Acasa Agenda HR Despre cum ne ajută Storytelling-ul în business…pe 23 aprilie

Despre cum ne ajută Storytelling-ul în business…pe 23 aprilie

4 min citire
1
0
125

de Madi Rădulescu

O componentă importantă a misiunii oricărui lider este să influenţeze şi să convingă oamenii cu care lucrează. Şi sunt întotdeauna două căi de a face acest lucru.

O dată, prin prezentări bine argumentate, logice, antrenate. Pentru asta se pregătesc majoritatea managerilor şi unora le iese chiar bine – „Iată ce trebuie să facem ca să avem succes şi iată ce vă propun…” Problema este că întotdeauna auditoriul are propriile date şi păreri, iar intrarea în contra-argumentaţie neglijează de multe ori scopul iniţial al întâlnirii şi al comunicării în sine.

A doua cale, mult mai eficientă, este de a crea legături emoţionale. Şi aici intervine puterea poveştilor. O întâmplare, o poveste, o experienţă este despre cum se schimbă viaţa „dacă…” Cum era înainte şi cum e după; cum şi ce învăţăm; cum şi ce ne atinge… Mintea umană, în încercarea sa de a înţelege şi de a-şi aduce aminte, asamblează experienţele într-o poveste, pornind de la o dorinţă personală, un obiectiv în viaţă…Aşa ţinem minte: prin poveşti, prin întâmplări şi avem cert tendinţa de a uita de liste şi bullet points.

În workshopul pe care îl voi susţine pe 23 aprilie la HR Strategic Marathon îmi propun să dezbatem de ce este atât de important astăzi să ne antrenăm liderii în arta povestirii; de ce este important să conectăm autentic oamenii la propria poveste de succes, să le împărtăşim propria experienţă sau pe a altora care le-au fost modele.

Oamenii urmează oameni în care cred: autentici, cu bune şi cu rele, cu eşecuri şi capcane din care au reuşit să iasă. Ce resurse au avut? Cum au procedat? Autocunoaşterea este sursa tuturor poveştilor de calitate. Şi alături de storytelling, autocunoaşterea este cea de-a doua abilitate esenţială a liderului de azi.

În plus, ne propunem să „scriem” poveşti, să accesăm resursele pe care le avem şi să înţelegem mecanismul care ne poate conecta mai uşor la aspiraţiile, motivaţiile şi credinţele oamenilor… Adică acele lucruri care creează angajament.

 

 

 

 

 

Madi Rădulescu
Fondator şi Managing Partner MMM Consulting

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Agenda HR

One Comment

  1. […] Sursa: http://hrmanageronline.ro/despre-cum-ne-ajuta-storytelling-ul-in-business-pe-23-aprilie/ […]

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…