Acasa Planeta HR HR Tools Principii clasice pentru a pune bazele unei afaceri

Principii clasice pentru a pune bazele unei afaceri

8 min citire
0
0
1,582

Deschiderea unei afaceri este, în continuare, un punct sensibil. Această decizie implică dorința de a face ceva care te împlinește și te definește, dar și curiozitate, curaj și agilitate. E bine să începi totul analizând motivația intrinsecă pentru care vrei să realizezi acest lucru și beneficiul suplimentar pe care îl vei aduce comunității.

Deoarece o afacere nouă vine cu provocări diverse, te poți ghida după câteva principii clasice care să îți asigure un start pozitiv.

Alege spațiul de lucru

În funcție de tipul activității, poți alege să lucrezi de acasă sau într-un apartament pe care să îl amenajezi pentru a fi compatibil cu afacerea și cu stilul tău de lucru. Stabilirea spațiului de lucru este un pas important, mai ales din punct de vedere financiar, dar are inclusiv implicații motivaționale și psihologice. 

O parte din factorii pe care este recomandat să îi ai în vedere sunt bugetul, accesibilitatea, infrastructura necesară și competitorii din zona respectivă. De asemenea, analizează dacă ai nevoie de o zonă dedicată întâlnirilor de business sau una de recreere și creativitate.

Dacă decizi că varianta potrivită este să achiziționezi un apartament, acest lucru implică și o strategie de selecție a zonei în care acesta să fie amplasat. Analizează ofertele online, nu numai pentru București, luând în considerare, de exemplu, apartamente de vanzare Craiova, Timișoara, Iași sau în acel oraș cu potențial pentru activitatea ta.

Realizează propria analiză SWOT 

Aplică analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) pentru a identifica avantajul tău competitiv și a-ți defini brandul personal. De asemenea, include într-o diagramă ceea ce îți place să faci și ceea ce consideri că știi să faci, pentru că aceste aspecte sunt  puncte importante în demersul de alegere a domeniului de activitate.

Documentarea și învățarea sunt două activități continue. Dacă simți că ai nevoie de pregătire suplimentară, urmează cursuri de specializare, de formare profesională sau diferite traininguri. Gama este variată și ai la îndemână inclusiv resurse gratuite.

Clarifică-ți obiectiv ideea de afacere

Printre cele mai cunoscute domenii pentru a deschide un business se numără serviciile de marketing, editare foto-video, dropshipping, consultanță sau dezvoltare software. De aceea, alege o nișă adecvată activității tale, discută cu persoane din diverse domenii și participă la evenimente de profil sau la incubatoare de idei. Toate acestea te vor ajuta să-ți definești ideea. 

Analizează minuțios competiția și clienții

O parte importantă în deschiderea unei afaceri este documentarea pentru a realiza analiza clienților și a concurenței, folosind analiza SWOT.

Conectează-te cu potențialii clienți în comunitatea din care faci parte sau pe diferite platforme online și participă la evenimente de networking. În paralel, analizează competiția directă și indirectă, publicul lor țintă, diferitele știri care apar despre acestea, precum și review-urile clienților.

Obține la timp actele necesare

Ai nevoie de timp pentru a strânge toate actele necesare pentru a deschide o afacere. Printre altele, stabilește forma de organizare (cele mai cunoscute variante sunt SRL și PFA), înregistrează denumirea companiei, redactează actul constitutiv. 

Pentru alegerea sediului social și a spațiului de lucru verifică ce documente sunt necesare. De exemplu, ar putea fi nevoie de acorduri de la vecinii din bloc sau de un contract de comodat, în cazul în care îți folosești spațiul de acasă pentru a deschide afacerea. De asemenea, ai în vedere și să închei o asigurare care să protejeze clădirile, bunurile sau persoanele implicate în business.

Definește concis planul de afaceri

Planul de business este o hartă care te va ghida și va reprezenta parcursul tău. Acordă importanță detaliilor, fără a pierde din vedere imaginea de ansamblu, dar, în același timp, concentrează-te să fii concis. 

Pune în balanță analizele anterioare și previziunile, include o strategie coerentă de marketing și comunicare și trasează detaliile financiare realiste (care să includă și costurile ascunse la prima vedere). Nu uita de surse de finanțare precum creditele bancare sau fondurile europene și ia în considerare un plan de rezervă pentru vremuri grele.

Indiferent de vârsta la care decizi să deschizi o afacere, drumul antreprenoriatului va aduce cu sine oportunități și provocări. Urmează aceste principii clasice pentru a avea o bază solidă. Tu cât de pregătit te simți acum?

Sursă foto: Unsplash

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in HR Tools

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI. Ediția a XX-a. ARMONIZAREA RESURSELOR: OAMENI, PROFIT, TEHNOLOGIE

Revista HR Manager organizează cu sprijinul Humanistic, în data de 25 Aprilie 2024,&n…