Acasa Agenda HR Digital transformation și productivitate crescută. Misiune imposibilă sau o nevoie imediată?

Digital transformation și productivitate crescută. Misiune imposibilă sau o nevoie imediată?

7 min citire
0
0
514

Un studiu Gartner arată că 96% dintre organizații nu sunt pregătite pentru inovație. La întrebarea lansată de experții binecunoscutei companii de research: „Cât de pregătită e organizația Dv. pentru inovație?”, 4% dintre respondenți au spus că inovația e foarte importantă pentru ei și că organizațiile lor au o componentă inovativă în toate activitățile pe care le desfășoară, 39% dintre aceștia au dat exemple punctuale, însă au recunoscut că mai au mult până a ajunge acolo, 27% au precizat că organizațiile lor sunt la linia de start, însă nu au reușit încă să facă primul pas, 19% dintre ei conștientizează că inovația e importantă, dar au planuri limitate în acest sens, în timp ce 11% spun răspicat că pentru organizațiile lor inovația nu are niciun fel de importanță și nici nu vor face ceva în acest sens în viitorul apropiat.

Studiul Gartner a fost prezentat la “Digital Transformation Day – Empower you employees”, un eveniment organizat de Microsoft Romania. În cadrul secțiunii dedicate specialiștilor din Resurse Umane au mai fost prezentate și alte concluzii interesante în materie de productivitate: astfel, potrivit lui Erwin Hartenberg, Customer and Partner Experience Director Microsoft CEE, informația în exces prezentă sub o formă sau alta în organizații acaparează 25% din timpul angajaților.

De asemenea, conform datelor oferite de Adelina Mihai, redactor ZF, România are a doua cea mai mare pondere a angajaților prost plătiți din Uniunea Europeană (după Letonia), cu o pondere de 24% dintre salariați care fac parte din categoria numită „low-wage earners” (angajați care câștigă cel mult două treimi din salariul mediu înregistrat la nivel național, adică aproximativ 1.200 – 1.300 de lei net pe lună). Pe de altă parte, productivitatea angajaților români – cel puțin în unele sectoare de activitate, cum sunt FMCG sau retail – e similară cu cea a angajaților din Europa de Vest.

O altă problemă de care se lovesc specialiștii în HR e nivelul de engagement scăzut al angajaților. Astfel, „doar 13% din angajați sunt actively engaged, în timp ce 24% sunt actively disengaged. Atunci când angajatul se identifică cu compania, nivelul de engagement crește la 18%”, a spus Cristina Barbu, Productivity Product Manager Microsoft România. Ea a subliniat și necesitatea unei schimbări de paradigmă în ceea ce privește rolul pe care ar trebui să-l aibă HR-ul. „HR-ii trebuie să fie un business partner. Dacă nu sunteți, ar trebui să vă puneți întrebarea când veți deveni”, a subliniat Cristina Barbu.

Robert Hanegraaff, Managing Director Digital Advisory Services Microsoft, a atras atenția asupra fenomenului de disruption, pe care departamentul de HR ar trebui să-l încurajeze. „Aproximativ 52% dintre companiile care existau în anul 2000 au dispărut. Același lucru se va întâmpla și acum. Majoritatea companiilor care există acum pe piață nu vor mai exista în 10-15 ani. Trebuie să schimbăm paradigma („we need to disrupt”) sau paradigma ne va schimba pe noi („we are going to be disrupted”)”, a punctat Hanegraaf.

Speakerii au trasat și câteva soluții pentru creșterea productivității:

> Salariile trebuie să crească. Câtă vreme angajații români vor fi stresați din cauza lipsei banilor, productivitatea lor și, implicit, profitul companiei, vor avea de suferit.

> Productivitatea angajaților români este considerată a fi foarte bună, însă – pentru ca angajații să fie și mai productivi – managerii ar trebui să găsească metodele cele mai potrivite pentru a crește eficiența, nu angajații din subordine.

> Investițiile în tehnologie ajută semnificativ la creșterea productivității, însă studiile arată că angajații sunt motivați să o folosească pentru a-și crește eficiența numai în cazurile în care sunt instruiți corespunzător.

> Renunțarea la cutuma ședințelor pentru orice subiect. Organizarea riguroasă, renunțarea la unele ședințe, reducerea duratei altora sau organizarea întâlnirilor în care angajații stau în picioare sunt câteva dintre modalitățile deja folosite în companiile din România pentru a amplifica productivitatea angajaților.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

A apărut numărul 78 al revistei HR Manager: PEOPLE FIRST – Organizații orientate spre oameni

Organizațiile care adoptă o strategie axată pe principiul „People First” au ca obiectiv pr…