Acasa Agenda HR Studiu: 3 din 5 angajați consideră că își pot găsi un job mai bun în mai puțin de 3 luni

Studiu: 3 din 5 angajați consideră că își pot găsi un job mai bun în mai puțin de 3 luni

7 min citire
0
0
458

Aproape 62% dintre angajați cred că și-ar putea pot găsi un nou loc de muncă în mai puțin de trei luni dacă ar decide să facă o schimbare în carieră, arată concluziile unui studiu eJobs. De asemenea, 55% dintre respondenți au spus că își actualizează constant CV-ul pentru a-și crește șansele să găsească jobul ideal.

Aproximativ 22,9% din angajații care au participat la sondaj se declară foarte optimiști când vine vorba de perspectivele profesionale, considerând că își pot schimba job-ul în mai puțin de o lună, iar 38,6% spun că le-ar lua între o lună și trei luni să-și găsească un nou job. Alți 19,8% sunt de părere că acest proces ar dura între trei și șase luni, iar 18,7% dintre participații la studiu cred că această schimbare le-ar putea lua peste șase luni.

În contextul în care tot mai multe companii vânează talente și abordează constant potențiali candidați (care nu sunt în mod neapărat în căutarea unui alt loc de muncă), 55% dintre participanții la studiu au spus că își actualizează permanent CV-ul cu noile abilități și rezultate profesionale pentru a fi relevanți în cazul în care o potențială companie angajatoare ar ajunge să le vadă profilul.

În același timp, 25,4% dintre respondenți spun că își modifică CV-ul doar atunci când caută activ un nou job, în timp ce doar 18,3% dintre aceștia își adaptează CV-ul în funcție de jobul pentru care aplică.

De asemenea, 88% dintre respondenți spun că folosesc platformele de recrutare atunci când caută un job. Site-urile companiilor vizate sunt a doua sursă menționată (circa 38% dintre respondenți). Printre cele mai populare surse utilizate de cei care pândesc un job mai bun sunt recomandările (35,5%), târgurile de joburi (19,8%) și grupurile din platformele de socializare (16,8%).

Procesul de recrutare din perspectiva angajaților

Majoritatea angajaților români participanți la sondaj consideră important ca un anunț de recrutare să cuprindă responsabilitățile, nivelul de carieră și termenul de valabilitate (80%), să fie și atractiv și specific brandului de companie (65,5%), dar să includă și informații despre beneficiile acordate (58%).

De asemenea, la primul interviu candidații și-ar dori să le afle atribuțiile pentru poziția vizată (88%), programul de lucru și dacă există flexibilitate din partea companiei (79%), salariul și beneficiile extra-salariale (77%), dar și care ar fi oportunitățile de promovare din cadrul companiei (62%).

Doar unul din cinci candidați preferă să aibă interviu cu HR-ul

Cei mai mulți dintre participanții la studiu (63%) spun că ar prefera să aibă o discuție cu managerul cu care vor lucra încă de la primul interviu și doar unul din cinci respondenți preferă ca prima întâlnire să se desfășoare cu o persoană din cadrul departamentului de resurse umane.

Totodată, jumătate dintre candidații care aplică pentru un job nou și-ar dori să primească un mesaj de la compania respectivă și atunci când nu sunt selectatați pentru un interviu. De asemenea, aceștia precizează că ar aprecia să li se prezinte motivele pentru care au fost refuzați, mai arată studiul.

Candidații consideră că procesul de recrutare e prea lung și nepersonalizat

În ceea ce privește procesul de recrutare în ansamblu, 64% dintre respondenții la studiu sunt de părere că, de cele mai multe ori, acesta este prea lung și nepersonalizat, un sfert dintre angajați cred că acesta s-a simplificat și a devenit mai prietenos față de acum 5 ani și doar 10% consideră că a devenit mai dificil decât acum 5 ani.

Odată schimbat jobul, candidații consideră că ar fi foarte util să primească trainingul potrivit pentru noua poziție (73%), să aibă parte de deschidere din partea colegilor (63%), dar și de un program complet de induction (54%). De asemenea, atitudinea șefilor este considerată importantă de 48% dintre respondenți, iar înțelegerea rutinei unei zile obișnuite ar face adaptarea mai ușoară pentru 26% dintre persoanele participante la studiu.

Sondajul a fost realizat în perioada 15 martie –  30 martie 2017, pe un eșantion de 1.230 de angajați.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Peste 600 de angajați din companiile din Moldova și Dobrogea vor fi instruiți, gratuit, în domenii precum leadership și competențe digitale

Ascendis Consulting, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării org…