Acasa Agenda HR 5 modalități simple prin care poți crește credibilitatea businessului tău

5 modalități simple prin care poți crește credibilitatea businessului tău

9 min citire
0
0
599

Credibilitatea unui business este unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vrei să îți construiești o reputație impecabilă pe piață.

Un brand în care oamenii au încredere este unul care va rezista probei timpului și care va fi întotdeauna preferat în fața competitorilor săi. De aceea, companiile investesc în campanii ample de marketing și încearcă să își facă produsele cunoscute pentru calitatea lor. Există însă și alte modalități de a-ți face businessul mai credibil în fața clienților, dar și a partenerilor de afaceri care investesc în afacerea ta:

Ia-ți măsuri de precauție  

Companiile care se pregătesc din timp pentru orice scenariu și își iau măsuri de precauție arată că nu sunt preocupate doar să vândă un produs, ci și să își mențină clienții mulțumiți. Businessul tău este pus la adăpost cu ajutorul unei asigurări, care să minimizeze impactul unei situații de criză. Există astfel de firme de asigurări pentru companii, care oferă o gamă largă de servicii, astfel încât afacerea ta să nu aibă de suferit în cazul unui eveniment neprevăzut. Aceasta este una dintre cele mai bune măsuri, pentru a arăta că îți pasă de clienții tăi, dar este vitală chiar și pentru existența ta pe piață, pentru că te ferește de costuri imprevizibile, imposibil de acoperit.

Fii transparent în comunicare

Încrederea într-o companie se câștigă greu și se pierde repede. Suspiciunea că o companie minte sau nu este complet transparentă este suficientă pentru a distruge chiar și un brand puternic. De aceea, este important să comunici onest, să îți recunoști greșelile și să ai o echipă de comunicare de criză, care să te salveze în momentele critice. Atunci când o companie comite o eroare, soluția nu este să își ascundă vina sau să încerce să găsească scuze, ci să arate că depune eforturi pentru a-și corecta greșeala și că ia toate măsurile pentru ca acest lucru să nu se mai întâmple pe viitor.

Caută susținerea unor voci cunoscute

Motivul pentru care multe branduri apelează la personalități cunoscute publicului în reclame este pentru că acestea au capacitatea de a-și „împrumuta” reputația și brandului. Transferul de imagine este o strategie de succes pentru numeroase companii, cât timp celebritatea care îți susține brandul își menține o reputație bună. Cu siguranță ai auzit de numeroase cazuri în care companiile au renunțat la contracte cu anumite vedete, atunci când acestea s-au aflat în scandaluri care le-au pus la îndoială credibilitatea în fața publicului. Când îți asociezi imaginea cu cineva, este esențial ca acea persoană să aibă o imagine nepătată, astfel încât businessul tău să capete cât mai multă credibilitate în fața publicului.

Construiește-ți o cultură organizațională solidă

Un brand care nu își asumă un set de valori nu reușește să aibă o voce proprie. Implicarea în campanii de responsabilizare socială este cea mai folosită strategie de către companiile care vor să își creeze o imagine bună, însă ea nu este suficientă. Cultura organizațională a companiei trebuie să se reflecte atât în mediul de lucru, cât și în planurile de comunicare, trebuie să fie constantă și consecventă, astfel încât să câștige încrederea publicului, în timp. Multe branduri au luat decizii îndrăznețe când și-au exprimat poziția față de subiecte controversate, reușind asfel nu doar să capete personalitate, dar să obțină și respectul celor care se aflau de aceeași parte a baricadei.

Vorbește despre realizările tale

Companiile care își comunică reușitele nu dau dovadă de aroganță, ci arată că sunt mândre de realizările lor și de echipa de oameni care a reușit să obțină acele rezultate. Orice business ar trebui să se folosească de mediul digital pentru a-și arăta succesul. Construiește-ți un site pe care să îți expui clienții cu care lucrezi sau cu care ai colaborat, proiectele de care ești cel mai mândru, obstacolele pe care ai reușit să le depășești și performanțele pe care le-ai atins. De asemenea, este vital să ai un profil al companiei și pe LinkedIn, pentru că astfel vei fi mai vizibil și mai ușor de găsit de potențialii clienți.

Reține că încrederea într-un brand se construiește în timp și că este nevoie de multă răbdare pentru a deveni credibil pe piață. O companie consecventă, care inovează și care investește în primul rând în oameni va reuși să își creeze o reputație bună și să reziste ani de zile în orice domeniu, oricât de competitiv ar fi acesta.  

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Pressmaster

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Benoît CHERRÉ: Autenticitatea ca ideal etic în situații provocatoare

În universul provocărilor etice, managerii de resurse umane (HR) se află adesea la interse…