de IOANA MARCU
Care sunt pasii pentru a crea un brand de angajator? De ce ai nevoie pentru a fi competitiv in acest domeniu? Ce obtii prin investitia intr-un astfel de proiect? Acestea sunt doar o parte dintre intrebarile pe care le primesc de la persoanele interesate de acest subiect. Provocarea nu este doar sa raspunzi acestor intrebari, atat pentru tine, cat si pentru managementul companiei tale, ci si sa demonstrezi prin rezultate cuantificabile pe termen scurt ca aceasta investitie trebuie sustinuta pe termen lung.
Orange este un brand de angajator ce se bazeaza in primul rand pe coerenta interna oglindita in exteriorul companiei. Pentru noi, brandul de angajator nu este un proiect pe care il faci intr-un an, dupa care astepti sa culegi roadele, ci este modul prin care noi, ca angajator si ca angajati, ne respectam promisiunile fata de noi insine si fata de clienti.
Am promis sa fim simpli, deschisi, onesti, dinamici si surprinzatori in tot ceea ce facem. Aceste valori caracterizeaza procesele interne, oamenii, produsele si cultura organizationala. Este important ca atunci cand un nou coleg se alatura echipei, impresia lui din mediul extern sau de la interviu sa ii fie validata de experienta sa ca angajat. Aceasta nu e doar o convingere sau un program, ci este un mod de a actiona obligatoriu pentru un angajator de top.
Pasii pe care i-am facut catre candidati, vin ca o continuare fireasca a actiunilor pe care le intreprindem in interiorul companiei. Urmarim implicarea angajatilor nostri, deoarece acestia sunt cei mai importanti promotori ai brandului Orange. Asadar pe langa coerenta, vorbim despre consistenta. Aceste doua elemente creaza identitatea prin care noii angajati noi se integreaza mult mai usor in echipa noastra, iar raspunsul la intrebarea De ce ai ales Orange? devine Colegii!.
Pe termen lung, ne dorim sa fim angajatorul de top in domenii precum: inginerie de telecom, IT, vanzari si management. Ca angajator, ne consideram responsabili de viitorul pietei de munca, de aceea suntem prezenti intr-un mod consistent prin programe educationale ce isi propun sa ofere partea practica, aplicata in procesul de invatare a tinerilor. Mai exact, vorbim despre doua proiecte de amploare ce definesc brandul nostru de angajator: Orange Education Program si Orange First Step.
Orange Education Program
Orange Education Program este proiectul nostru educational de traditie. A fost initiat cu peste 11 ani in urma, iar prin intermediul sau ne adresam studentilor din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti. Pe parcusul anilor am investit peste 500.000 euro in burse, am amenajat un centru de training dedicat si am creat o retea experimentala GSM intre centrele universitare din Bucuresti, Cluj si Timisoara.
Am vrut sa le oferim studentilor un spatiu in care sa poata practica ingineria. Astfel, ei beneficiaza de expertiza specialistilor si managerilor nostri care predau studii de caz concrete si tehnologii aplicate pentru a dezvolta competentele necesare unui loc de munca in domeniu. De asemenea, va impartasesc faptul ca vom incepe colaborarea cu universitati similare din alte orase, iar recent am initiat colaborarea cu Universitatea din Pitesti.
O noutate pe care o aducem in 2012 este parteneriatul cu Academia de Studii Economice din Bucuresti. Acest parteneriat este menit sa dezvolte abilitatile practice ale studentilor din cadrul ASE cu ajutorul cunostintelor si experientei angajatilor Orange din zonele comercial si financiar.
Orange First Step
Cel de-al doilea program lansat, Orange First Step, este dedicat studentilor si masteranzilor care doresc sa inteleaga care este atmosfera dintr-o companie multinationala si care vor sa-si dea seama daca locul de munca visat chiar li se potriveste.
Lansat in 2011, acest program se bucura de succes si numara deja 4 sesiuni, in cadrul carora am selectat peste 150 de absolventi din Bucuresti si din tara. Program este conceput intr-o maniera unitara astfel incat studentii sa faca cunostinta treptat cu lumea Orange, ca orice angajat nou. De asemenea, studentilor le este dedicat un tutore care ii incurajeaza sa se implice in activitati diverse care sa le dezvolte cat mai mult abilitatile practice si profesionale.
O noutate a programului consta in cresterea numarului de locuri pentru studentii interesati de o cariera in IT. Ne-am orientat in aceasta directie, deoarece necesitatile de expertiza pe acest segment sunt intr-o continua evolutie.
Si, pentru ca cele spuse despre companie de cei care au luat contact pentru prima oara cu Orange reprezinta indicatori valorosi in analiza brandului de angajator, iata cateva dintre parerile studentilor care au lucrat cu noi…
Articol publicat in revista HR Manager, nr. 20, martie 2012. Pentru a putea citi articolul in intregime, va asteptam sa va abonati la revista HR Manager.
Ioana Marcu, HR Director Orange Romania