Acasa Agenda HR Relaxează-te la birou

Relaxează-te la birou

15 min citire
0
0
177

de Miruna Nicolae

Suntem din toate părţile bombardaţi cu reţete de slăbit, informaţii despre crema-minune care ne face să arătăm cu 10 ani mai tineri şi vitaminele care ne oferă energie cât pentru doi. Nu există din păcate nici o reclamă la TV despre efectele meditaţiei asupra psihicului sau alte tehnici de relaxare pe care le putem integra în programul nostru zilnic.

Vă invit să planificăm împreună pe agenda zilei câteva tehnici de relaxare cu efecte spectaculoase atât asupra fizicului, cât şi a psihicului. Modul în care ne începem ziua dă tonul întregii zile. Uitaţi aşadar măcar o zi de plecatul în goană şi mâncatul unui chifle în lift. Vă invit să vă treziţi cu cel puţino oră înainte de a pleca de acasă. Întrucât nu ştim întotdeauna exact cum va decurge ziua şi până la ce oră se prelungeşte, este important să ne acordăm timp pentru activităţile care ne fac plăcere la primele ore ale zilei. Aşa ştim sigur că acestea au fost acoperite şi mai mult decât atât ne oferă o stare de spirit pozitivă.

Modul în care arătăm şi ne îmbrăcăm ne poate influenţa, de asemenea, starea de spirit. Întrucât nu sunt o specialistă în materie de modă şi stil îl voi cita pe unul din autorii mei preferaţi de cărţi de dezvoltare personală, Dr. Wayne Dyer: „Atitudinea este cea mai importantă, aşa că ar fi bine să alegeţi una pozitivă!“

Planificaţi pauze pe parcursul activităţii. 5-10 minute în care ascultaţi o melodie preferată, vă uitaţi pe fereastră sau pur şi simplu respiraţi. Respiraţi conştient preţ de 2-3 minute. Vă garantez că are un efect minunat de deconectare. Un alt exerciţiu este să inspiraţi adânc şi să expiraţi prin a scoate sunetul „Aaaaaaaaaaaaa“. O să simţiţi o vibraţie în zona pieptului, gâtului şi a capului. Aceasta ajută să vă eliberaţi de energia negativă.

Cărţile de colorat pentru adulţi sunt minunate în pauzele scurte în care vrem să ne deconectăm de tot ce este în jur. La birou, acasă, pe bancă în parc, cărţile de colorat sunt indicate chiar şi celor care resping din start pictatul sau desentul pe motiv că „nu au talent“. Coloratul este o modalitate prin care ne stimulăm creativitatea şi ne (re) întoarcem la copilul din noi. Întrebaţi ce anume i-a inspirat să vină în sprijinul părinţilor cu cărţi de colorat pentru adulţi, Nadia Tătaru, Director General Itsy Bitsy, a răspuns: „Cărţile de colorat pentru adulţi sunt o formă de art-terapie la care poţi apela atunci când eşti stresat, te doare capul, eşti confuz sau nervos, vrei să găseşti soluţii la o problemă sau te simţi trist. Colorarea unui desen limpezeşte mintea, deschide inima, îţi aduce o stare de bine, idei noi şi gânduri pozitive. Adulţii/părinţii sunt copii în sufletul lor, iar activitatea de a colora este una care le hrăneşte sufletul, îi încarcă cu energie foarte repede şi îi remontează rapid pentru a fi disponibili şi apţi de muncă“.

Ei bine efectul terapeutic al coloratului a fost resimţit şi de Mirela Stere, HR Manager Macromex. „Prima carte de colorat pentru adulţi a ajuns la mine dintr-o joacă, dar nu şi dintr-o întâmplare. Da, ne place să ne jucăm, să călătorim în timp dar nu doar în viitor ci şi în trecut, în timpurile în care eram copii, în care nu exista trebuie ci doar vreau… Aşa că, m-am înarmat cu culori şi am pornit în lumea contururilor şi a formelor, căutând să le dau sens şi culoare. Şi nu neg efectul terapeutic al acestei activităţi, însă pentru mine stresul, atunci când apare, este incolor. Ori pentru desen este nevoie de foarte multe culori pe care să le îmbini cu plăcere şi migală, ca să dai viaţă unei mici părţi din imaginaţia ta. Pentru mine, coloratul este asemeni drumului pe care a pornit Dorothy, spre vrăjitorul din Oz. Pe măsură ce colorezi te miri de ce îţi apare, dar la final, înţelegi tot sensul drumului“, spune Mirela.

Sunt nenumărate studiile care confirmă efectele benefice pe care le are meditaţia asupra organismului. Reducerea mâncatului pe fond emoţional, a consumului excesiv de tutun şi alcool şi a stărilor depresive sunt doar câteva dintre efectele pozitive. Meditaţia poate fi realizată şi în timpul pauzelor (nu este neapărat să dureze 30 de minute sau o oră), de dimineaţă sau după încheierea activităţii.

Laura Pissea, Vocaţional and Career Advisor în cadrul Dareto, practică meditaţia de 10 ani şi a observat cum aceasta poate fi extrem de utilă chiar şi în rezolvarea relaţiilor conflictuale de la locul de muncă. „Poate cel mai important element pe care l-am descoperit meditând este că reuşeşti să devii mai obiectiv. Să zicem că te confrunţi cu o problemă, o situaţie conflictuală pe care o ai cu şeful. În astfel de situaţii cele mai bune soluţii apar prin obiectivare. Prin meditaţie reuşeşti să te detaşezi de situaţia în care eşti implicat şi să o vezi din afară, emoţiile negative nu mai au putere şi îţi lasă spaţiu pentru a privi obiectiv şi a găsi soluţii înţelepte, benefice şi adecvate. Astfel de aici aş extrage două calităţi pe care le poţi cultiva prin meditaţie: detaşare şi obiectivare. Meditaţia îţi oferă mai multă forţă interioară. Ai puterea de a depăşi situaţiile neplăcute cu mai mult calm, cu înţelepciune şi cu mai multă fermitate, fără a fi agresiv“.

Au trecut mai mult de 12 ore de când suntem activi, iar o metodă eficientă de relaxare atât la nivelul fizicului, cât şi a psihicului pe care o recomand este o şedinţă de masaj. „Masajul alături de alte terapii ne poate ajuta să reintrăm în contact cu corpul, cu fiinţa noastră ca întreg (trup, psihic şi spirit). Varietatea tipurilor de masaj face ca în funcţie de ceea ce vrem să obţinem (relaxare, echilibrare, reducerea durerilor, mobilitate) să fie destul de uşor să alegem ceea ce ni se potriveşte de pe piaţă. Astfel, întâlnim masajul suedez de relaxare, masajul cu toate formele – Yumeiho, masajul cu pietre fierbinţi şi o multitudine de alte forme.

Alte terapii complementare sunt: acupunctura, presopunctura, Soul Body Fusion, Reiki, reflexoterapia sau terapia Bowtech. Pentru obţinerea unor rezultate bune, dincolo de tehnici şi metode, contează foarte mult unde şi cine, aşadar compatibilitatea cu locul şi terapeutul”, completează Gabriel Dumitriu, terapeut pentru terapii complementare cu o experinţă în domeniu de 12 ani.

A fost o zi absolut minunată. Aţi început ziua cu lucruri care vă fac plăcere, aţi făcut mişcare, aţi fost creativi, v-aţi întărit puterea de concetrare şi v-aţi relaxat toţi muşchii înainte de culcare. Acordaţi-vă câteva minute pentru a trece în revistă această zi. Mulţumiţi pentru această zi. Este timpul să vă refaceţi printr-un somn liniştitor.

miruna Miruna Nicolae-Roman, redactor colaborator

Licenţiată a Facultăţii de Comunicare şi Jurnalism din cadrul Universităţii Hyperion din Bucureşti, Miruna s-a specializat ulterior în domeniul resurselor umane lucrând atât ca jurnalist, cât şi ca PR şi specialist în vânzare de servicii de recrutare şi consultanţă dedicate companiilor. În calitate de redactor şef al revistei HR Manager, ea a fost premiată de către comunitatea de HR-i şi Business-Edu cu distincţia Jurnalistul de HR al anului 2010

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…