Agenda HR Management — 28 June 2016

de Petru Pacuraru
Ca să definim de la bun început ce înseamnă un super manager pentru mine: este acel manager care poate fi şi un leader simultan.

Cu alte cuvinte , acel super OM care poate combina pragmatismul acelor obiective de care răspunde cu capul, cu lejeritatea unui hipiot pe plajă în Vama Veche, care îşi convinge prietenii să meargă pe terasă la o bere.

In contextul unei generaţii de Millennials care devin din ce în ce mai puţin sensibili la funcţia managerului, la ce poziţie în organizaţie au, cu alte cuvinte nu prea răspund la apelul ‘Drepţi!’ , un super manager devine doar singura soluţie care funcţionează.
Succesul unui super manager înseamnă atât ce face organizaţia ca să îl crească dar şi ce face individul ca să ajungă acolo.

Dacă vrei să fii super manager îţi trebuie răbdare, să laşi ego-ul la uşă în fiecare dimineaţă, şi să ai o viziune încotro îţi îndrepţi echipa. Calităţi relativ greu de găsit la managerii din România, unde ego-ul, agresivitatea, autoritatea excesivă şi promovarea talentelor pe criterii de nepotism sunt mai comune decât naşterea lui Isus la fiecare Crăciun.
Insă cum trebuie să arate organizaţia, care într-un mod ales, deliberat şi voit să crească un super manager? Cum trebuie să arate această grădină Eden fără măr?
În primul rând evoluţia ar trebui să fie bazată doar pe talent, nu pe influenţă şi afilieri la diferite
cercuri de putere. Nu complimentul cel mai reuşit la adresa şefului să te facă manager mâine, ci feedbackul asertiv care v-a făcut pe amândoi să creşteţi.
În al doilea rând, rolul unui manager este să îi servească pe oamenii pe care îi conduce, şi să se asigure că au TOT ce e nevoie ca să ofere performanţă. Nu să fie cei care ţin piedestalul pe care el, managerul, îşi primeşte laudele rezultatelor lor. Să le fie coach nu şef, să le dea feedback mereu nu o dată la 6 luni, să aprecieze evoluţia lor.
Şi toate acestea nu pot fi deprinse decât prin puterea exemplului.
Aşadar domnului Director General al Grădinei Eden de crescut Super Manageri îi dorim determinare, viziune, francheţe şi echitate, etică mai presus de apartenenţa şi evoluţia pe puterea exemplului personal într-o prima fază. Pe urmă, inerţia bunelor practici va face restul.
Organizaţii internaţionale ca Zappos au creat structuri noi, în care managerii nu mai sunt şefi, Google la fel, cei de la Facebook vin din urmă, doar pentru că performanţa nu mai stă în vârful băţului.
Nici nu a stat vreodată, dar noi aşa am crezut.

PETRU-PACURARUPetru PĂCURARU,  fondator & Managing Partner HPDI

Petru a absolvit Academia de Studii Economice, secțiunea Managementul Afacerilor, a urmat un master în Project Management la Kenessaw State University în SUA, precum și cursul Aspen Institute – Young Leaders Program.

Este fondator și Managing Partner al HPDI (Human Performance Development International), dar și consultant și coach în Project Management, Motivare, Leadership și Antreprenoriat. În plus, Petru este președintele Fundației Leaders, una dintre cele mai importante organizații non-guvernamentale din România care promovează leadership-ul.

Petru Păcuraru a fost implicat în servicii de consultanță, programe de Dezvoltare a Competențelor de Leadership, Comunicare, Customer Service, Team Management, Change Management și Coaching pentru mai mult de 30 de companii.

Comentarii

Share

About Author

atena.enea

(1) Reader Comment

Leave a Reply