Acasa Management Promovările interne, ofensiva OTP Bank România într-o piață volatilă

Promovările interne, ofensiva OTP Bank România într-o piață volatilă

9 min citire
0
0
605

Volatilitatea piețelor este deja o constantă. Nu prea mai putem să ne ascundem greșelile de business după paravanul elementului-surpriză. De ceva ani este imperios necesar să ne menținem viu interesul pentru nou și să ne actualizăm constant cunoștințele și instrumentele de lucru. Iar dacă ne îngrijim de aceste condiții de bază, atunci nu ne rămâne decât să impulsionăm dezvoltarea celor care sunt deja alături de noi. Fără oameni motivați, competitivitatea rămâne doar un ideal. Și nu o spunem doar noi, ci și Diósi László, CEO-ul OTP Bank România încă din anul 2007.

Vă considerați a fi mai degrabă un strateg vizionar sau un om de acțiune?

Cred atât în strategie, cât și în acțiune. Același lucru îl repet și colegilor mei de câte ori am ocazia: o idee este într-adevăr bună dacă este fezabilă, atinge obiectivul pe care îl setezi și poate fi implementată. Nicio viziune nu are valoare fără implementare perfectă.

În procesul decizional, cât e intuiție, cât e analiză riguroasă și cât e debate cu colegii?

Sunt toate trei în egală măsură: în urma discuțiilor cu colegii specialiști, în problema dezbătută luăm decizii intuitive, dar care se bazează și pe experiență. În banking este important să iei decizii calculate, dar, în același timp, și curajoase pentru a ieși în evidență.

Am înțeles cu adevărat că cel mai corect și eficient este să promovăm talentele interne, în loc să recrutăm mereu din extern, și am luat decizia să implementăm politica de dezvoltare și promovare internă.

OTP New Leaders

OTP New Leaders este un program dedicat managerilor aflați la început de drum (promovați recent în poziții manageriale sau colegi noi, fără experiență managerială anterioară), cu următoarele obiective:

  • evaluarea competențelor manageriale;
  • dezvoltarea competențelor manageriale;
  • monitorizarea progresului;
  • alinierea practicilor de management la nivelul organizației.

    Formatul acestui program accelerat de învățare (septembrie 2018 – februarie 2019) presupune un mix de training experiențial, ateliere și mentorat:

  • 3 module dedicate învățării;
  • 4 workshopuri pentru antrenare;
  • program de mentorat – Leaders Connector.

    Până la finalul programului, obiectivul este ca aceste două niveluri de management – directori și manageri – să fie aliniate în ceea ce privește conceptele folosite în activitatea lor.

Care a fost cea mai surprinzătoare lecție pe care ați învățat-o în timp ce ați condus compania spre dezvoltare?

În dezvoltarea companiei m-am bazat întotdeauna pe oamenii de încredere, ei sunt cea mai valoroasă resursă a noastră. Am înțeles cu adevărat că cel mai corect și eficient este să promovăm talentele interne, în loc să recrutăm mereu din extern, și am luat decizia să implementăm politica de dezvoltare și promovare internă. Totodată, am înțeles că tinerii manageri au nevoie de un program specific de dezvoltare managerială, așa că am creat „OTP New Leaders”, o platformă cu diverse traininguri și sesiuni de leadership dedicate managerilor la început de drum.

Există vreun mecanism formal prin care mențineți legătura cu angajații din frontline și clienții băncii?

Interacțiunea cu clienții nu poate fi înțeleasă din sala consiliului de administrație. Ca să văd exact ce se întâmplă în rețeaua noastră și legătura pe care o avem cu clienții, merg des în vizită la sucursale. De exemplu, anul trecut am vizitat aproximativ 50 de locații OTP Bank din țară. Ne dorim ca oamenii care intră în bancă să vadă în ofițerii și consilierii noștri bancari parteneri de încredere, alături de care pot lua cea mai bună decizie. Bineînțeles, există și clienți nemulțumiți, ale căror probleme este important să le înțelegem ca să evităm aceleași greșeli. Pentru asta, primesc săptămânal un raport de reclamații pe care îl analizez cu atenție.

Care a fost cea mai interesantă experiență în interacțiunea cu angajații?

Nu am o experiență singulară care să mă fi marcat. Învăț ceva nou de la colegii mei de fiecare dată. Îmi place foarte mult când ajung într-o sucursală înainte sau după închidere și pot să stau de vorbă cu toată echipa. Simt că așa reușesc să îmi cunosc cel mai bine compania.

Care sunt atributele pe care le apreciați cel mai mult la oamenii din jurul dumneavoastră?

Integritate, loialitate, curaj, umanitate, dinamism și corectitudine, acestea sunt, deopotrivă, valorile de bază ale companiei pe care o conduc. Pentru mine, integritatea se află între cele mai importante cinci valori. Apreciez și aștept integritate. Această calitate o evaluăm încă de la interviul de angajare, iar ulterior integritatea reiese din interacțiunea cu colegii și clienții.

În ce măsură vă implicați în dezvoltarea liderilor din companie?

Pe lângă programele speciale menționate anterior, organizez cu managerii întâlniri regulate, unde ne consultăm și ofer feedback. În felul acesta mă asigur că mergem cu toții în aceeași direcție, iar proiectele, deși diferite, tind către același obiectiv.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…