Management — 19 January 2021

Rolurile și modul de lucru a aproximativ un sfert dintre angajații (23%) la nivel global s-au schimbat după implementarea tehnologiilor de automatizare, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Automation with Intelligence, în timp ce unul din zece a avut deja nevoie de recalificare. Studiul arată că această tendință va continua să ia amploare, respondenții menționând că vor trebui să recalifice o treime (34%) din forța de muncă în următorii trei ani ca urmare a transformării rolurilor. Sondajul a fost realizat la nivel global în rândul a peste 440 de directori ai departamentelor de IT, financiar și operațional, lideri responsabili cu automatizare și de soluții de servicii, din 29 de țări, inclusiv România.

Andrei Ionescu„Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.

Potrivit sondajului, două treimi (68%) dintre liderii de afaceri au apelat la automatizare pentru a răspunde pandemiei de COVID-19, iar 23% dintre respondenţi au spus că au acordat prioritate automatizărilor care au îmbunătăţit rezilienţa organizaţiei.

De asemenea, aproape jumătate dintre cei chestionaţi au afirmat că folosesc, deja, astfel de servicii în demersul de automatizare, în timp ce o treime (31%) au accelerat investiţiile în soluţii de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.

Studiul Deloitte relevă, totodată, că interesul organizaţiilor de a apela la tehnologii de automatizare este în creştere, 73% dintre acestea iniţiind acest proces, cu un sfert mai mult faţă de anul trecut. În acelaşi timp, 13% din totalul celor intervievaţi susţin că organizaţia lor foloseşte peste 50 de soluţii de automatizare, în creştere de la 8% în 2019 şi 4% în 2018.

Cea mai răspândită tehnologie de automatizare este robotizarea proceselor (78%), urmată de recunoaşterea facială optică sau inteligentă – cu 51%, managementul proceselor de business (BPM) – pondere de 36%, şi inteligenţa artificială (AI) – de 34%.

La momentul actual, puţin peste un sfert (26%) dintre companiile folosesc tehnologii de automatizare în faza de testare şi 38% dintre cele care implementează şi-au exprimat interesul crescut faţă de adoptarea acestora.

“Cu doar 38% dintre organizaţii având definite procese mature şi doar 37% dintre acestea declarând că au standarde adecvate controlate de un centru de excelenţă dedicat automatizării, fragmentarea proceselor şi faptul că nu sunt pregătite din punct de vedere IT rămân cele mai importante bariere, ca şi în ultimii doi ani”, se menţionează în concluziile cercetării de specialitate.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply