Acasa Performance Bunăstarea angajaților, inclusă în toate planurile organizațiilor

Bunăstarea angajaților, inclusă în toate planurile organizațiilor

23 min citire
0
0
1,168

Odată cu pandemia, angajatorii au pus și mai mare accent pe bunăstarea angajaților. Au implementat diverse programe de lucru, traininguri pe dezvoltare personală, terapii de tot felul ca beneficii pentru angajați. Am vorbit cu Ana Robinson, HR Director Bergenbier S.A, și am aflat cum a decurs procesul de wellbeing la ei în companie:

Ce cuprinde wellbeing-ul angajaților și ce beneficii aduce acesta pentru companie? Cum evaluați nivelul de wellbeing al angajaților din echipa dumneavoastră și ce indicatori folosiți în acest sens?

Ana Robinson, HR Director Bergenbier S.A

Mă bucur să văd că starea de bine, sau wellbeing-ul, este prezent în planurile organizațiilor, nu doar la nivel de acțiuni punctate. A devenit parte integrantă din strategiile organizațiilor sănătoase și suntem martori la o transformare de impact, în sensul în care starea de bine în cadrul echipelor devine un criteriu de selecție al angajaților atunci când își caută un loc de muncă.

Transformările accelerate ale societății, evenimentele socio-economice care ne-au provocat în ultimii ani, ne-au arătat foarte clar că o performanță susținută merge mână în mână cu starea de bine a oamenilor. Impactul pozitiv pe care wellbeing-ul îl aduce în cadrul organizației este reflectat 360: de la satisfacția colegilor la locul de muncă, motivația pe care ei o au și nivelul lor de productivitate.

În Bergenbier S.A. măsurăm indicatorii de wellbeing în principal prin studiile interne de engagement. Ne bucurăm de un feedback pozitiv din partea angajaților în zonele de safety, susținere și feedback din partea managerilor. De asemenea, colegii noștri apreciază și oportunitățile de dezvoltare, cât și în ceea ce privește echilibrul dintre latura profesională și cea personală.

În plus, în cadrul companiei noastre, wellbeing-ul mai are o componentă specifică nouă: încrederea. Valorile companiei, oamenii noștri, au creat echipa în care legăm prietenii, sărbătorim împreună și avem o stare de bine!

Ce acțiuni concrete ați întreprins sau intenționați să întreprindeți pentru a îmbunătăți wellbeing-ul angajaților dumneavoastră (enumerați 2-3)? Cum comunicați cu ei despre importanța wellbeing-ului și ce feedback primiți de la aceștia?

În Bergenbier S.A., cea mai importantă componentă a stării de bine este comunicarea, dialogul. Feedback-ul lor este deosebit de important, fie că apelăm la sesiunile de comunicare informală sau la sondajele anuale pe care le adresăm la nivel de organizație și încercăm să avem programe de wellbeing noi și de impact pentru colegi.

La baza piramidei stării de bine se află, fără îndoială, sănătatea fizică, așa că anul acesta am extins aria de servicii medicale în cadrul parteneriatului cu o clinică privată. Avem acum o varietate de produse la care colegii noștri pot apela, probabil unui dintre cele mai competitive pachete cu servicii medicale de pe piață.

De asemenea, avem implementat programul “Short Friday”, precum și linia de asistență și consiliere pentru angajați. În plus, am adoptat modul de lucru hybrid, flexibil, astfel încât colegii să se simtă cel mai bine alături de noi. Avem sesiune de educație financiară, de diversitate și incluziune sau de sustenabilitate la care colegii noștri se pot înscrie în mod constant.

Oricare ar fi componentele de wellbeing despre care vorbim – sănătatea fizică, emoțională, financiară – în Bergenbier S.A. susținem în mod constant dialogul. De altfel, este una dintre valorile organizației noastre: comunicarea, transparența informațiilor.  

Cum se asigură compania că angajații se simt apreciați, recunoscuți și implicați în deciziile care îi privesc?

În primul rând o organizație trebuie să aibă clar definite o serie de valori pe care se bazează. În cazul Bergenbier S.A., acestea sunt prietenia, respectul, incluziunea, apartenența, diversitatea. Punem oamenii pe primul loc, iar motivarea angajaților, încrederea pe care o oferim colegilor, sunt esențiale în atingerea rezultatelor. În al doilea rând, avem programe dedicate de recunoaștere, fie că vorbim de zona financiară sau de oportunități de promovare în carieră.

Credeam cu tărie că atunci când ai încredere în echipă, când le oferi autonomie, atmosfera de lucru și bunăstarea oamenilor cresc considerabil. Punem accent pe dialog, pe sesiunile de feedback de care vorbeam anterior, fie că sunt formale sau informale. Opiniile sunt încurajate, ascultate și discutate, iar în Bergenbier toate aceste elemente fac parte din viziunea mai largă în care colegii noștri sunt implicați în deciziile pe care le luăm și recunoscuți pentru rezultatele pe care le ating.

Cum este respectat raportul dintre viața privată și cea profesională a angajaților și ce măsuri se iau pentru a facilita îndeplinirea nevoilor acestora?

Fără îndoială, echilibrul dintre viața privată și cea profesională este un punct extrem de important pentru noi, de aceea am implementat un program de lucru flexibil, în sistem hibrid, avem vinerea scurtă și încercăm, pe cât posibil, să nu avem ședințe în această zi. De asemenea, încurajăm oamenii să iși ia timp liber, să se bucure de vacanțe, să se deconecteze. Știm că uneori e dificil să închizi laptopul și să uiți de toate email-urile și de aceea avem webinarii de wellbeing în care abordăm teme de sănătate mentală.

Avem inclusiv o linie de asistență pentru angajați, în special pentru momentele în care e posibil să ne simțim copleșiți. Este un teren pe care construim în mod constant, acestea sunt doar câteva acțiuni punctuale, însă ne uităm să implementăm mai multe pe termen mediu si lung.  


Ce provocări există la nivel de leadership în contextul wellbeing-ului angajaților și cum pot fi depășite? Cum aveți grijă de wellbeing-ul angajaților care lucrează în sistem hibrid, astfel încât să se simtă confortabil să lucreze atât de acasă, cât și de la birou?

Pentru un lider provocările sunt de la cum să încurajeze membrii echipei să vorbească deschis despre nivelul lor de wellbeing, să recunoască din timp eventuale simptome care pot prevesti burnout-ul până la cum să gestioneze resursele și încărcarea în cadrul echipei în perioadele aglomerate. Și este normal, cu toții tindem să preluăm mai multe responsabilități, ne dorim să încheiem proiecte cu succes și uneori, pierdem din vedere nivelul nostru de wellbeing. În Bergenbier există această provocare a liderilor din perspectiva caracteristicii sezoniere a industriei, în general. Lunile de vară pot deveni aglomerate, însă printr-o bună planificare putem să ținem sub control acele perioade de peak workload. Însă cred că cea mai mare provocare a unui lider este cum se poziționează el însuși față de wellbeing, cu empatie, flexibilitate și creativitate. Pentru a-I susține în acest scop, un punct important pe agenda discuțiilor unu la unu este dedicat reflecțiilor pe acest subiect, atât despre sine cât și despre echipa sa, cu propriul manager. Acest aspect a devenit astfel parte din cultura organizațională Bergenbier SA.

În ceea ce privește sistemul hybrid, am decis să lăsăm angajaților libertatea de a-și stabili propriul program, de comun acord cu echipa în care lucrează și în funcție de mixul personal optim între confort, colaborare și productivitate. Vedem că această abordare are un feedback bun, asa că vom continua în aceeași manieră.

Cum promovați o cultură organizațională care să valorifice diversitatea, incluziunea și respectul față de angajați și cum contribuie acestea la wellbeing-ul lor? 

Cum spuneam anterior, cultura Bergenbier este o cultură a transparenței, a apartenenței și a prieteniei. Creștem și ne dezvoltăm împreună și ne mândrim cu faptul că suntem diferiți. De altfel, în cadrul companiei noastre apreciem diferențele dintre noi, le vedem ca pe un punct forte. Cred că puterea unei echipe constă în incluziunea tuturor, în deschiderea de a învăța de la fiecare coleg, de a accepta și puncte de vedere diferite. Învățăm în fiecare zi, este un punct pe care ni l-am luat cu toții și este o altă valoare a organizației noastre.

Programele de Diversity, Equity, and Inclusion pornesc la nivelul grupului Molson Coors Beverage Company, din care facem parte, și sunt împărtășite în toate țările din regiunea CEE. Așa că și în România suntem extrem de implicați în DEI, ne uităm constant la cum putem deveni mai buni și în această direcție.

Cum vă ocupați de propriul dumneavoastră wellbeing ca lider și ce exemple bune le dați angajaților dumneavoastră în acest sens?  

Balanța între profesie și familie reprezintă un mod de a fi și îl aplic și în cazul meu. Ca model de urmat, în ambele segmente ale vieții mele, este important să transmit starea mea de bine, energie pozitivă și motivație. Cititul, muzica, baletul, condusul, sunt activități pe care le practic și care mă încarcă cu energie bună.

Copiii și familia mea sunt parte a stării mele de sănătate emoțională, de exemplu citim și petrecem cât de mult timp împreună. De asemenea, echipa mea reprezintă oglinda mea profesională. Dacă ei sunt motivați și se simt bine împreună, avem cele mai frumoase rezultate!


Ce stil de leadership și abilități trebuie să aibă un lider care conduce o echipă în contextul socio-economic actual și cât de importantă este adaptarea la nevoile în continuă schimbare ale angajaților? 

Schimbarea continuă din societatea noastră precum și gradul redus de predictibilitate, forțează liderii să se acomodeze din ce în ce mai mult cu transformarea, flexibilitatea și agilitatea. Abilitățile unui lider sunt definitorii în succesul unei echipe, fără îndoială. În primul rând, cred că un lider trebuie să fie empatic, să privească echipele cu empatie, cu dorința de a intelege oamenii, de a-i ajuta să crească. Apoi agilitatea, lucrul în echipă, puterea de adaptare și gradul de flexibilitate sunt acele ingrediente must have în orice domeniu de business. Când spunem leadership în prezent, acesta este un termen care îmbină din ce în ce mai mult partea umană și performanță. Prin empatie inspirăm și dăm încredere celor din jur să crească și să se dezvolte. Prin performanță, oferim perimetrul optim în care business-ul crește. Dualitatea dintre performanță și umanism, dintre directiv și flexibilitate, face parte din natura și dezvoltarea unui leader, în linie cu tendințele actuale.


Cum vă confruntați cu propriile prejudecăți, limite sau frici care vă pot împiedica să fiți un lider eficient și să susțineți wellbeing-ul echipei dv.?

În fiecare zi am ocazia să văd situații noi, să mă lovesc de un context provocator.
Încerc să îmi păstrez echilibrul, să lucrez cu echipele, să înțeleg cum putem naviga împreună anumite situații. Cred că impredicitibilitatea dată de contextul macroeconomic ne ajută pe de o parte să fim deschisi spre noi soluții, să vedem problemele dintr-o altă fațetă și, deci, să ieșim din zona de confort.

Încerc să nu mă las cuprinsă de temeri sau limitări. În fond, echipa este cea mai importantă și împreună putem depăși orice provocare, așa că suntem concentrați pe lucrul în echipă, pe incluziune și diversitate. Suportul pe care îl oferim unul celuilalt, în toate aspectele vieții, elimină frica.


Cum vă actualizați și îmbunătățiți în mod constant modul de gândire și de acțiune ca lider – și ce resurse sau metode folosiți în acest sens?

Sunt două motto-uri pe care le îmbrățișez: Today a reader, tomorrow a leader!  și Sharing is caring! Pentru mine este deosebit de important ca în fiecare zi să învăț ceva nou. Ulterior, îmi place să îl împart și cu echipa mea sau cu oamenii dragi mie. Alături de echipa împărtășesc ce știu, ce aflu nou și schimbăm idei la nivel profesional și nu numai. Creștem și construim împreună.

Sunt privilegiată să fac parte dintr-o companie care susține învățarea și consider că acest aspect al dezvoltării trebuie să fie unul constant. Doar așa putem contribui la performanța unei organizații și dezvoltarea și îmbunătățirea societății.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR CULTURE EXCELLENCE, cu Andreea Videanu, Director HR Servier Pharma România

Am invitat câțiva directori de HR din România care au reușit să implementeze cu succes div…