Agenda HR Editorial — 29 November 2016

Orice beneficiu îi aduce unui angajat un plus de motivare, însă unele sunt mai valoroase. Este vorba despre cele care se traduc şi în avantaje palpabile pentru o companie.

Când vine vorba despre beneficii extra-salariale, orice lucru în plus oferit de companie este, de fapt, o investiţie. Când un angajat este mulţumit şi fericit este motivat, loial şi mult mai mai productiv. Există, însă, o diferenţa între un beneficiu extra-salarial constând într-un bonus la venitul lunar, vouchere sau bonuri de masă şi beneficiile bine gândite. Iată ce activităţi făcute în beneficiul angajaţilor aduc cele mai mari câştiguri pentru companie:

  1. Activităţile care le sporesc angajaţilor creativitatea, câştig pe toate planurile

În prezent nu mai există prea multe arii de lucru în care să nu fie nevoie de creativitate – de la creativitatea în a găsi soluții tehnice folosită de programatori, până la cea propriu zisă, de care se folosesc în fiecare zi persoanele din marketing, publicitate sau relații publice. Creativitatea se cultivă, iar unele activități corporate îi pot ajuta pe angajați să o acceseze și să o pună la treabă în timp ce se relaxează.

Este extrem de ușor să organizezi astfel de cursuri de pictură în companii, de pildă. Costurile sunt mici, însă beneficiile sunt extrem de mari. Este o activitate prin care angajații se pot destinde, dar prin care pot sa își pună la lucru și imaginația. După cum observi, un atelier durează două ore, poate să includă până la 17 participanți și poate fi organizat la sediul companiei. Nu e nevoie de talent, deoarece nu se urmărește crearea unor opere de artă, ci relaxarea și accesarea unor abilități și perspective noi, pe care unii angajați nu știau că le au.

  1. Cursurile de public speaking, extrem de util pentru manageri

Un alt beneficiu care îi va bucura pe angajați și va aduce o mulțime de avantaje și pentru companie este cursul de public speaking. El poate fi combinat eventual și cu un curs de dicție. Frica de a vorbi în public ocupa primul loc intr-un top al temerilor oamenilor, surclasând inclusiv frica de moarte. Oamenii sunt dornici sa-si invinga aceasta teama, iar pentru unii dintre ei este aproape o necesitate.

Managerii, în mod special, vor găsi aceste cursuri cu adevărat utile, deoarece au adesea de susținut prezentări, iar abilitatea de a vorbi în public și de a capta atenția audienței este una extrem de importantă pentru cineva care își dorește să devină un manager de succes. Mai mult decât atât, orice companie își dorește manageri care să susțină cu ușurință prezentări în fața unei săli pline.

  1. Programele de nutriţie sănătoasă şi de sport

Angajații sănătoși sunt fericiți, lipsesc rar de la serviciu și își iau foarte rar concediu medical. Nutriția și sportul sunt componente importante ale unui stil de viață sănătos, așa că programele de wellness în care sunt incluse cursuri de nutriție sănătoasă, exerciții fizice, cât și un bufet cu fructe și hrană sănătoasă vor ajuta firma să aibă un personal sănătos. În plus, sportul oferă energie și un tonus total bun, așa încât și productivitatea va fi la cote maxime.

  1. Atelierele care ajută la consolidarea echipei

Echipele au nevoie de timp și experiență pentru a se închega bine, pentru ca ideile să curgă, proiectele să fie terminate repede și atmosfera generală să fie una pozitivă. În locul unui team building, atelierele de improvizație și actorie sunt o idee excelentă pentru a lega o echipă. Foarte utile sunt și activitățile de escape room, în care membrii echipei colaborează pentru a descoperi soluția.

Toate aceste activităţi au drept scop relaxarea angajaţilor, dar şi dezvoltarea lor profesională, fiecare dintre ele având şi componente care să poate fi folosite în mediul profesional. Nu trebuie să uităm că în prezent nu mai avem de-a face cu un mediu de lucru tradiţional, cu o atmosfera sobră sau cu un program de lucru fix şi foarte rigid, aşa că este imperativ să ţinem pasul cu cerinţele pieţei.

Care dintre aceste activităţi se pare cea mai potrivită pentru compania în care lucrezi?  

Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Share

About Author

atena.enea

(0) Readers Comments

Leave a Reply