Acasa Management 4 moduri în care compania ta poate economisi bani în era digitală

4 moduri în care compania ta poate economisi bani în era digitală

9 min citire
0
0
823

Marile companii care nu îmbrățișează transformarea digitală nu se pot aștepta să continue să fie profitabile în era înspre care ne îndreptăm deja cu pași mari. Îndeplinirea ei este însă mai greu de realizat decât pare, deoarece implică schimbări majore la nivelul organizațional al unei companii, și nu doar adoptarea unor soluții software pentru rezolvarea imediată a unor probleme.

Din fericire, printre avantajele pe care transformarea digitală le poate aduce se numără reducerea semnificativă a unor costuri. În continuare, vei afla cum unele soluții digitale te vor reajuta să reorganizezi workflow-ul businessului tău pentru a eficientiza costurile.

Automatizarea

Atât în activitățile de front office, cât și în cele de back office, angajații sunt nevoiți să îndeplinească zilnic task-uri repetitive, precum răspunsuri standard la emailuri, invoice-uri sau rapoarte standardizate. Dată fiind natura umana, este absolut firesc ca aceste task-uri să inducă plictiseală chiar și celui mai dedicat angajat, reducând astfel productivitatea pe care ar fi putut-o folosi, spre exemplu, pentru a se concentra mai bine pe nevoile clienților.

De aceea, o soluție eficientă pentru a reduce acest gen de muncă de rutină este introducerea unui software (numit și „robot”) care poate nu să preia și să ducă la îndeplinire în mod constant task-uri simple, dar repetitive, precum cele enumerate mai sus. Roboții nu fac greșeli, nu dorm și nu trebuie plătiți decât o singură dată.

Tehnologia acestui tip de software evoluează constant, astfel că acum există asemenea platforme precum Orchestrator (creat de UIPath), care, în esență, este un robot care poate juca rolul de manager asupra altor roboți.

Serviciile Cloud

Pe măsura ce compania ta se dezvoltă, crește și cantitatea de informație pe care o produce sau de care are nevoie. Probabil au existat momente în care serverele interne părea nelimitate, însă realizezi pe zi ce trece că și capacitatea lor de stocare a datelor este, de fapt, limitată.

În loc să investești în hardware nou este mult eficient să apelezi la unul din numeroasele servicii cloud (de la Google Drive la Oracle Cloud) astfel încât să îți menții datele în deplină siguranță. Costul acestor servicii este cu siguranță inferior celui de a achiziționa constant hardware. În plus, pe lângă cloud storage, poți avea parte și de servicii de cloud computing, care nu doar că îți pun la dispoziție numeroase soft-uri de care toți angajații tăi pot beneficia, ci și putere avansată de procesare dată de însăși infrastructura cloud-ului.

Biroul mobil

Nu toți angajații pot lucra de acasă, însă cei care o fac ar trebui să o facă. Un birou înseamnă un consum constant de resurse, de la energie electrică, la chirie, la mentenanța computerelor, la materialele de papetărie și până la curățenie. Costurile, deși inițial par infime, se adună în mod semnificativ.

Astfel, ți-ar putea fi mult mai la îndemână să implementezi o politică de work from home pentru un număr mai mare de angajați. La asta, evident, te pot ajuta și datele stocate pe cloud, care pot fi accesate de oriunde în lume. Astfel, în cazul unor angajați, nici nu va trebui să investești în laptop-uri de serviciu sau alte dispozitive similare. O conexiune bună la internet și un computer cu putere medie îi va fi suficient unui angajat pentru a îndeplini o mare parte din task-urile zilnice.

SEO

Era digitală schimbă nu doar metodele de lucru, ci și procesele de consum. Astfel, nici advertising-ul nu mai este consumat la fel ca înainte. Doar generațiile mai vechi află ce trebuie să cumpere și să folosească de la televizor, pe când tinerii se informează exclusiv de pe internet. Aici, ei au la dispoziție mult mai multe moduri de a filtra ceea ce consideră „reclame”, astfel că poate fi mult mai greu ca tu să ajungi la ei prin metodele clasice abordate de agenții de publicitate.

Frumusețea în ceea ce se numește Search Engine Optimization este faptul că nu tu întinzi mâna spre client, ci el este cel care ajunge la tine, căutând o soluție la problema pe care o are. Tot ce trebuie să faci tu este să îi oferi suficient conținut digital de calitate pentru ca Google să te pună în topul căutărilor clientului. Provocarea ta va ține atât de crearea conținutului, cât și de optimizarea sa. Cu siguranță însă va fi un proces mai puțin costisitor decât o campanie complexă ATL, iar rezultatele vor fi poate chiar mai eficiente.

Pentru a reduce costurile în era digitală, este important să adopți toate metodele noi de lucru și să accepți schimbările pe care acestea le vor aduce companiei tale.

 

Sursă foto: Shutterstock.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…