HR Tools — 20 April 2022

Hybrid work este o evoluție naturală a modului de lucru de la distanță și reprezintă o transformare majoră în cultura muncii. Angajații se află în centrul acestei noi abordări, pentru că le oferă mai multă flexibilitate, permițându-le să lucreze de acasă, de la birou sau de oriunde.

Beneficiile sistemului de lucru hibrid au fost testate la nivel global în cei doi ani de pandemie, iar dacă înainte de acest moment era considerat un lux, un beneficiu pentru cei care își puteau gestiona din când în când activitățile de la birou din confortul propriei case, acum a devenit un element obligatoriu din strategia HR a oricărei organizații.

Multe organizații evoluează, în prezent, către un sistem de lucru hibrid, ceea ce înseamnă noi modele de business, noi proceduri de lucru și investiții în tehnologie. Înseamnă, în același timp, mai multă presiune la nivelul departamentelor HR, pentru că angajații au nevoi de colaborare diferite și așteptări noi. Indiferent de unde decid să lucreze, oamenii au nevoie să rămână conectați, să interacționeze și să colaboreze la fel de ușor și în siguranță, prin intermediul aplicațiilor și dispozitivelor pe care le folosesc în mod uzual. Posibilitatea de a lucra de oriunde a devenit într-un timp foarte scurt ceva obișnuit, influențând în mod direct decizia de a accepta un job nou, de a rămâne la un anumit loc de muncă sau de a-l părăsi.

Cât de des pot lucra angajații în acest sistem depinde, desigur, de fiecare organizație în parte și de natura muncii acestora și responsabilitățile pe care le au. Există, însă, câteva caracteristici importante de care trebuie să țineți cont dacă sunteți interesați să dezvoltați și să implementați propria strategie dedicată modului de lucru hibrid.

În primul rând, acest sistem oferă o mai mare flexibilitate organizațională care, la rândul său, ajută la creșterea agilității afacerii. În al doilea rând, munca în sistem hibrid ar trebui să fie incluzivă. Mai exact, trebuie să vă asigurați că toți angajații beneficiază de aceleași experiențe de lucru și de instrumentele de colaborare potrivite, care pot elimina, de exemplu, orice bariere lingvistice între angajați și echipe. Un aspect important îl reprezintă și tehnologia implementată pentru a susține acest proces. În al treilea rând, această viziune are nevoie de crearea unei mentalități noi la nivelul organizației, în care empatia joacă un rol central. Acest lucru vă va ajuta să le oferiți angajaților sentimentul de siguranță și confort indiferent de unde vor lucra. Nu în ultimul rând, organizațiile trebuie să investească în crearea unor spații de lucru și rețele mai inteligente, pentru a-și susține forța de muncă hibridă și pentru a începe să se pregătească pentru modul de lucru al viitorului care va rămâne hibrid.

Webex Desk Mini - Bandai Office-bun

Ajută modul de lucru hibrid la productivitatea angajaților? Oportunități și provocări

Cu siguranță, da. Din cauza sau, mai degrabă, datorită pandemiei, am experimentat acest sistem cu succes. Multe organizații evoluează, în prezent, către un sistem de lucru hibrid, ceea ce înseamnă noi modele de business, noi proceduri de lucru și investiții în tehnologie. Înseamnă, în același timp, nevoi de colaborare și securitate diferite și mai multă atenție din partea organizației asupra angajaților și a experienței lor de lucru, a confortului acestora, armonizării stilurilor de lucru și supravegherea volumului de muncă. Angajații care lucrează de acasă sau de la distanță trebuie să beneficieze de aceleași condiții ca cei de la birou, pentru a se simți incluși, eficienți și productivi.

Conform celui mai recent raport dedicat modului de lucru hibrid publicat de Cisco, Hybrid Work Index, în 98% dintre întâlnirile din prezent, cel puțin o persoană participă de la distanță. Cu toate acestea, tehnologiile oferite angajaților care lucrează de la distanță nu țin pasul cu nevoile acestora. Chiar și acum, după foarte multe luni de lucru de acasă și în sistem hibrid, există în continuare foarte mulți angajați care se bazează pe echipamentele audio-video incluse în laptopuri sau pe camere web necorespunzătoare. Rezultatul? O calitate slabă a întâlnirilor, experiențe frustrante pentru utilizatori, care se traduc în cele din urmă prin timp și resurse pierdute.

Cum alegem tehnologiile potrivite?

Crearea unui mediu de lucru hibrid eficient implică multe schimbări structurale, inclusiv redefinirea și reorganizarea spațiilor pentru a reduce numărul de birouri fizice și pentru a include mai multe zone pentru întâlniri, birouri care pot fi folosite prin rotație și spații de lucru flexibile. În acest context, tehnologia devine fundamentală pentru stilul de lucru hibrid.

Prin intermediul suitei Webex, Cisco permite tuturor angajaților care lucrează în sistem hibrid să beneficieze de aceleași oportunități, indiferent de aplicațiile și terminalele folosite. Soluțiile inteligente de la Webex, pentru birou și pentru acasă, sunt ușor de gestionat, fiind dotate cu funcții care răspund nevoilor actuale și viitoare ale sistemului de lucru hibrid. În același timp, deoarece angajații lucrează de oriunde, cresc riscurile de securitate și provocările pentru organizații. Utilizatorii Webex beneficiază de securitate integrată și de criptare end-to-end datorită opțiunii de verificare a identității.

Seria Webex Desk include mai multe dispozitive inovatoare care îmbunătățesc experiența de colaborare, cresc productivitatea și pot fi adaptate în medii de lucru diferite, conform preferințelor și bugetelor utilizatorilor.

Cu Webex Desk Hub, este foarte simplu să transformați orice birou disponibil într-un spațiu personal. Are un panou de control tactil și oferă întâlniri video și apeluri telefonice la o calitate remarcabilă, dar permite și conectarea tuturor echipamentelor de colaborare, cum ar fi cameră video, căști, monitor, laptop și telefon mobil. În plus, Webex Desk Hub permite rezervarea unui birou prin intermediul laptopului, legitimației de serviciu sau a telefonului mobil, validând, în același timp, identitatea utilizatorilor.

Webex Desk Hub on desk

Webex Desk Mini permite utilizatorilor să creeze cu ușurință un spațiu de lucru de oriunde. Dispune de un display interactiv de 1080p și 39,6 cm, cameră HD de 64 de grade, difuzor și microfoane pentru eliminarea zgomotului de fundal. Este portabil și ideal pentru a fi utilizat acasă.

Webex Desk Mini - Green Shelf

Webex Desk este un dispozitiv de colaborare all-in-one, conceput pentru a fi utilizat atât la serviciu, cât și acasă. Este disponibil la un preț competitiv pentru un dispozitiv multifuncțional dotat cu funcții inteligente precum anularea zgomotului, fundaluri virtuale și recunoaștere facială. Poate fi folosit ca echipament principal, cu care utilizatorii se pot conecta la orice serviciu de întâlniri. Este dotat cu o cameră performantă, microfon și difuzoare, fiind foarte simplu de configurat, nefiind nevoie de cunoștințe IT sau tehnice. Utilizatorii își pot începe activitatea în câteva minute.

 

Webex-Desk-in-colors-435x245-2

Webex Desk Pro este cel mai avansat dispozitiv de colaborare cu inteligență artificială, atât pentru lucrul de la birou, cât și de acasă. O singură apăsare de buton vă conectează imediat cu colegii aflați deja într-o întâlnire.  Cu ajutorul unui singur cablu, Desk Pro devine cea mai performantă cameră web. Webex Desk Pro dispune de un ecran 4K, de 27 inch, o cameră de 12 MP, sistem de sunet 3.1 și microfoane cu funcție de anulare a zgomotului, oferind o experiență audio și video excepțională. Webex Desk Pro este un echipament de birou dedicat persoanelor care comunică intens prin aplicațiile de video conferință și integrează funcții inteligente care detectează și elimină automat zgomotele. Camera integrată în Desk Pro este dotată cu funcție de recunoaștere facială și poate fi utilizată pentru numărarea participanților dintr-o sală, dar și pentru autentificare facială. Cu ajutorul funcției Intelligent Framing, participanții la întâlnire sunt detectați automat, fiind încadrați perfect, chiar și atunci când se deplasează.

Home_Office_0850-1-4

Dacă aceste caracteristici erau disponibile anterior doar pentru sălile dedicate de video conferințe, acum orice încăpere se poate transforma într-o mini-sală de conferințe și orice echipă se poate bucura de o experiență de colaborare mult îmbunătățită.

Mai mult decât atât, Cisco oferă cea mai extinsă platformă nu doar pentru întâlnirile de business zilnice, ci și pentru orice eveniment fizic, virtual sau hibrid – de la webinarii, la evenimente și conferințe cu mai multe sesiuni. Datorită integrării cu tehnologia Slido, care permite crearea de sondaje, chestionare și Q&A în Webex Events, cresc semnificativ interactivitatea și implicarea participanților.

Interviuri online securizate. Funcții pentru combaterea oboselii și burnout-ului. Integrări cu aplicații multiple

Un sistem de lucru hibrid înseamnă și un acces mai mare la talente, permițând companiilor să recruteze cei mai buni candidați, indiferent de locație. Interviurile online prin intermediul platformei Webex sunt securizate, atât în interiorul organizației, cât și cu partenerii externi.

Pentru departamentele HR, aceste instrumente de lucru pot aduce beneficii substanțiale, inclusiv economii de timp și chiar bani. Cu ajutorul platformelor de colaborare, angajații au acces oricând la sesiuni de training, le pot oferi acestora aceleași expriențe de lucru, indiferent de locul de unde își desfășoară activitatea și, foarte important, oferă flexibilitatea de care angajații au nevoie acum. Pe termen mediu și lung, avantajele sunt evidente: crește gradul de satisfacție al angajatului, cu efect direct asupra ratei de retenție, semnificativ mai mici. Departamentele de HR vor avea astfel un instrument util, care le poate ajuta inclusiv la configurarea și adaptarea beneficiilor pe care le acordă angajaților, în funcție de nevoile lor.

Cisco Project Workplace - Hallway - meet instantly

Mai mult decât atât, funcții precum Webex Collaboration Insights și People Insights ajută echipele să combată oboseala și oferă un grad mai mare de confort. Platforma poate livra o serie de statistici legate de modul și gradul de utilizare al platformei, iar pe baza lor sistemul poate face recomandări, precum reducerea timpului petrecut în conferințe sau necesitatea introducerii unor schimbări asupra tiparelor de lucru, pentru a evita burnout-ul.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor care comută între aplicații atunci când utilizează Webex, au fost integrate sute de aplicații de business. Acestea includ Smartsheet, Hacker Rank, Thrive Reset, Miro, Mural și multe altele, care sunt disponibile în prezent direct în Webex.

Cum poți afla dacă organizația ta oferă un sistem de lucru hibrid.

Cisco a dezvoltat un instrument simplu care poate oferi un răspuns la întrebarea cât de viabil este sistemul de lucru hibrid implementat deja de o organizație, în raport cu alte organizații. Evaluarea oferă, de asemenea, un ghid detaliat asupra unor provocări actuale:

  • Cum puteți optimiza munca de la distanță
  • Cum securizați și cum gestionați o infrastructură de lucru hibridă
  • Cum creați o cultură a muncii, incluzivă și empatică
  • Cum aduceți angajații înapoi la birou în siguranță

Webex Desk Pro signage

De asemenea, în luna iunie a acestui an, Cisco va lansa Hybrid Work Maturity Model, pentru a ajuta organizațiile să evalueze unde se află în tranziția către sistemul de lucru hibrid și ce trebuie să facă pentru a-și atinge obiectivele. Modelul va fi construit pe baza răspunsurilor oferite de organizații din întreaga lume și din diferite industrii și va analiza gradul de maturitate al sistemului de lucru hibrid în diferite etape, începând cu organizațiile care nu și-au început încă tranziția, până la cele care au început să-l implementeze și învață din mers, până la organizațiile care au îmbrățișat cu adevărat un model de lucru hibrid.

Cum se pot implica departamentele HR în tranziția către Hybrid Work

Tranziția către un sistem de lucru hibrid necesită noi instrumente de lucru, dar și noi politici de HR. Iată câteva recomandări pentru departamentele de HR:

  • Implementați programe de lucru la distanță pe termen lung centrate pe flexibilitate, posibilitatea de a alege și incluziune
  • Creați procese pentru a ajuta angajații să se pregătească mai bine pentru lucrul de la distanță, cum ar fi oferirea unor alocații lunare și crearea unui magazin de companie sau a unui cont de companie la un retailer
  • Asigurați-vă că utilizatorii de la distanță au acces la cele mai bune dispozitive care previn oboseala și promovează colaborarea
  • Încurajați angajații să folosească metode și capabilități eficiente pentru întâlniri, cum ar fi chat, reacții și multe altele, pentru a rămâne implicați și motivați
  • Verificați frecvent gradul de confort personal al angajaților
  • Oferiți acces la notificări digitale și la intranet, astfel încât toți angajații să fie permanent la curent cu ultimele noutăți

Impact_Executive_Office_4276-1 (Large)

Cisco – locul I în topul Fortune al celor mai bune 100 de companii pentru care să lucrezi în 2022

Pandemia a schimbat pentru totdeauna modul în care lucrăm, însă pentru Cisco modul de lucru hibrid nu a reprezentat o noutate. O bună parte dintre angajații la nivel global lucrau deja în acest sistem de mai mulți ani. Cu toate acestea, trecerea bruscă la modelul de lucru de acasă pentru aproape 140.000 de angajați și contractori a reprezentat o provocare la începutul pandemiei, dar Cisco a reușit să facă această migrare în doar 10 zile. Eforturile făcute de companie pentru a-și sprijini angajații în acești doi ani foarte complicați au fost recunoscute de revista Fortune și Great Place to Work, care au plasat compania Cisco pe primul loc în topul celor mai bune 100 de companii pentru care să lucrezi în 2022, pentru al doilea an consecutiv.

La obținerea acestui rezultat au contribuit și platforma și echipamentele de colaborare Webex, folosite intern la nivel global, și care oferă angajaților flexibilitatea și ușurința în utilizare de care au nevoie pentru a-și rezolva cu succes sarcinile zilnice.

Demonstrații live cu echipamentele și soluțiile de colaborare Webex

Dacă doriți să aflați mai multe detalii despre cum puteți transforma, cu ajutorul tehnologiei, spațiul de lucru și experiența echipelor din organizația dvs., puteți participa la demonstrațiile live susținute de specialiștii Cisco, în fiecare joi, începând cu ora 16, accesând acest link. Participarea este gratuită,  fiind necesară înscrierea.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply