Acasa Performance Rolul echipei de HR este acela de a încerca să aducă viziunea de business la nivelul fiecărui individ

Rolul echipei de HR este acela de a încerca să aducă viziunea de business la nivelul fiecărui individ

16 min citire
0
0
214

Modul hibrid de muncă are toate șansele să devină noua normalitate. Cu toate acestea, există riscul de a crea noi inechități sau exacerbarea celor care există deja. Ce trebuie să facă angajatorii ca să asigure corectitudinea, să maximizeze performanța și să mențină coeziunea culturală în aranjamentele hibride de muncă?

Una dintre provocările întâmpinate de liderii de echipe în contextul muncii din afara biroului are legătură cu abilitățile interpersonale. Puși față în față cu situația în care nu mai pot sta efectiv față în față cu colegii lor, comunicarea ducându-se acum prin intermediul unui ecran, managerii au fost obligați să-și dezvolte (și mai mult) competențele de ascultare activă, înțelegere și empatie, comunicare eficientă, respectiv capacitatea de a gestiona diverse situații noi – inclusiv care nu țin de muncă.  Cătălina Mușat, HR Director Metropolitan Life, ne-a povestit care este situația în companie din punct de vedere al muncii hybrid:

CARE ESTE MODUL DE LUCRU ÎN COMPANIA DV. ÎN ACEST MOMENT? CUM SE IMPLEMENTEAZĂ MODUL DE LUCRU HIBRID?
Echipa Metropolitan Life a adoptat stilul de lucru hibrid, un model de lucru adaptat nevoilor noastre și care susține atingerea obiectivelor de business. După o perioadă de aproape 3 ani de schimbări constante, ce au determinat un ritm de reconfigurare a obiectivelor și a multor activități, Metropolitan Life continuă să adapteze zi de zi strategiile de lucru. Ultimii ani ne-au întărit convingerea că flexibilitatea definește și susține, deopotrivă, dezvoltarea personală și cea profesională, fiind un instrument absolut necesar în contextul actual.
Starea de bine a colegilor din comunitatea The Metropolitans este o prioritate a întregii echipe de leadership. Desfășurăm inițiative care să ne mențină activi și conectați între noi în cadrul echipei și am conturat împreună acțiuni și proiecte din arii precum wellbeing și wellness, diversitate și incluziune, inovare, sustenabilitate și engagement, ținând cont de vocea membrilor echipei. Astfel, aplicăm o serie de instrumente menite să asigure bunăstarea fizică și mentală, programe pentru dezvoltarea capabilităților de utilizare facilă a tehnologiei și a aptitudinilor digitale, toate acestea oferind suportul și flexibilitatea necesare, într-un context nou din multe perspective. Prin reamenajarea spațiului de birouri cu mai multe zone de co-working și relaxare, am reușit să creăm un mediu de lucru care oferă inspirație, stare de bine, și, totodată, care îi încurajează pe colegi să își exprime creativitatea, ideile, să fie ei înșiși și să aibă succes la locul de muncă.

PUTEREA ECHIPELOR STĂ ȘI ÎN IDEEA DE „ÎMPREUNĂ“.

CARE SUNT PRINCIPALELE ARGUMENTE CARE TREBUIE LUATE ÎN CONSIDERARE ATUNCI CÂND SE IMPLEMENTEAZĂ UN MOD DE LUCRU HIBRID SAU CÂND SE TESTEAZĂ ALTE FORME DE MUNCĂ?

Pentru echipa Metropolitan Life, comunicarea constantă și deschisă este unul dintre elementele-cheie care ne ajută să construim relațiile solide pe termen lung. Totodată, într-o perioadă plină de schimbări, încurajăm și susținem dezvoltarea profesională și personală a colegilor prin platforme digitale, care se adaptează în funcție de interesele utilizatorului, dar și prin programe de cultură organizațională, desfășurate la birou cu echipe și cu facilitatori specializați.

Echilibrul dintre viața personală și cea profesională este un alt punct de interes pentru echipa noastră, mai ales că lucrul de acasă, apoi modul de lucru hibrid au creat ceva provocări în acest sens. De aceea, am introdus o serie de metode de adaptare și reechilibrare la un stil de viață nou pentru mulți dintre noi. De exemplu, colegii pot accesa platforme online cu terapeuți și coaches, atât din România, cât și din alte țări. Totodată, echipa poate participa la sesiuni interactive în format fizic în care sunt abordate teme din zona echilibrului emoțional, precum înlăturarea stereotipurilor în relație cu ceilalți, mindfulness și compasiunea pentru sine.

A fi prezenți în mod activ și deschiși nevoilor în continuă schimbare, alături de comunicare constantă și flexibilitate au fost, de asemenea, elemente-cheie pentru dezvoltarea comunității The Metropolitans și pentru tranziția către modul de lucru hibrid, în această perioadă, într-un mod cât mai confortabil pentru fiecare.

CUM SE POT ASIGURA COEZIUNEA ȘI INCLUZIUNEA ÎNTR-O ECHIPĂ AI CĂREI MEMBRI NU MAI SUNT TOȚI ÎN ACELAȘI LOC, ÎN ACELAȘI TIMP? CE ACȚIUNI CONCRETE POT FI FĂCUTE PENTRU A SE ASIGURA CORECTITUDINEA, SUSȚINEREA ANGAJAȚILOR ÎN ACEEAȘI MĂSURĂ (FIE CĂ VIN LA BIROU, FIE CĂ NU) ȘI MENȚINEREA CULTURII ORGANIZAȚIONALE ÎNTR-O FORMĂ DE LUCRU HIBRID?

În cadrul Metropolitan Life, există un set de valori care creează o puternică identitate, un real sentiment de apartenență și de echitate față de colegi, față de comunitate. Echipa rezonează cu aceste valori și este unită de scopuri comune, care funcționează similar unei fundații solide ce a fost construită pas cu pas, cu contribuția fiecăruia dintre noi, de-a lungul multor ani. Spre exemplu, am investit în direcția dezvoltării mentalității „câștigăm împreună“, și desfășurăm programe prin care oamenii să poată împărtăși problemele și provocările cu care se confruntă, atât în plan profesional, cât și personal.

În afara programelor pe care le oferim în organizație, am introdus Employee Assistance Program, la care colegii pot apela pentru suport din partea unui psiholog sau a unui specialist în coaching. Metropolitan Life promovează diversitatea și incluziunea la locul de muncă, la nivel global, iar echipa locală desfășoară constant acțiuni de implementare și aliniere cu această arie.

Avem echipe de voluntari, dintre colegii noștri, care coordonează proiecte de cultură organizațională și care sunt parte, împreună cu facilitatori externi specializați, în implementarea acțiunilor și programelor de engagement și colaborare, programe care se desfășoară atât în mediul online, cât și față în față. În acest mod, avem feedback direct de la colegii noștri și putem să adaptăm programele noastre de cultură organizațională, diversitate și incluziune, inovație și sustenabilitate, având participarea colegilor atât când lucrează de la birou, cât și atunci când lucrează de acasă.

CARE TREBUIE SĂ FIE ROLUL HR-ULUI ÎNTR-UN MEDIU DE LUCRU HIBRID?

Rolul echipei de HR este acela de a încerca să aducă viziunea de business la nivelul fiecărui individ, de a înțelege care sunt nevoile angajaților și de a le răspunde în concordanță, pentru a le asigura o experiență superioară zi de zi. Consider că liderii de HR trebuie să schimbe modul în care gestionează echipele pentru a menține un nivel optim de motivație, implicare, o bună colaborare în echipe, comunicare și dezvoltare personală.

La Metropolitan Life, desfășurăm constant analize privind feedbackul colegilor, studii de engagement și de satisfacție. În urma acestor analize, echipele noastre pregătesc planuri de acțiuni care sunt agreate cu echipele de leadership și care sunt calibrate constant în funcție de impact și de răspunsurile colegilor. Împreună, construim compania pe care ne-o dorim.

CÂT CONTEAZĂ ÎNCREDEREA RECIPROCĂ, AUTONOMIA ANGAJAȚILOR ȘI SUSȚINEREA LOR ÎN ACEST PROCES?

Misiunea asumată de Metropolitan Life de a fi un partener de încredere al românilor, alături de care poți naviga prin etapele și provocările vieții, se traduce perfect și în modul în care ne desfășurăm activitatea în echipă. Pentru noi, comunitatea The Metropolitans este mai mult decât o comunitate, iar feedbackul colegilor ne reconfirmă constant acest lucru.

Prin încrederea reciprocă a colegilor de echipă, prin modul în care comunicăm cu aceștia, prin programele de susținere și pregătire pe care le oferim și oportunitățile de carieră, ne propunem să avem constant în echipă oameni de succes, adevărați profesioniști ai industriei asigurărilor, colegi extraordinari, care aduc rezultate împreună și care contribuie la crearea unei societăți mai bune.

CE SCHIMBĂRI DE MENTALITATE AȚI OBSERVAT ÎN ULTIMA VREME? ȘI CARE ESTE MINDSETUL POTRIVIT PENTRU A PUTEA ÎMBRĂȚIȘA ȘI MAXIMIZA POTENȚIALUL MUNCII ÎN SISTEM HIBRID?

Așa cum am specificat și mai sus, consider că deschiderea, adaptarea și flexibilitatea sunt esențiale pentru a putea îmbrățișa și maximiza potențialul muncii în sistem hibrid. Ultimii ani au adus multe schimbări de mindset și la nivel de valori pentru mulți dintre noi. Este critic ca organizațiile să înțeleagă aceste schimbări și să își adapteze strategiile și planurile integrând aceste schimbări și nevoile diferite ale angajaților. Utilizarea instrumentelor digitale s-a dovedit a fi esențială și de mare ajutor în acest proces. În plus, vom continua cu programele de colaborare și comunicarea pentru menținerea unei echipe sudate și performante.

***

Acest material a fost preluat din cea mai recentă ediție a Revistei HR Manager, 71.

Pentru a accesa un preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Care sunt tendințele în HR și payroll care trebuie urmărite în ultimul trimestru al anului 2022?

Odată cu o orientare masivă a domeniului business spre o cultură a digitalizării, dinamica…