Acasa Planeta HR Programul flexibil si accesul la Facebook face angajatorii atractivi

Programul flexibil si accesul la Facebook face angajatorii atractivi

5 min citire
0
0
38

de Delia Oniga

In 2012 rolul managerului de resurse umane va fi acela de manager de talente. Nu doar selectia si recrutarea talentelor este importanta, ci si dezvoltarea lor.

„HR-ul are responsabilitatea uriasa nu doar de a gasi angajatii talentati potriviti, dar si de a avea grija de totii angajatii talentati din companie sau care urmeaza sa vina in companie. In opinia mea, daca nu dezvoltam talentele, nu putem nici sa dezvoltam produse inovatoare”, spune Sehnaz Özden (foto), Head of Corporate Employer Branding & Recruiting pentru Grupul german de componente auto Continental AG, care numara la sfarsitul anului trecut, pentru cele sase divizii ale sale aproape 150.000 de angajati in 46 de tari.

Dar pe piata muncii nu se duce numai un razboi al talentelor, ci un razboi pentru angajatii talentati, care au si calificari in spate. „Cand te uiti la tarile din Europa de Vest, vezi ca sunt multi ingineri care nu au locuri de munca, dar ceea ce este cu adevarat problematic este sa gasesti talente calificate. De fapt, daca lucrezi in zona componentelor auto in care ai nevoie de produse noi, inovative, uneori nu este asa usor sa gasesti oamenii potriviti pentru ca vorbim de o bransa destul de noua, nu sunt lucruri pe care ni le-au predat profesorii la scoala acum 20 de ani”, explica Sehnaz.

Generatia „24 de ore pe smartphone”
Managerii de resurse umane, dar nu numai ei, ci si managementul unei companii trebuie sa se dezvolte pe sine si sa se gandeasca ca lumea se schimba. Vorbim acum despre asa numita generatie Y sau despre nativii digitali, care sunt cu totul diferiti de generatia X sau, bineinteles, de Baby Boomers.

In opinia lui Sehnaz, liderii inca nu sunt constienti de prezenta nativilor digitali, chiar daca discutiile in jurul lor sunt dese.

„Vorbim de o generatie noua, care se formeaza acum si care are teluri diferite, viziuni diferite, un alt tip de forta”. Acest lucru atrage dupa sine si dorinta de a avea un program de lucru flexibil.

„Suntem 24 de ore cu telefoanele mobile in mana, cu smarthphone-urile, suntem mereu conectati, vrem sa avem acces la Facebook acolo unde lucram. Poate ca nu vrem sa venim devreme la serviciu, poate vrem sa lucram dimineata. Unii dintre noi poate vor sa faca sport, ori poate vor sa lucreze noaptea tarziu sau sa lucreze virtual”, este de parere HR-ul Continental.

Hmm…social network
Grupul Continental a inceput sa fie activ in web 2.0 si sa foloseasca reteaua de socializare online Facebook anul trecut, insa inainte de acest lucru a fost nevoie de aprobari din partea conducerii. Pentru a obtine acest lucru, Sehnaz a facut propuneri si prezentari despre ce inseamna web 2.0

„Oamenii au zis: Hmmm… social network, Facebook, LinkedIn… Cred ca era intr-o vineri cand le-am spus sefilor mei sa faca un mic exercitiu si sa-si intrebe copii, fratii mai tineri, surorile sau rudele daca utitlizeaza  Facebook”…

Articol publicat inr evista HR Manager, nr. 18, noiembrie 2011. Pentru a putea citi articolul in intregime, va asteptam sa va abonati la revista HR Manager

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…