Acasa Agenda HR Lucrul de acasă versus de la birou. Procesul de recrutare a fost modificat/provocat?

Lucrul de acasă versus de la birou. Procesul de recrutare a fost modificat/provocat?

5 min citire
0
0
316

Este încă mult prea devreme pentru a înțelege impactul evenimentelor din ultimii doi ani asupra vieții noastre profesionale. În primele luni ale pandemiei, specialiștii vorbeau despre doi ani de transformare digitală în doar două luni, deoarece mulți oameni au trecut la lucrul de la distanță, iar companiile s-au străduit să regândească modelele de afaceri pentru o lume profund schimbată.

Doi ani mai târziu, și transformarea digitală a continuat ritmic. Aceasta este o schimbare forțată asupra organizațiilor care altfel nu ar fi văzut niciun motiv să-și modifice practicile de lucru în anii următori. Cel mai evident exemplu al schimbării este trecerea la lucrul la distanță. Odată cu această trecere s-a schimbat, inevitabil, și procesul de recrutare.

Cum stau lucrurile la noi în țară? Potrivit studiilor efectuate cu privire la această temă înainte de pandemie 8 din 10 români afirmau că și-ar dori să lucreze de acasă cel puțin o zi pe săptămână. Dar cum stau lucrurile acum, când vorbim de marea resetare de pe piața muncii? În primele luni ale pandemiei, companiile  vorbeau despre doi ani de transformare digitală în doar două luni, deoarece mulți oameni au inceput sa lucreze de acasa, iar companiile s-au străduit să regândească modelele de afaceri pentru o lume profund schimbată. Tot mai multe companii aleg să-şi lase angajaţii să lucreze în regim de telemuncă, iar viitorul este, cu siguranță, unul hibrid, în care salariaţii își împart săptămâna de lucru între casă şi birou. Ambele variante au avantaje şi dezavantaje, iar singurii care pot stabili ce metodă de lucru li se potriveşte mai bine sunt angajaţii şi, bineînţeles, angajatorii.

Despre cum este afectat procesul de recrutare și ce s-a schimbat odată cu modul de lucru hybrid a vorbit Felix Toma, International Sales Director, Gi Group, în cadrul evenimentului Fast Forward. Organizația Viitorului organizat de Revista HR Manager, în parteneriat cu HUMANISTIC.

Ce s-a schimbat cu siguranță odată cu modelul de muncă au fost rapiditatea și eficientizarea procesului de recrutare, de la organizarea interviul, în mediul online, până la ușurința distribuirii documentelor și informațiilor în cel mai scurt timp între candidat și angajator. Noul model de lucru a produs o schimbare radical a obiceiurilor angajaților și angajatorilor. Vorbim astăzi despre o nouă normalitate. Munca remote nu mai este un subiect tabu, misiunile sunt acum virtuale, echilibrul dintre viața profesională și cea personală este altul acum. Încrederea dintre angajat și angajator este mult mai mare, direct proporțională de altfel cu munca depusă.

Pentru a vizualiza întreaga prezentare a lui Felix Toma accesați acest link.

Pentru a vizualiza întreg evenimentul, accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Human Design for Employee Experience.Trenduri pentru anul care vine

Având în vedere volatilitatea piețelor mondiale o preocupare majoră și perturbările din ul…