Acasa Agenda HR Recrutare şi tradiţie pentru performanţă

Recrutare şi tradiţie pentru performanţă

6 min citire
0
0
549

ABC-ul recrutării

Recrutarea trece prin momente dificile. Pe de o parte numărul salariaţilor s-a înjumătăţit, pe de altă parte gradul de retenţie a scăzut. Faţă de 1990, când erau 8,2 mil. de salariaţi, în 2016 mai avem 4,7 mil. David Perry, Managing Partner & Founder – Perry-Martel ne-a dezvăluit, la Conferința Great People Inside „The New World of Work”, câteva metode utile pentru o recrutare de succes. Prima este ca la interviurile de angajare să nu participe un singur reprezentant al companiei. Este bine ca întotdeauna  să fie trei persoane, pentru ca una să întrebe, alta să noteze iar a treia să revină asupra întrebărilor şi să reţină nuanţele, pentru cazurile în care candidatul îşi schimbă răspunsul.

David Perry

„O angajare ar trebui să fie precedată de 5 interviuri”, spune Perry. Din 10 intervievaţi selectaţi dintre cei mai buni, sunt aleşi 7, dintre care în final rezultă un top 3. Dintre cei 3 este ales cel pe care managerul de angajare îl selectează, dacă şi ceilalţi membri ai comisiei de angajare îl preferă.

O întrebare relevantă ce poate fi pusă la angajare este: „Care este planul tău pentru următoarele 30 de zile? Dar pentru următoarele 60 de zile?” Aflăm astfel metodele prin care candidaţii au obţinut informaţiile despre companie şi stilul propriu de a se documenta. Este şi o metodă de a-i detecta pe cei mincinoşi, spune Perry.

Tradiţia care aduce performanţa

LigiaÎntr-o lume în care tehnologia ne schimbă modul de a munci şi chiar de a trăi, Ligia Neacşu, CEO BestSmart ne-a amintit că excelenţa poate fi obţinută şi prin păstrarea şi reinterpretarea tradiţiilor. Ligia ne-a adus în prim plan trei companii care s-au reinventat prin tradiţie: Pegas, Ceramica de Horezu şi Zoppas.

Best SmartŞi tradiţia nu este plictisitioare, lucru dovedit chiar în timpul prezentării Ligiei, când în sală au circulat bicicletele Pegas, care transportau dulceaţa de Horezu, special pregătită pentru participanţi. Fiecare dintre cele 360 de persoane prezente în sală s-au delectat cu gustul dulceţii de odinioară, pregătită de măicuţele de la Horezu, servită în vase de ceramică, produse tot la Horezu. De altfel, ceramica de Horezu a fost inclusă pe lista Patrimoniului cultural imaterial al UNESCO. Potrivit site-ului UNESCO, confecţionarea ceramicii de Horezu este „un meşteşug tradiţional unic”, practicat în partea de nord a judeţului Vâlcea.

dulceataBestSmart încurajează meşteşugurile, afacerile tradiţionale şi pe cele româneşti. În completarea ideii de tradiţie, folosită în inovare, prezentarea Ligiei s-a axat şi pe un studiu de caz asupra firmei Zoppas, firmă pentru care BestSmart a organizat un program de formare pentru personalul de producţie. Au fost exemplificate câteva metode de eficientizare a fluxului de producţie şi a modului în care ideile simple, aplicate în mod consecvent pot conduce către excelenţă. Angajaţii Zoppas s-au „jucat” fabricând avioane din piese lego, această metodă de învăţare generând un flux nou de idei pentru eficientizarea planificării liniei de producţie.

BestSmart propune prin programul academic de cursuri industriale o abordare inovativă pe piaţa de training industrial din România prin interconectarea tuturor departamentelor implicate în susţinerea directă a producţiei şi prin know-how-ul de îmbunătăţire a performanţelor clienţilor.

 

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…