Acasa Agenda HR Serviciile de încredere eIDAS, un vector de accelerare spre organizația viitorului sau doar un trend cool pentru Organizații?

Serviciile de încredere eIDAS, un vector de accelerare spre organizația viitorului sau doar un trend cool pentru Organizații?

4 min citire
0
0
895

Transformarea digitală și trecerea către modele 100% electronice în relațiile de afaceri implică necesitatea de a proteja integritatea, confidențialitatea și autenticitatea documentelor schimbate și stocate. Securitatea este un element cheie al acestei lumi digitale, certificarea digitală fiind garanția maximă a acesteia. Regulamentul Uniunii Europene nr. 910/2014 privind serviciile de identificare electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice de pe piața europeană (regulamentul eIDAS) oferă un mediu de reglementare previzibil care permite tranzacții electronice sigure și eficiente între întreprinderi, cetățeni și autorități publice.

Ce sunt serviciile de încredere?

După cum este stabilit în regulamentul eIDAS, serviciile permit:

  • Crearea, verificarea și validarea semnăturilor electronice, a sigiliilor electronice sau a marcajului electronic de timp, a serviciilor de livrare electronică certificată și a certificatelor aferente acestora.
  • Crearea, verificarea si validarea certificatelor pentru autentificarea site-ului web.
  • Păstrarea semnăturilor electronice, a sigiliilor sau a certificatelor aferente acestor servicii.

Ce este un furnizor de servicii de încredere?

Un furnizor de servicii de încredere utilizează servicii de certificare electronică, cum ar fi semnăturile electronice, pentru a garanta integritatea pe termen lung a unui document electronic.

Unul dintre cele mai relevante aspecte ale regulamentului eIDAS este reglementarea furnizorilor de servicii de încredere. Acesta este furnizorul tehnologic care are certificările necesare și capacitatea tehnică de a furniza tranzacțiilor electronice mecanismele de încredere menționate anterior: semnătură electronică, marcare temporală etc.

Despre acest subiect au discutat Mihai Zânt, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC, împreună cu invitatul nostru Aurel Meiroşu, Manager Dezvoltare Afaceri, Semnătura Electronică certSIGN, în cadrul evenimentului Fast Forward. Organizația Viitorului organizat de Revista HR Manager în parteneriat cu HUMANISTIC.

Din discuția celor doi protagoniști aflăm că într-o piață extrem de dinamică, în care preocupările majore sunt să-ți păstrezi resursa umană, dar să-ți și găsești expertiza de care compania ta are nevoie, timpul a devenit crucial. Așadar, trebuie să acționezi repede și sigur. Formalitățile cu actualii și viitorii angajați sunt necesare, dacă avem în vedere zona reglementării relațiilor de muncă, deci viteza cu care trebuie să te miști este esențială, iar rezultatul acestor formalități trebuie să îți asigure faptul că toate părțile implicate sunt responsabile din punct de vedere legal pentru întreaga perioadă de păstrare a contractelor, care este una de ordinul zecilor de ani.

Pentru a vizualiza discuția celor doi, accesați acest link.

Pentru vizionarea întregului eveniment, accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Benoît CHERRÉ: Autenticitatea ca ideal etic în situații provocatoare

În universul provocărilor etice, managerii de resurse umane (HR) se află adesea la interse…