.

2. Comunicarea scrisă

Comunicarea scrisă este și mai greu de interpretat deoarece nu există nicio inflexiune a vocii care să asocieze emoție mesajului.

Astfel, trebuie să alegi foarte bine cuvintele pe care urmează să le așterni pe hârtie sau într-un mesaj de oricare fel ar fi el, pentru a nu exista dubii în mesajul transmis.

Mai mult decât atât, scrierea corectă în orice limbă comunici este și ea deosebit de importantă pentru a nu transmite mesaje greșite din cauza cuvintelor omonime, de exemplu.

3. Comunicarea cu colegii

În orice tip de organizație ai lucra, cu siguranță ai de-a face și cu alți colegi sau superiori cu care trebuie să comunici în diverse moduri. Tocmai de aceea trebuie să știi să îți calibrezi discursul în funcție de persoana cu care urmează să interacționezi și să știi ce fel de ton al vocii să adopți.

Desigur, contează mult și contextul în care trebuie să interacționezi cu aceștia pentru a ști cum să transmiți mesajul dorit. Oricare ar fi situația, important este să eviți etichetările și să rămâi la obiect.

4. Comunicarea cu persoane externe organizației în care activezi

De fiecare dată când interacționezi cu persoane din afara organizației tale și în scop de lucru, trebuie să te gândești că tu ești oglinda celor pe care îi reprezinți. Așa că este normal să îți dorești – atât pentru tine, cât și pentru ei – să lași o impresie cât mai bună celor cu care te întâlnești.

Gândește-te, în primul rând, cum ți-ai dori tu să fii tratat în situația în care tu transmiți un mesaj pentru a ști cum să te comporți la rândul tău.

Comunicarea este un punct cheie în viața fiecăruia dintre noi și tocmai de aceea trebuie să îi acordăm o atenție sporită.

Alege să investești în tine constant din acest punct de vedere și să mergi la cursuri din care să înveți mereu ceva nou. Chiar dacă informația nu este tot timpul diferită, cu siguranță grupul din care vei face parte va fi mereu altul și vei experimenta altfel de interacțiuni și situațiile în care vei fi pus vor fi diferite.

Credite foto: unsplash.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Ce cred românii despre săptămâna de lucru de 4 zile

Conform Eurostat, în 2020, cele mai lungi săptămâni de lucru au fost în Grecia, Austria și…