Acasa Planeta HR Strategic HR HR si Social Media, o prietenie in tendinte dar cu rezultate reale

HR si Social Media, o prietenie in tendinte dar cu rezultate reale

7 min citire
0
0
28

de ADRIANA RADU

Din punct de vedere al comunicarii, societatea nu a cunoscut niciodata vremuri mai prolifice, nici ca volum de informatie, nici ca viteza de transmitere de la emitator la receptor. Am ajuns sa stim unii de altii in numai cateva minute, oricat de mare ar fi distanta care ne separa. Interrelationarea a ajuns, treptat, la indemana oricui, iar formalismul de altadata a devenit poveste.

In acest context, Social Media sunt subiect la ordinea zilei – orice discutie ai incepe, cu oricine, se va ajunge invariabil la mesaje noi pe Facebook sau la modificarea de profile pe LinkedIn (profile care au devenit parte din descrierea fiecaruia, ajungand, in multe ocazii, sa ne preceada). Si daca o astfel de expunere publica ar putea fi considerata de catre unii partea mai putin placuta a povestii, cei mai multi vad, inainte de orice, beneficiul.

O selectie reciproca
In calitate de recrutori, suntem printre primii care recunoastem contributia incredibila a Social Media la cresterea rapiditatii cu care identificam candidati cat mai apropiati de cerintele organizatiei. Iar arealul pe care il acoperim in procesul de recrutarea crescut considerabil, date fiind dimensiunile impresionante ale comunitatilor online, in diferite tipuri de asocieri.

Si mai este un aspect de precizat: am (re)descoperit din aceasta pozitie, poate mai mult decat in alte meserii, avantajul conversatiei – nu numai ca putem evalua multiplele fatete ale personalitatii unui candidat inainte de a selecta lista de finalisti, dar ii putem vorbi, dinainte de interviu, despre mediul in care ar urma sa se integreze, despre cine suntem ca si companie, ca si echipa, cu ce ne ocupam, ce fac angajatii nostri intr-o zi de munca si cum se simt ei la birou etc.

Acest dialog face ca selectia sa fie simultana si reciproca: oamenii potriviti ajung mai repede la locul potrivit, iar noi reusim sa construim echipe puternice pentru companiile noastre.

Ce inseamna pentru noi aceasta prietenie
Pentru ca astazi marea lume virtuala ne „fura”parti din personalitate pentru a le duce in diferite „sate sociale”, si noi, echipa de resurse umane de la Ixia, ne-am adaptat noului mod de interactiune cu potentialii candidati. Social Media ne ajuta sa fim eficienti ca timp si resurse investite, dar si sa ne directionam mai bine eforturile.

De exemplu, suntem atenti la Facebook atunci cand avem deschise pozitii de entry-level, pentru ca deschiderea acestei comunitati online in Romania este impresionanta – practic, aproape o treime din populatie (5,8 milioane, conform FaceBrands, martie 2013) are profil de Facebook, reprezentand aproape 70% din totalul romanilor conectati la Internet. Asadar, avem la dispozitie o baza de selectie extrem de generoasa, atat ca numar de potentiali candidati identificati, cat si ca nivel de calitate a informatiilor relevante, informatii care ne ajuta sa ne dam seama de compatibilitatea dintre ei si compania noastra.

Cat despre candidatii cu un nivel de senioritate mai ridicat, LinkedIn este o platforma de interactiune ideala si cu atat mai relevanta cu cat ponderea celor care sunt atenti la oportunitatile de cariera este destul de mare. Din punctul nostru de vedere, platforma ofera posibilitati mult mai bune de targetare a candidatilor care ar putea fi interesati de pozitiile disponibile la noi, iar afilierea la grupurile de discutie specializate adauga un plus de calitate selectiei. Mai mult, LinkedIn ne da si posibilitatea sa impartasim informatii despre companie si activitatile noastre, familiarizandu-i pe cei din retea cu mediul nostru de lucru.

La aceste doua platforme majore adaugam si un canal dedicat, pe YouTube, unde postam materiale video despre solutiile noastre, unde prezentam proiecte punctuale sau studii de caz alaturi de clienti.

Efectul imediat pe care l-am simtit din momentul in care am introdus Social Media in practica noastra cotidiana s-a concretizat prin cresterea vitezei si calitatii recrutarii, dar si printr-o deschidere mai mare a potentialilor candidati catre companie – practic, am deschis un dialog si acest lucru este benefic  pentru toate aspectele activitatii noastre.

Usurinta de utilizare a Social Media, acoperirea generoasa, capacitatea imensa de informatie pe care o genereaza, dar si eficienta sunt tot atatea argumente pentru care orice departament modern de resurse umane ar trebui sa includa acest canal de comunicare in arsenalul sau de lucru.

 

 

 

 


Adriana Radu

HR Director Ixia

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Strategic HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…