Acasa Performance Rolul esențial al managerilor în crearea unei organizații de succes

Rolul esențial al managerilor în crearea unei organizații de succes

6 min citire
0
0
727

În această eră a cunoașterii, în care informațiile circulă într-un ritm uluitor, competiția se intensifică și cerințele clienților devin din ce în ce mai sofisticate, managerii trebuie să navigheze cu pricepere printre aceste provocări pentru a asigura nu numai supraviețuirea, ci și prosperitatea organizației. În același timp, abilitățile lor de a construi relații solide și eficiente cu echipa și colegii de lucru sunt esențiale pentru crearea unei culturi organizaționale sănătoase și pentru motivarea angajaților.

Așadar, o atenție specială trebuie acordată modului în care managerii și liderii influențează satisfacția și angajamentul angajaților. Acest aspect devine din ce în ce mai important în condițiile în care echilibrul între viața profesională și cea personală este căutat mai mult ca niciodată. Angajații fericiți și implicați în activitățile lor de lucru sunt mai productivi, mai creativi și mai predispuși să rămână la organizație pe termen lung. Astfel, rolul managerilor nu se limitează doar la direcționarea sarcinilor și proiectelor, ci și la cultivarea unui mediu în care angajații se simt valorizați și încurajați să-și dezvolte potențialul.

De fapt, raportul State of the Global Workplace 2022 publicat de Gallup estimează că angajamentul scăzut al angajaților costă economia globală 8,8 trilioane de dolari. Adică 9% din PIB-ul mondial – suficient pentru a face diferența între succes și eșec pentru umanitate. Un management slab duce la pierderea clienților și a profiturilor, dar duce și la o calitate mai slabă a vieții. Cercetarea Gallup arată că să ai un loc de muncă pe care îl urăști îți face mai rău decât dacă ai fi șomer – iar aceste emoții negative se răsfrâng adesea și acasă, afectându-ți relația cu familia. În acest raport, care surprinde vocea angajaților din întreaga lume, se remarcă câteva tendințe pozitive, dar și multe aspecte la care încă mai este de lucrat.

Așadar, pentru ca managementul în companie să se îmbunătățească, iată de unde ar trebui să înceapă liderii:

a) Concentrarea pe angajații cu cel mai mare potențial de implicare și fidelizare, cu ajustări minore dar eficiente în mediul lor de lucru.
b) Desemnarea unor manageri buni, cali#cați în coaching, cu un impact semnificativ asupra angajamentului echipei lor.

Dar cum se poate face acest lucru? Gianpiero Petriglieri, profesor asociat de comportament organizațional la INSEAD și un prolific contributor la Harvard Business Review, susține că este cazul să trecem de la managementul tradițional, concentrat pe eficiență și aliniere, la un management uman. Acesta ar trebui să se concentreze nu doar pe productivitate, ci și pe libertatea și bunăstarea membrilor echipei.

Un astfel de management ar aborda consecințele economice și ecologice ale deciziilor strategice și ar respinge tehnologiile care pot duce la tiranie. Scopul său este să promoveze un capitalism bazat pe curiozitate și compasiune, care să fie mai bun la inovație și incluziune.


Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei HR Manager.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR NEXUS: Adina Nanu, Director Resurse Umane și Transformare Auchan Retail România

Explorăm modul în care putem aduce tehnologia și inovația în inima Resurselor Umane, trans…