Rewards — 10 January 2017

Vorbim despre un produs variat, accesibil, cu acoperire naţională, o combinaţie unică – beneficii sportive şi recreative într-un singur produs. Rezultatul este simplu – mulţumeşti atât angajatorii cât şi angajaţii, iar avantajele vin de la sine, pentru că au legătură cu nevoile fiecăruia şi au un caracter puternic subiectiv.

de Andrei Creţu şi
Iulian
CÎrciumaru

7card îmbină perfect cele două lumi, interesele angajaţilor şi scopul patronilor. Pentru organizaţii este simplu să ofere serviciul. Economisesc, dincolo de toate, timp. De cealaltă parte, pentru angajaţi avantajul este că 7card are o acoperire naţională, ceea ce înseamnă că pot schimba oricând locaţia sau chiar oraşul unde să facă sport. Ştim cu toţii că, în timp, rutina şi monotonia distrug cheful de mişcare. Însă, ca să rămâi motivat să faci sport, din când în când, este benefic să încerci şi altă sală, cu alte programe şi antrenamente.

Cei care deţin un card de beneficii au acces oricând la toate activităţile: escaladă, dansuri, yoga, pilates, dar şi multe altele. Oriunde, oricând, oricine deţine 7card poate practica sportul pe care şi-l doreşte. Însă, dacă există cerinţe speciale din partea companiilor, putem organiza şi alte diverse activităţi.

HR-ul s-a convins singur de avantaje.

Departamentele de HR şi managerii de companii au intuit rapid care sunt avantajele unui astfel de produs. Comunicarea dintre noi şi ei s-a îmbunătăţit şi mai mult după ce am strâns în portofoliul companiei primele 50 de cluburi sportive şi recreative. Acum se conving singuri, nu mai este nevoie să le povestim noi nimic. Află de la colegii din alte firme ce schimbări s-au produs după ce angajaţii au avut beneficii sportive. Schimbări se văd atât în procesul de recrutare cât şi în retenţia angajaţilor. Specialiştii din HR vorbesc tot mai mult despre cele cinci elemente ale employee well-being – salary, purpose, community, social (status), health & fitness.

Soluţii personalizate

Produsul în sine se adaptează fiecărei companii în parte, 7card este flexibil încă de la nivel de plan şi ofertă. Spre exemplu, în momentul în care începem realizarea portofoliului pentru o companie, lucrăm în echipă. Stăm de vorbă cu ei, le analizăm profilul, căutăm să aflăm care este rolul sportului în firma lor, ce vor să obţină cu ajutorul sportului şi abia apoi realizăm forma finală, oferta personalizată. Aceste soluţii pe care le adaptăm fiecărui client, fac compania mai atractivă la recrutare, mai eficientă la retenţie, mai convingătoare în efortul de a crea o echipă dintr-o mulţime de angajaţi.

Atractiv la recrutare

7card se diferenţiază din start de restul beneficiilor. Să presupunem că mergeţi la interviuri de angajare. Imaginaţi-vă că un angajator vă oferă un telefon de serviciu, care poate suna la fel de mult şi bine şi în timpul liber, iar altul vă oferă un beneficiu flexibil, care îţi oferă libertatea totală să-ţi foloseşti timpul liber cum vrei tu. Pe care dintre cele două locuri de muncă le-aţi alege? Noi l-am alege pe cel care ne oferă 7card, pentru că vine din zona de relaxare, de distracţie şi de asta avem nevoie în timpul liber. Iar angajatorul ne demonstrează astfel că îi pasă şi de echilibrul nostru personal.

Eficient în retenţie

Un angajator devine automat mai eficient în retenţia angajaţilor dacă îşi susţine activ oamenii. Asta înseamnă să aloce bani din bugetul companiei şi să le găsească oamenilor activităţi sportive şi recreative care să îi ajute să se echilibreze, să se încarce cu energie. Şi nu singuri, ci împreună cu familia, cu prietenii, cu cei din cercul lor de interes. Cu alte cuvinte, orice adaugă patronul pe lista de beneficii contează, doar că nu trebuie pierdut din vedere felul în care fac acest demers. Este inutil să oferi beneficii doar de dragul de a oferi ceva. Angajatorul trebuie să-şi asume statutul pe care l-a câştigat atunci când a dat drumul afacerii şi să aleagă din lista lungă de beneficii exact pe cele de care au nevoie angajaţii.

Sportul şi activităţile recreative sudează echipele

În general, sportul înseamnă disciplină, spirit de echipă, mai ales dacă vrei să devii câştigător. A fost şi va rămâne cel mai accesibil instrument prin care oamenii ajung în acelaşi loc, unde interacţionează firesc şi se leagă prietenii. Sunt foarte multe activităţi prin care angajaţii merg în gaşcă să facă sport. 7card este ca un teambuilding zilnic şi spontan. Se realizează o fuziune între sport şi distracţie, într-o formulă şi un cadru atractiv, care sudează echipe. Sportul stimulează spiritul oamenilor, amplifică pasiunea şi entuziasmul, descoperă şi dezvoltă abilităţi, creşte gradul de socializare, creează amintiri. Şi, cu toţii ştim că e mai greu să pleci dintr-un loc unde colegii îţi sunt şi prieteni.

A crescut apetitul românilor pentru mişcare

Ceea ce faci în timpul tău liber defineşte starea vieţii tale interioare şi îţi creşte speranţa de viaţă. În România, aproximativ 3,5% din populatia activă frecventează centrele sportive – este un procent în creştere însă încă destul de departe de media europeană de 7,4%. Dintre sporturile tradiţionale, tot sala de forţă şi orele de aerobic sunt preferate, dar cerinţele pentru astfel de activităţi sunt în scădere. Românii devin mult mai interesaţi să găsească alte activităţi care înainte erau de nişă. Vor să-şi depăşească limitele şi aleg dintre sporturile cele mai solicitante, cum ar fi tabata training, escaladă, crossfit, padel, şi altele.

Lista scurtă

Starea pozitivă necesară fiecărui om nu se generează prin trainiguri şi asigurări medicale. Dacă angajatul se simte important şi util pentru companie, dacă primeşte feedback pentru munca sa şi dacă este încurajat în acest sens este mult mai de folos pentru echilibrul său. Noi ajutăm companiile să-i determine pe angajaţi să facă sport, pentru că, în cele mai multe cazuri, aceasta este cheia succesului unei companii. În acest sens, am făcut o listă cu toate motivele pentru care oamenii nu fac sport, le-am eliminat pe cele imposibil de schimbat, iar pe celelalte le-am adaptat pentru fiecare în parte şi le-am diversificat prin serviciile 7card.

Astfel că, acum 7card înseamnă aproximativ 400 de săli de sport şi recreere unde merg să facă mişcare peste 600 de companii. Într-un an, vorbim despre peste o jumatate de milion de vizite, iar când vine vorba despre abonaţi activi, numărul lor depăşeşte 16.500.

Costuri mici, efecte mari

Costurile companiilor pentru beneficiile 7card sunt minime. Este vorba despre un serviciu foarte accesibil, cu efecte maxime. Ca să înţelegeţi mai bine, un abonament 7card costă jumătate faţă de un alt abonament la o singură sală. În Bucureşti tariful unul abonament 7card variază între 100 şi 150 de lei, în funcţie de companie. Acelaşi abonament în provincie costă între 60 şi 100 de lei, cu TVA inclus.

Angajaţii întorc angajatorilor acest beneficiu, pentru că cine face sport este mai sănătos, mai fericit şi lipseşte mai puţin de la serviciu, iar atunci când este la birou are o stare mai bună, mai mult chef şi spor de lucru. Angajaţii care sunt mulţumiţi de locul de muncă, sunt mai productivi, mai implicaţi, mai loiali. 7card este o investiţie în echilibrul şi bunăstarea angajaţilor. La urma urmei, ei sunt cei care ajută afacerea să crească şi o menţin în top.

Iulian Cîrciumaru

Este cofondator al serviciului 7card. El a fost consultant de business la A.T. Kearney şi PricewaterhouseCoopers, timp de aproape 8 ani. Studiile lui Iulian includ un MBA la IMD Business School si un program masteral la Copenhagen Business School.

Andrei Creţu

Este cofondator 7card. Înainte să devină 100% antreprenor, el a fost consultant de business timp de 8 ani. Ca şi consultant la A.T. Kearney şi PricewaterhouseCoopers, a oferit soluţii de management în diverse zone de dezoltare a businessului pentru companii importante din Europa Centrală şi de Est.

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply