COVID-19 a reprezentat o provocare fără precedent pentru sănătatea angajaților. Angajatorii, autoritățile guvernamentale de reglementare, agențiile de sănătate publică, sindicatele și asociațiile profesionale au căutat permanent soluții pentru menținerea activității economice, dar și pentru garantarea siguranței și sănătății angajaților, în egală măsură.
În condițiile în care modul de lucru hibrid a devenit din ce în ce mai popular, focusul angajatorilor a cuprins, de asemenea, strategii de menținere a echilibrului între viața personală și cea profesională a angajaților. „Dintre efectele negative ale izolării îndelungate și ale lipsei de mobilitate pe perioada pandemiei, putem enumera numeroase probleme legate de sănătatea fi- zică. Pentru toate acestea, programele de corporate health, fitness & wellness pot reprezenta soluții cu rezultate excelente, pe termen lung“, explică Alina Leonte, HR Manager, World Class România.
Promovarea sănătății angajaților este benefică atât pentru oameni, cât și pentru organizație. Prin urmare, strategiile de corporate wellness pot ajuta în mod real la prevenirea stresului și la crearea unor medii de lucru pozitive, în care indivizii și organizațiile pot prospera. Sănătatea și wellnessul pot fi un factor de bază al performanței individuale și organizaționale.
„Este cunoscut faptul că sănătatea și productivitatea angajaților merg mână în mână: un individ sănătos mintal și fizic este mai optimist, creativ și motivat. A avea grijă de bunăstarea angajaților tăi înseamnă și: creșterea moralului și a satisfacției în muncă, reducerea absenteismului, retenția personalului, relații pozitive între colegi“, mai spune Alina Leonte. Dar cât contează flexibilitatea și empatia din partea angajatorilor când vine vorba de wellbeingul angajaților? Este clar că unul dintre scopurile principale ale managementului resurselor umane este să te asiguri că o companie investește în bunăstarea oamenilor săi. Empatia și prioritizarea sănătății angajaților prin crearea de programe de wellness care să susțină sănătatea fizică și mintală a angajaților reprezintă elemente importante în această ecuație, consideră Alina Leonte. Ea spune că este esențial ca aceste programe să fie realizate alături de experți în domeniu, care pot concepe soluții personalizate, în funcție de specificul muncii angajaților, de nevoile lor concrete și de obiectivele organizației din care fac parte.
DE CE ESTE MUSAI CA O COMPANIE SĂ SE OCUPE DE STAREA DE BINE A ANGAJAȚILOR
Când ne referim la wellbeingul angajaților, ne referim de regulă la un cumul de activități care să genereze stare de bine prin susținerea sănătății emoționale, fizice și mintale. În general, drumul către wellbeing începe cu programele de wellness pe care angajatorul le include în pachetul salarial. „Am observat că aceste discuții sunt promovate în funcție de deschiderea persoanelor implicate către această zonă. Mai concret, dacă HR-ul sau benefit managerul este o persoană cu un stil de viață activ, va aduce multe opțiuni din domeniul de health and fitness. Altfel, se va limita la clasicele tichete de masă, de vacanță etc.
De asemenea, contează foarte mult domeniul în care activează compania. De exemplu, companiile din sectorul IT au incluse în programele lor pachete pentru servicii de wellbeing. Acestea au devenit deja un must have, despre care angajații întreabă la interviuri, fiind uneori un factor determinant în alegerea locului de muncă“, punctează Alina Leonte. Asta pentru că un stil de viață activ, alături de o dietă echilibrată și un spațiu de siguranță psihologică, reprezintă esența sănătății fizice, mintale și emoționale.
Dacă faci mișcare într-un mod susținut, atunci ai parte de numeroase beneficii. Dar avantaje nu sunt doar pentru individ, ci și pentru organizație. Un studiu publicat de „National Library of Medicine“ și realizat de specialiști olandezi arată că angajații care au făcut sport au avut cu 20 de zile mai puțin concediu medical în comparație cu angajații sedentari. Stresul este un alt factor din viața angajaților care poate fi mult ameliorat, dacă aceștia fac exerciții fizice în mod regulat. „Pe lângă faptul că trec mai ușor peste perioadele stresante, sportul fiind ca o supapă prin care energiile acumulate de peste zi sunt eliminate, angajații care fac sport dezvoltă o rezistență la stres pe termen lung“, arată Alina Leonte.
Nu în ultimul rând, sportul creează legături între angajați, „având un efect de bulgăre de zăpadă, ce poate acționa ca un catalizator în interiorul companiei, promovând o nouă normalitate“, adaugă HR Managerul World Class România.
CE FACE WORLD CLASS PENTRU BUNĂSTAREA ANGAJAȚILOR SĂI
World Class investește constant în starea de bine a angajaților prin programe diverse. Și nu doar atât: compania își ajustează experiența pe care o oferă angajaților săi, feedbackul fiind principala modalitate prin care se asigură că acțiunile pe care organizația le desfășoară sunt în ton cu nevoile lor.
Cât despre clienți, World Class a dezvoltat o serie de soluții prin care să atragă companiile în a adopta și implementa programe de wellness, lucrând mai ales pe identificarea de strategii care să ușureze munca de comunicare și înrolare: O Pachete digitale de înrolare prin care se elimină munca suplimentară făcută de HR: programul de wellness easy-corporate este un exemplu prin care angajații își pot cumpăra abonamente în sistem corporate, folosind adresa de e-mail a companiei. O#BeHealthy Week reprezintă o serie de programe și workshopuri care promovează necesitatea asigurării stării de bine fizice și psihice a angajaților.
PLANURI PENTRU 2023
Pentru 2023, World Class și-a propus să continue să dezvolte și mai multe soluții care pot ajuta companiile să adopte și să implementeze programe de wellbeing. Totodată, focusul lor în ceea ce privește propriii angajați va fi îndreptat și către dezvoltarea zonei de Employee Engagement, prin diverse proiecte și programe care să ofere angajaților World Class România o experiență cât mai benefică pe zona de sănătate și viață echilibrată. Am întrebat-o pe Alina Leonte și ce tendințe se conturează pentru anul care vine.
„Oamenii au început să prioritizeze sănătatea mai mult ca oricând. Trendul healthy living continuă, iar românii devin tot mai interesați de modalitățile de a obține acest stil de viață: o alimentație mai sănătoasă și activitate fizică regulată. De altfel, dacă înainte de pandemie OMS recomanda tinerilor și adulților până în 65 de ani 150 minute de exerciții fizice pe săptămână, acum recomandarea ofi- cială este de 300 de minute de exerciții moderat-intensive săptămânal, pentru a avea o viață sănătoasă“.
La World Class avem o abordare complexă a sănătății și urmărim oferirea de soluții pentru wellness all-inclusive. Acest lucru înseamnă că toți cei care intră în rețea au acces nelimitat, cu un singur abonament, atât la toate facilitățile cluburilor, zonele de antrenamente, forță, cardio, cât și la toate clasele de group fitness, oricând își doresc, și la piscinele cluburilor. Important este faptul că orice categorie de abonament ar alege, orice pachet de wellness ar solicita, membrii au întotdeauna la dispoziție o întreagă rețea de cluburi, nu unul singur. Fiind cea mai mare rețea de cluburi și piscine din România, suntem în același timp cel mai mare furnizor de programe de corporate wellness și continuăm să ne dezvoltăm pe această zonă, pentru că ne dorim să venim atât în sprijinul angajaților, în mod direct, cât și în sprijinul businessurilor și al succesului lor. – ALINA LEONTE, HR Manager World Class România.
Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 72.
Pentru a viziona un preview al revistei, click aici.
Pentru abonare, click aici.