Acasa Planeta HR Strategic HR Stimularea implicării angajaților și sprijinirea lor în tranziția către noua normalitate – extrem de importante

Stimularea implicării angajaților și sprijinirea lor în tranziția către noua normalitate – extrem de importante

9 min citire
0
0
1,050

rodica-rapceaRODICA RAPCEA HR DIRECTOR METRO CASH&CARRY ROMÂNIA

„VOM TRECE LA SMART WORKING, O TENDINȚĂ ÎN ZONA DE HR UNDE FLEXIBILITATEA ÎN CEEA CE PRIVEȘTE SPAȚIUL ȘI TIMPUL DE LUCRU, ÎMPREUNĂ CU TEHNOLOGIA SE COMPLETEAZĂ CU ÎNCREDEREA ȘI RESPONSABILITATEA ÎNCREDINȚATE OAMENILOR.“

În 2021 discutăm despre adaptarea la noua normalitate în care este necesară o calibrare între nevoile actuale de business și așteptările oamenilor. Suportul digital are un rol esențial în acest sens.

Lucrăm deja la revizuirea și adaptarea mai multor procese în cadrul departamentului de resurse umane, de la partea de onboarding a noilor angajați, la gestiunea administrativă, de la evaluări, la gestionarea talentelor pentru o mai bună conectivitate, dar și pentru a satisface așteptările unei forțe de muncă hibride. 2021 înseamnă și noi provocări în ceea ce privește atragerea de talente alături de care să ducem businessul mai departe.

Și pentru că la nivelul angajatorilor există o competiție puternică pentru a atrage cei mai buni candidați, avem o strategie solidă care să ne ajute la consolidarea unui talent pipeline avantajos. În noul normal trebuie să luăm în considerare și o altă provocare, actualizarea competențelor necesare susținerii evoluției rapide a businessului.

În această direcție abordarea noastră este una dinamică, investim constant în instruirea angajaților noștri pentru ca aceștia să își crească nivelul de perfecționare, dar să și dezvolte noi abilități.

CARE SUNT BAZELE PE CARE AR TREBUI REALIZATĂ STRATEGIA DE HR PENTRU 2021

Abordarea noastră a fost întotdeauna una personalizată. O astfel de strategie care pune omul și talentul său în centrul atenției aduce mereu cele mai bune rezultate. În 2021, ne vom baza în continuare pe această abordare și ne vom axa pe planuri agile, pe termen scurt, dar și pe tehnologie ca driver major în transformarea practicilor de management ale resurselor umane și adaptarea la noul normal.

PRINCIPALELE TEME PE AGENDA HR-ULUI ÎN 2021

Una dintre temele principale este talent & leadership. Ne concentrăm, pe de-o parte, pe asigurarea unui pipeline de talente și dezvoltarea de capabilități care să asigure capacitatea de a servi clienții la cel mai înalt nivel și să maximizeze perfomanța. Pe de altă parte, ne axăm pe dezvoltarea liderilor care la rândul lor să acorde importanță majoră grijii față de oameni și care să fie pregătiți să conducă echipele în contexte nemaiîntâlnite.

Accentul pe leadership a fost determinant pentru multe companii în 2020, deci nu este surprinzător faptul că rămâne un domeniu prioritar pentru 2021. Desigur, stimularea implicării angajaților și sprijinirea lor în tranziția către noua normalitate rămân extrem de importante. Un alt subiect de importanță strategică pe agenda noastră este EX (employee experience), însemnând identificarea de oportunități de a satisface nevoile angajaților, cu accent pe politici de wellbeing, încurajând în același timp o cultură a performanței. Ne axăm, astfel, și pe adaptarea brandului nostru de angajator contextului în care trăim și pe a ne menține recunoașterea obținută anul acesta de Top Employer în România.

Nu în ultimul rând, pe agenda noastră este inclusă și asigurarea performanței la nivel organizațional. Vorbim în primul rând de accelerarea digitalizării, dar și de asigurarea unor structuri și procese flexibile care să ne permită să ne adaptăm rapid la schimbări, un aspect ce va face cu siguranță o diferență crucială.

PANDEMIA A SCHIMBAT RADICAL MODUL ÎN CARE LUCRĂM, IAR ACESTE SCHIMBĂRI VOR PERSISTA

Am trecut brusc, în 2020, la munca la distanță, în ariile de activitate unde acest lucru a fost posibil. Forma de muncă remote se va păstra și va genera noi modalități de lucru și noi comportamente. Cred că în viitor vom trece la smart working, o tendință în zona de HR unde flexibilitatea în ceea ce privește spațiul și timpul de lucru, împreună cu tehnologia se completează cu încrederea și responsabilitatea încredințate oamenilor.

Aceste tendințe, dorința exprimată a angajaților de a continua lucrul de acasă, dar și faptul că accelerarea digitalizării oferă posibilitatea de a atrage talente care în modelul tradițional ar fi greu de realizat, reprezintă motive suficiente de a păstra și adapta ceea ce am început în 2020. Este, însă, nevoie de un cadru de reglementare a acestui mod de lucru care să acomodeze nevoile oamenilor și ale companiei. Desigur, cred că este important să păstrăm agilitatea și flexibilitatea în abordare, atât în zona de HR, cât și la nivel de business.


 

HRMnr66micAcest material a fost publicat în Revista HR Manager cu numărul 66.

Consultați un preview aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Strategic HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…