HR Tools — 24 June 2021

În condițiile în care companiile investesc timp, resurse și energie pentru a recruta talente și a atrage candidați valoroși, crearea imaginii de bun angajator este foarte importantă. Majoritatea companiilor de top își îndreaptă atenția asupra strategiilor de employer branding, iar acest lucru are un motiv foarte intemeiat. Mai bine de 75% dintre candidații activi pentru locurile de muncă sunt tentați să aleagă o companie bine văzută de angajați.

Se pune, însă, firesc întrebarea cum poți știi dacă strategiile de employer branding funcționează sau dacă ai imaginea unui angajator bun. Există trei moduri în care poți măsura sau primi feedback edificator în legătură cu aceste aspecte.

Semne primite de la angajați pentru un employer branding de calitate

Cel mai sănătos feedback că ai un employer branding de calitate îl vei primi din partea propriilor angajați. De fapt, vocea lor este cea mai credibilă când vine vorba despre condițiile de muncă din companie, modul în care sunt motivați și încurajați și alte aspecte care te recomandă ca un bun angajator.

Iată două indicii pe care le vei primi din partea angajaților dacă ai un employer branding bun:

  • Gradul de angajament al personalului este crescut. Dacă oamenii sunt angajați și motivați în ceea ce fac, înseamnă că sunt mulțumiți de condițiile de la locul de muncă și își doresc să participe la succesul companiei.
  • Angajații vin cu recomandări de candidați valoroși. Când un număr semnificativ de candidați provin din recomandările primite de la proprii angajați, poți să fii sigur că au o părere bună despre mediul de lucru pe care îl oferi.

Semne primite de la candidați pentru employer branding de calitate

Un alt indicator valoros al unui employer branding sănătos poate veni de la potențialii candidați. Iată sub ce forme poți primi acest feedback:

  • Interacționează cu compania pe canalele de social media. Dacă numărul de aprecieri și comentarii pozitive la postările în numele companiei sunt în creștere, poți să fii sigur că ești privit ca un angajator de încredere.
  • Calitatea candidaților – Dacă atragi în mod regulat candidați talentați și de calitate pentru joburile disponibile, este sigur că ei percep compania ca fiind atractivă și că ai reputația unui angajator bun.
  • Evaluări pozitive ale experientelor avute în procesul de recrutare și angajare –  Știi că ai un employer branding puternic și sănătos dacă primești feedback pozitiv cu privire la procesul de recrutare și angajare, indiferent dacă vine din partea candidaților înrolați sau nu.

Valori ale unui employer branding de calitate

O altă modalitate pentru a monitoriza succesul strategiilor de employer branding pe care le folosești constă în măsurarea valorilor tale de recrutare. Iată trei modalități prin care le pot identifica:

  • Numărul solicitanților pentru un job – Dacă ai o mulțime de aplicații și candidați interesați pentru pozițiile disponibile și un procent mai mare de 12% între solicitanți și cei care ajung la interviu, înseamnă că employer brandingul tău atrage candidații potriviți.
  • Rata de acceptare a ofertelor de muncă – Urmărirea numărului candidaților care refuză oferta ta de muncă poate fi utilă pentru a monitoriza modul în care tehnicile folosite la interviul lor se reflectă asupra employer brandingului tău.
  • Costuri mici de recrutare – Un employer branding sănătos te va ajuta să reduci considerabil costurile de recrutare. Dacă observi că acestea sunt în creștere, ar putea fi un semn că strategiile tale au nevoie de îmbunătățire.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply