Strategic HR — 05 January 2017
Şomaj, lipsă de talente, metode de a atrage noi talente, dar şi noi tendinţe în managementul performanţei, digitalizare, automatizare. Aceastea ar putea fi principalele teme care vor domina piaţa muncii în 2017. Totuşi, 2017 nu va fi un an al schimbărilor majore, deoarece toate cele menţionate mai sus erau deja vizibile în 2016!
de Eugenia Mihalcea / Revista CARIERE
„Piaţa muncii în 2017 este o piaţă în schimbare. Se schimbă aşteptările angajaţilor, dar şi aşteptările angajatorilor şi ale clienţilor”, spune Ana Krasovschi, Director Resurse Umane Carrefour Romania. Ea crede că sunt foarte multe schimbări de paradigmă în jurul nostru, în România, dar şi în alte ţări, iar în zilele noastre, cu canalele social media şi de comunicare, în general, nimic nu mai are graniţe.
De aceea, toate schimbările care ar putea avea un impact negativ pot fi direcţionate pentru a avea un impact pozitiv. Mai exact, dorinţa companiilor pentru o mai mare deschidere între şi înspre angajaţi, vizează faptul că a avea angajaţi motivaţi nu mai ţine de un team building sau de un curs, ci de ceva mult mai profund, şi anume găsirea reţetei ideale pentru a-i face să lucreze la ceva ce le place, astfel încât să nu mai simtă faptul că lucrează ca fiind o povară, ci, din contră, să-şi găsească self-motivation sau motivarea intrinsecă în a face ceva, în a contribui la ceva. „Vedem din ce în ce mai mult şi în România că a lucra, jucându-ne, relaxând tonul pe care ne vorbim la serviciu, sunt elemente care par a fi ingrediente esenţiale ale acestei reţete”, explică Ana Krasovschi.O altă direcţie în 2017, mai ales în marile companii, este aceea a agilităţii, a rapidităţii de adaptare la lucrurile din jurul nostru. Acestea sunt foarte multe, deoarece generaţiile tinere, Y şi nu numai, au alt fel de a vedea rostul lucrurilor în lume, în viaţă, uneori destul de diferit de cum le văd cei mai în vârstă, iar asta începe să se contureze din ce în ce mai clar, pe măsură ce aceştia devin adulţi care influenţează societatea şi mediile de lucru.
În concluzie, Ana Krasovschi spune că pentru ea anul 2017 este unul în care trebuie să ne reinventăm  apropo de cum gestionăm oamenii: „trebuie, de fapt, să ajutăm cât mai mult oamenii să se gestioneze singuri, să le placă să facă asta şi să o facă cu o imensă plăcere, dar şi responsabilitate”.

Problema educaţiei

Pe de altă parte, Carmen Dumitrache, Director Executiv Resurse Umane, grupul de companii Telekom Romania, spune că piața muncii nu va prezenta modificări semnificative în 2017, comparativ cu cele observate în 2016,  câta vreme contextul actual se menține neschimbat. Cu alte cuvinte, predictibilitatea fiscală și asigurarea calității educației sunt motive importante pentru ca angajatorii de orice dimensiuni să își continue dezvoltarea și investițiile. Probabil că, pe lângă absolvenții de facultate cu experiență variată, angajatorii își vor îndrepta atenția mai mult decât până acum și către absolvenții de școli profesionale și licee, cu condiția să existe un nivel mai bun de pregătire a acestor tineri. Această reorientare vine și ca răspuns la trendul descrescător al numărului de absolvenți de facultate raportat la cererea pieței.

Citește continuarea materialului pe site-ul Revistei CARIERE

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply