Acasa Agenda HR Un shared service center Financiar apreciat în Europa

Un shared service center Financiar apreciat în Europa

14 min citire
0
0
25

de ATENA ENEA

Infrastructura la standarde de top, oamenii, excelenţa operaţională, eficienţa şi managementul riscului sunt pilonii pe care compania acţionează.

Cum a evoluat SG EBS din ianuarie 2011, până în prezent?

Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Compania Société Generale European Business Services (SG EBS) a avut de la înfiinţare o evoluţie dinamică. La început un mic număr de oameni au pus bazele shared service center-ului Financiar, care are astăzi aproape 300 de angajaţi, iar competenţele îi sunt apreciate în toată Europa. În 2012 s-a adăugat shared serviceul HR, care şi-a lărgit treptat aria de activitate, astfel că, acum avem peste 170 de specialişti HR. Practic anul de bum a fost 2014, când compania a recrutat peste 300 de noi angajaţi în ambele share service center-uri. Tot în 2014 am lansat un nou SSC în zona de IT, care se dezvoltă rapid. Creşterea numărului de angajaţi, a tipurilor de activităţi, adoptarea unor noi linii de business şi creşterea numărului de clienţi deserviţi la nivelul Grupului arată evoluţia permanentă a SG EBS.

Câţi angajaţi aveţi şi câte persoane deserviţi?

Alexandra Olteanu, COO SG EBS: În prezent SG EBS are peste 500 de angajaţi. Este un share service center dedicat 100% Grupului Société Generale din Europa şi deserveşte entităţi Societe Generale din România, Franţa, Germania, Italia, Spania, Anglia, Elveţia, Luxemburg, Bahamas, Polonia sau Cehia. Tipul de activate oferă companiei oportunitatea de a avea o perspectivă transversală asupra Grupului pentru a participa activ la procesul de transformare la nivel de Grup asumându-ne rolul de agent activ în acest proces.

Prin ce programe realizaţi dezvoltarea permanentă a resurselor umane?

Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Compania a lansat în acest an proiectul Employee Value Proposition, care are ca pilon de bază oamenii. Implementarea noului proiect are rolul de a ajuta la construirea unui brand puternic, la dezvoltarea şi loializarea angajaţilor. Dezvoltarea angajatilor noştri este o promisiune pe care SG EBS a făcut-o în cadrul acestui program. Este preocuparea de bază a managementului companiei şi una dintre investiţiile importante pentru viitor.

Oportunităţile de dezvoltare sunt multiple: de la deschiderea internaţională în cadrul diverselor proiecte, la programe complexe în care sunt implicaţi membrii echipelor până la susţinerea prin traininguri sau coaching. Avem un plan de training susţinut de o structură robustă – post On boarding, Dezvoltare Continuă şi Management. De exemplu, peste 70% din angajaţii centrului de servicii financiare sunt susţinuţi pentru certificarea Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) şi mai mult de jumătate dintre angajati urmează cursuri de limbi straine, pe diferite nivele de studiu. De asemenea, peste 70% sunt înscrişi la cursuri de soft skills customizate în funcţie de nevoile specifice. Anul trecut, am lansat Academia de Management, pe 4 nivele de expertiză: Pre-activate, Activate, Accelerate şi Advocate. Fiecare dintre ele combină în mod fericit partea de workshop, sesiunile de co-development, coaching-ul individual şi de grup, dar şi business understanding prin experienţa de training on the job într-o altă zonă de business. Proiectele de tranziţie, de continuous improvement sau proiectele transversale la care colegii noştri sunt expuşi sunt, de asemenea, o excelentă oportunitate de dezvoltare.

Cum evoluează pregătirea resurselor umane în funcţie de cerinţele pieţei, care sunt într-o creştere permanentă?

alexandra-olteanu

Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Pentru a fi în pas cu cerinţele pieţei, suntem permanent conectaţi la standardele industriei BPO/SSC şi ne axăm pe programe ce pot aduce valoare adăugată colegilor noştri. Fiecare participă la cursuri de specializare pe diferite domenii, prin programe de învăţare performante, atât din punct de vedere tehnic, dar şi soft skills şi project management. Toţi angajaţii sunt instruiţi, pe nivele diferite, în metodologia learn 6 sigma, iar managerii au asigurate instrumentele necesare pentru un people management sănătos şi eficient, prin programul Management Academy.

Care sunt componentele proiectelor de resurse umane: Employee Value Proposition, Service Culture şi Leadership model?

Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Employee Value Proposition (EVP) este un proiect cu impact major, în care a fost concentrată strategia viitoare de business, într-un contract ce are la bază promisiunea angajatorului şi aşteptările de la angajţii SG EBS. Pilonii principali pe care compania acţionează pentru a deveni un centru de excelenţă pentru operaţiunile europene ale Grupului sunt infrastructura la standarde de top, oamenii, excelenţa operaţională, eficienţa şi managementul riscului. Managementul SG EBS se concentrează pe dezvoltarea angajaţilor, pe impactul acestora în imaginea globală, astfel încât fiecare să îşi înţeleagă rolul în ansamblul general şi faptul că are posibilitatea de a genera schimbarea spre mai bine.

Compania dezvolta profile manageriale ce dovedesc, pe lângă competenţe solide, abilităţi de a identifica potenţialul în fiecare membru al echipei şi de a-l susţine până la dezvoltarea sa completă. EVP este susţinut de alte două proiecte importante la nivel de Grup. Leadership Model conferă structura valorică a companiei, baza comportamentală pentru succes, aplicând în viaţa de zi cu zi valorile de Grup: Responsabilitate, Angajament, Team Spirit şi Inovaţie şi Service Culture, care oferă o simetrie de atenţie între angajaţi şi clienţi, concentrarea pe relaţionarea corectă, impactul individual asupra echipei, promovând posturi corecte: a fi solidar, inovator, curios şi constructiv.

Ne dorim să fim în dialog permanent cu angajaţii noştri. De aceea am deschis mai multe oportunităţi de comunicare atât informale cât şi formale. Cele informale constau în : Coffee with my CEO and COO, care se desfăşoară lunar – în cerc restrâns şi fără o tematică dată. Cu această ocazie, abordăm doar subiecte ridicate de colegii noştri cu scopul de a ne cunoaşte mai bine, atât la nivel profesional cât şi uman. Dintre cele formale, menţionez Town hall, pe care le organizăm de minim două ori pe an. Acesta este un eveniment la care invităm toţi colegii noştri şi le comunicăm proiectele principale la nivel de Grup şi entitate, realizările, punctele forte şi cele de îmbunătăţit. Un alt proiect de comunicare la nivel organizational este “Lunch and Learn”, o şansă excelentă de a pune în dialog colegi din diferite arii de business.

Care sunt metodele de dezvoltare prin care încurajaţi echipele să fie constructive, curioase, inovative şi să lucreze în spirit de solidaritate?

Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Încurajăm constant angajaţii să vină cu idei de proiecte noi atât legate de zona de business cât şi în ceea ce priveşte îmbunătăţirea locului şi a mediului de lucru. În plus, îi implicăm în diferite tipuri de proiecte, de business sau leasure, care sunt în afara rutinei zilnice, pentru a interacţiona cu alţi colegi şi pentru a înţelege activităţile şi noile perspective. Încurajarea curiozităţii constructive considerăm că aduce o valoare importantă în cultura noastră organizaţională.

Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, avantajele şi dezavantajele de pe piaţa muncii din România?

Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Ne dorim să fim un agent de transformare în cadrul grupului şi un angajator de top. Aceste obiective ne obligă la proiecte ambiţioase în zona operaţională, de eficientizare sau cultură de risc, la fel de mult ca şi in zona de dezvoltare a oamenilor, de implementare a modelului de leadership sau inginerii de top, de infrastructură. Proiectele noastre sunt multiple, însă fiecare dintre ele are un scop precis în direcţia pe care ne-am propus-o: să devenim un Centru de excelenţă pentru operaţiunile SG în Europa.

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…