Dezvoltarea de relatii colaborative pentru a indeplini obiective actuale sau viitoare reprezinta o competenta critica pentru orice angajat HighPotential, potrivit celui mai recent studiu realizat de Hart Consulting. Acesta s-a bazat pe raspunsurile a 80 de profesionisti avizati in ceea ce priveste potentialul inalt (65% fac parte din departamentul de HR si 35% fac parte din departamente non-HR, de la nivel managerial).
Astfel, profilul angajatului HiPo din Romania presupune 10 competente cheie:
- Responsabilitate: accepta responsabilitatea pentru actiunile sale indiferent de rezultat.
- De incredere: actioneaza cu onestitate si integritate.
- Profesionalism: actioneaza in acord cu valorile, principiile si standardele postului.
- Perseverenta: urmareste obiectivele in ciuda obstacolelor si/sau a provocarilor.
- Orientarea spre realizare: mobilizeaza energia spre a atinge obiectivele si a indeplini sarcinile.
- Leadership: demonstreaza leadership si actioneaza eficient.
- Motivarea celorlalti: depune energie pentru motivarea celorlalti si ofera directie inspre indeplinirea obiectivelor organizationale.
- Comunicare orala: se exprima eficient in comunicarea orala.
- Luarea deciziilor: foloseste judecata robusta pentru a lua decizii eficiente si incadrate in termenele limita .
- Construirea de relatii: dezvolta relatii colaborative pentru a facilita obiective actuale sau viitoare.
In validarea profilului au fost analizate doar raspunsurile persoanelor care au peste 3 ani experienta in ceea ce privește selectia de High Potentials in interiorul organizatiilor din care provin.
Respondentii au provenit din 40 de companii multinationale cu o medie de 300 de angajati din diferite industrii: FMCG, IT & Telecom, Oil&Gas, Manufacturing, Pharma, Banking, Audit, Constructii, Consultanta si Recrutare.
Daca vreti sa consultati integral studiul realizat de HART Consulting il puteti descarca aici.