Acasa Editorial În sfârșit, vorbim cum trebuie despre preţuirea angajaţilor

În sfârșit, vorbim cum trebuie despre preţuirea angajaţilor

5 min citire
0
0
790

Conform unui sondaj realizat de compania de software Skynova, 9 din 10 întreprinderi mici doresc să își păstreze toți angajații actuali, deoarece recunosc valoarea și importanța acestora și consideră loialitatea și stabilitatea ca surse de valoare economică. Această tendință este numită „labour hoarding”, care se poate traduce prin „prețuirea angajaților” sau „tezaurizarea angajaților”, adică păstrarea forței de muncă asemenea unui bun de preț. Cu toate acestea, în fața unei posibile recesiuni, 70% dintre liderii de business participanți la sondaj se tem că vor fi nevoiți să facă disponibilizări.

Dar să nu uităm că recrutarea de talente este costisitoare, iar peste 40% dintre manageri susțin că își păstrează angajații pentru a-și gestiona mai bine costurile de angajare și de formare. Studiul arată că, în medie, organizațiile economisesc aproximativ 4.500 de dolari per angajat dacă își păstrează personalul actual.

Tendința de păstrare a angajaților prin sacrificii financiare pare să sugereze că liderii înțeleg că disponibilizările reprezintă doar un bandaj, o soluție pe termen scurt. Și că păstrarea angajaților poate oferi un avantaj competitiv în raport cu firmele concurente care sunt nevoite să caute noi talente.

Îmi place că se vorbește în sfârșit despre prețuirea angajaților ca necesitate, deși ar fi trebuit să fie normă de multă vreme. Însă pare că a fost nevoie de o pandemie, de multe schimbări aduse de tehnologie, de actualizarea modului în care percepem ideea de muncă eficientă și de teama unei noi recesiuni ca să ajungem aici.

Dar poate că e mai bine mai târziu decât niciodată. Și, uitându-mă în DEX, am dat peste ideea că a ști cât prețuiește cineva înseamnă a-l aprecia sau a o aprecia la justa sa valoare, dar și a nu-ți face iluzii în acest sens.

Așadar, dacă organizația voastră nu a făcut-o până acum, acum este momentul să vă prețuiți angajații ca pe un tezaur și să-i apreciați la justa lor valoare. Asta îi include în primul rând pe cei care merită mai mulți bani, mai multe beneficii și o atenție mai mare la nevoile lor pentru valoarea adăugată pe care munca lor o aduce organizației. Dar poate că este momentul și pentru o reevaluare a celor care sunt supraevaluați și suprarecompensați ori sunt supraaglomerați cu sarcini.

O optimizare a echipelor înseamnă deopotrivă axarea pe abilitățile și punctele forte ale fiecărui membru, precum și crearea unui spațiu sigur de dezvoltare și actualizare a abilităților necesare în contextul actual.

Asta poate însemna upskilling sau reskilling, ori rotații de roluri, sau orice alte metode care să combine eficient talentele și nevoile fiecărui angajat cu necesitățile companiei.

Așadar, voi cum vă prețuiți angajații?


Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 73.

Pentru a viziona un preview al revistei, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Photo by Kylie Haulk on Unsplash

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
  • Eu, Omul

    Poate mai mult ca oricând, acum este imperativ să reflectăm asupra identității noastre uma…
  • Ecuația EX

    Employee Experience (EX) pune omul în centrul tuturor acțiunilor organizației. Nu mai este…
  • Află ce poți citi în cel mai recent număr al Revistei CARIERE

    Provocările socio-economice din ultimii ani, cu impact profund asupra societății dar și as…
Incarcati mai multe in Editorial

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Feedforward: următoarea frontieră a dezvoltării personale și organizaționale

Feedforward este o abordare care, în esență, înseamnă să nu te uiți în urmă cu scopul de a…