Acasa Performance Smart work is the way we work!

Smart work is the way we work!

12 min citire
0
0
1,177

Pentru mulți angajați, locul de muncă arată foarte diferit față de cum era în urmă cu aproape trei ani. Migrarea forțată către lucrul de acasă, 5 zile din 5, ne-a transformat așteptările și percepțiile legate de locul în care ne desfășurăm activitatea, ideea de flexibilitate și raportul dintre timpul petrecut cu cei dragi și cel petrecut la job.

Confruntați cu această schimbare de perspectivă, angajatorii au fost nevoiți să-și regândească strategiile. Iar o organizație a decis ca deviza sa de acum încolo să fie „work smart“. Este vorba de Philip Morris International, care în România are peste 1.300 de angajați.

Luminița Florea, Director People & Culture Philip Morris România, ne-a spus că în momentul în care a început pandemia, prima lor grijă au fost oamenii. S-au adaptat, au ales munca hibrid, iar cei mai mulți dintre colegi au lucrat de acasă. Pe măsură ce lucrurile s-au îmbunătățit, le-au lăsat libertatea să aleagă de unde lucrează. La fel ca în alte organizații, și Philip Morris România a trecut printr-un proces de adaptare, atât la nivel de business, cât și la nivel individual.

„Pentru a trece cu bine peste această perioadă, am pus siguranța și starea de bine a celor peste 1.300 de angajați pe primul plan. De la lucrul acasă, la condiții suplimentare de siguranță pentru angajații din fabrica din Otopeni, toate au fost și rămân priorități pentru noi. Pentru moment, cred că cea mai bună abordare este să acceptăm incertitudinea, să testăm lucruri noi, să ajustăm sau să păstrăm procesele care funcționează“, explică Luminița Florea despre ce înseamnă conceptul de „smart work“ pentru ei și cum s-a ajuns la această formulă de lucru.

HYBRID IS THE NEW NORMAL – BUT HOW?

Munca de la distanță a fost un nou tip de realitate pentru noi toți, cu avantaje și dezavantaje. La capitolul avantaje, avem flexibilitatea crescută în ceea ce privește alegerea locului din care lucrăm sau economia de timp când nu mai trebuie să ne deplasăm la birou. Cu toate acestea, mulți au resimțit un dezechilibru între viața profesională și cea personală. Ecranele întâlnirilor virtuale, fără interacțiuni personale și conexiuni umane firești, pot fi uneori foarte obositoare și, pe alocuri, chiar nesănătoase.

Viitorul aparține muncii hibride – asta e clar. Însă nu există o rețetă clară să funcționeze în toate companiile și pentru toți oamenii, sau pentru majoritatea. Cel puțin, nu încă. Este o realitate cu care se confruntă și Philip Morris România, unde se testează diverse strategii și se încearcă să se găsească soluții. Luminița Florea consideră că adaptarea este cheia pentru a gestiona eficient acest mod de lucru.

„Am efectuat mai multe sondaje în rândul colegilor noștri și am descoperit că aproximativ 10% dintre ei ar prefera să meargă la birou în mod permanent. Ei se simt mai productivi acolo. Prin urmare, le-am asigurat condiții astfel încât să se simtă în siguranță și să poată veni să lucreze de la birou ori de câte ori doresc. În plus, am dezvoltat platforme digitale atât pentru angajații actuali, cât și pentru cei care se vor alătura companiei în viitorul apropiat. Vrem ca toți colegii noștri să aibă succes în carierele lor. Așadar, indiferent de locul din care doresc să lucreze, de casă sau de la birou, suntem mereu la un click distanță unii de ceilalți“, explică aceasta.

Cât despre eficiența modului de lucru hibrid, Philip Morris România urmărește constant gradul de implicare al angajaților prin sondajele interne periodice. În acest fel, organizația își poate adapta politicile și deciziile în funcție de nevoile colegilor, astfel încât productivitatea și starea lor de bine să rămână la nivelul dorit. Așadar, Luminița Florea spune că se vor adapta în continuare, indiferent de ce va urma, iar un lucru va rămâne mereu constant: grija pentru oamenii care reprezintă Philip Morris România.

ANGAJAȚII SUNT CEI MAI BUNI AMBASADORI DE BRAND

Acțiunile și strategiile de employer branding sunt esențiale când construiești imaginea unui business. Cei mai buni ambasadori ai unei companii sunt, la urma urmei, angajații și comunitatea în care aceștia își desfășoară activitatea. Așadar, succesul unei organizații, pe termen lung, se bazează pe capacitatea de a dezvolta, motiva și a păstra oamenii potriviți în rolurile potrivite, consideră Luminița Florea.

„Obiectivul nostru ca organizație a fost și este să excelăm în asigurarea unui loc de muncă şi a unei culturi organizaţionale care au la bază incluziunea, diversitatea şi respectul. Pasiunea angajaților noștri, dedicarea și talentul lor permit și accelerează tranziția companiei noastre către o Românie fără fum. Recunoașterea Philip Morris România ca Top Employer în țara noastră pentru al optulea an consecutiv este încă o confirmare a faptului că reușim să creăm un mediu de lucru excelent în cadrul companiei“, susține Directorul departamentului People & Culture, Philip Morris România.

CONCLUZII

Am rugat-o pe Luminița Florea să ne prezinte concluziile pe care le-a tras în urma experiențelor din ultima vreme. „Pentru mine, ca profesionist în resurse umane, dar și ca om, cea mai importantă lecție a fost: oamenii sunt cea mai valoroasă resursă a unei companii, dar și cea mai vulnerabilă. Am învățat cu toții că echilibrul muncăviață personală este esențial, că digitalizarea nu este doar un trend, ci o necesitate, iar modelul hibrid de muncă reprezintă viitorul.

Împreună suntem mai puternici! La Philip Morris România, acesta a fost rolul determinant al departamentului People & Culture: să fim cât mai aproape de colegi! Vrem să știe că ne pasă și că doar împreună putem să găsim soluțiile potrivite. O altă lecție importantă a fost să avem o gândire flexibilă și să creăm un ecosistem în care oamenii noștri chiar să se simtă ascultați.

Nu în ultimul rând, o situație de criză naște, cel mai adesea, noi oportunități. Acum știm că putem avea angajați care lucrează de la distanță, dar care obțin rezultate cu aceeași eficiență, chiar dacă nu îi vezi la birou“, punctează Luminița Florea.


Acest material a fost preluat din cea mai recentă ediție a Revistei HR Manager, 71.

Pentru a accesa un preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

A apărut numărul 78 al revistei HR Manager: PEOPLE FIRST – Organizații orientate spre oameni

Organizațiile care adoptă o strategie axată pe principiul „People First” au ca obiectiv pr…