Acasa Management Cum putem fructifica la job valoarea lui „împreună”

Cum putem fructifica la job valoarea lui „împreună”

12 min citire
0
0
566

Experiențele pozitive la locul de muncă devin cruciale pentru succesul unei organizații.

Ileana Alexandru, Vice President Human Resources la MEGA IMAGE, a subliniat rolul fundamental pe care departamentul de Resurse Umane îl joacă în crearea și menținerea unei culturi organizaționale care pune în prim-plan satisfacția și valorizarea angajaților. Ea a evidențiat certificarea Top Employer obținută de companie, ca o validare a angajamentului MEGA IMAGE de a oferi o experiență excepțională angajaților. „Departamentul de Resurse Umane joacă un rol foarte important în crearea și menținerea unei experiențe pozitive la locul de muncă în care oamenii sunt puși în centrul tuturor acțiunilor noastre, astfel încât să se simtă valorizați, inspirați și motivați să contribuie la succesul echipelor și al organizației“, spune Ileana Alexandru.

În plus, organizația este atentă la experiența fiecărui coleg la locul de muncă, în toate etapele din parcursul său profesional ca angajat – de la procesul de recrutare și selecție, continuând cu stadiul de integrare, creștere și dezvoltare și inclusiv în etapa de onboarding. Această atenție la detalii este susținută de promisiunea companiei: „Când suntem împreună, suntem Mega!“ Ileana Alexandru menționează că aceasta înseamnă „bucuria de a fi împreună la locul de muncă, de a fi aproape unii de ceilalți și bucuria de a avea Mega beneficii, în calitate de angajați“. Și mai concret, ea spune că reprezintă toate acțiunile și inițiativele care fac din această companie un loc de muncă mai bun.

PERSONALIZAREA EXPERIENȚEI ANGAJAȚILOR

Un alt aspect important pentru companie este personalizarea experienței angajaților. Ileana Alexandru a subliniat importanța adaptării beneficiilor și programelor de dezvoltare la nevoile individuale ale colegilor: „Pentru fiecare zonă de lucru am dezvoltat pachete de beneficii adaptate nevoilor colegilor noștri – pachet salarial, bonusuri, acces la o gamă variată de servicii oferite de partenerii noștri, inclusiv programe de dezvoltare care urmăresc specificul fiecărei zone de lucru“.

Un exemplu elocvent este integrarea colegilor din țările non-UE, unde o echipă interdepartamentală a adaptat fluxurile și procesele de resurse umane pentru a asigura o integrare cât mai ușoară în organizație.

COMUNICAREA INTERNĂ ȘI SPORIREA ANGAJAMENTULUI

Ileana Alexandru a subliniat și modurile diverse în care compania menține un ‘ux de informații și dialog deschis cu angajații: „Comunicarea internă implică un set de procese și instrumente prin care asigurăm un ‘ux de informații și dialog, privind din cele două perspective – modul în care comunicăm cu toți colegii din Comunitatea Mega, precum și canalele de comunicare prin care ajungem la fiecare dintre ei, indiferent de aria de business în care își desfășoară activitatea“. Aceasta include newsletterul, platforma internă Comunitatea Mega și rețeaua TV, care furnizează informații de interes pentru colegi într-un mod dinamic. De asemenea, comunicarea este bidirecțională, iar feedbackul angajaților este încurajat și luat în considerare. „Recunoaștem public meritele și rezultatele obținute de către colegii noștri; de aceea, prin comunicările interne, îi aducem în lumina re’ectoarelor pe cei mai buni dintre noi“, punctează Ileana Alexandru.

DEZVOLTAREA PROFESIONALĂ ȘI INOVAREA

În ceea ce privește dezvoltarea profesională și învățarea continuă, Ileana Alexandru a specificat că toți angajații MEGA IMAGE beneficiază de oportunități pe tot parcursul activității lor în cadrul companiei. Iar pentru susținerea unei culturi a dezvoltării, angajații au la dispoziție programe dedicate fiecărei zone de lucru.

Un exemplu notabil este reprezentat de programele speciale de training pentru viitorii Șefi de Departament sau Șefi de Magazin, care oferă șanse reale de evoluție și creștere pentru fiecare angajat. În acest context, diversitatea și incluziunea reprezintă o arie prioritară pentru companie. Ileana Alexandru a evidențiat importanța dialogului deschis și a definirii împreună cu colegii a conceptelor de diversitate și incluziune. Iar integrarea colegilor din Nepal și a celor din Ucraina, în cadrul campaniei desfășurate anul trecut „Grija pentru oameni nu are granițe“, demonstrează atmosfera și comportamentul incluzive din cadrul echipei. „Nu întâmplător sloganul campaniei noastre interne de conștientizare este «În MEGA IMAGE etichetăm produse, nu oameni!» și toate inițiativele stau sub conceptulumbrelă «Mega Pentru Toți»“.

De asemenea, compania a semnat „Carta Diversității“ și promovează o remunerație egală pentru aceeași muncă și aceleași oportunități pentru toate categoriile de audiență internă, „valorificând diferențele și competențele care ne fac mai puternici, împreună“, după cum explică Ileana Alexandru.

STAREA DE BINE A ANGAJAȚILOR ȘI RECUNOAȘTEREA MERITELOR

Starea de bine a angajaților este promovată și susținută prin programul de wellbeing „Mega stare de bine“, care aduce beneficii concrete angajaților, precum o zi liberă în plus și acțiuni orientate spre sănătate și echilibru, toate acțiunile pornind de la o valoare importantă a organizației: grija. „Pentru că o mare parte din timp o petrecem la serviciu, este important să avem un loc de muncă sănătos și din perspectiva stării de bine“, consideră Ileana Alexandru. Totodată, compania oferă o serie de beneficii financiare pentru a răsplăti eforturile depuse de angajați zi de zi, ca fiecare să se simtă răsplătit în mod echitabil pentru munca sa. De asemenea, toți angajații se bucură lunar de reduceri exclusive oferite prin Cardul Connect.

O CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ CARE VALORIZEAZĂ INDIVIDUALITATEA

În încheiere, Ileana Alexandru a subliniat angajamentul companiei față de valorizarea individualității și contribuțiilor fiecărui angajat. Ea a menționat sesiuni de feedback, întâlniri periodice în cadrul echipelor și evenimente interdepartamentale care încurajează colegii să își aducă contribuția la procesele organizației: „În MEGA IMAGE am dezvoltat un mediu de lucru în care colegii noștri să se simtă confortabil, motivați și încurajați să aibă un aport“. Iar programul intern de voluntariat „12 Fapte Bune“ sprijină implicarea angajaților în viața comunității. „Acest program integrează toate valorile companiei și transmite în cel mai autentic și relevant mod ceea ce ne definește: puterea lui împreună. Inițiativele pe care le desfășurăm lunar schimbă vieți și sute de colegi Mega Voluntari se implică activ în cauze sociale, iar pentru acțiunile de voluntariat acordăm o zi liberă plătită, în plus, pe an“, menționează Ileana Alexandru.


Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei HR Manager.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Recrutarea și managementul talentelor nu se schimbă. Se transformă

Perspective și soluții pentru companiile din ROMÂNIA Piața muncii din România este supusă …